Fine, sjeldne jentenavn?

ORIGINAL: klarak

Jenta vår heter Runa, kansje ikke så kjempe sjelden men jeg har ikke møtt noen som heter det enda hvertfall :)

Eller synes jeg Eir og Morgan er kjempefine jentenavn

 
I Norge er vel Morgan guttenavn??
 
Tja det er vel gjerne det da, men jeg synes ikke nødvendigvis det trenger å være det [;)] Eller så kan en jo ha Morgain
 
Liljan[:D] Er ca 60 stk som heter det i norge.
 
Mange spesielle navn her[:)]
Jeg lurer bare på en ting...hvorfor er dere så opptatt av at navnet skal være så "spesielt", jeg velger det navnet jeg liker best, uavhengig av om det er 10 eller 10 000 andre som heter det, ungen blir da like spesiell uansett[:)]
 
ORIGINAL: STJERNE*

ORIGINAL: Lille Rosin

Vi har en Tinnea, den første i Norge. Har kommet 3 til på siden ho ble født i 2006.


Hm.. rart.. min kusine heter Tinnea Louise , hun er 18.. [8D]



Var bare det vi fikk beskjed om på folkeregisteret, eller hvor det var. For måtte søke og dokumentere navnet fordi ingen hadde det.
 
Elsker navnet Hermine..!
 
Jeg heter Patrizia syntes det er fint utalles noe sånt som (patritzia) veffal det mamma sier :P men noen utaler: patrisia patricha ja, mange måter :P

Det er 9 kvinner som har Patrizia som første fornavn.
Det er 5 kvinner som har Patrizia som eneste fornavn.
 
ORIGINAL: MiniMoi

Elsker navnet Hermine..!

 
Jeg også! [;)][:D]
 
ORIGINAL: sol angelica

ORIGINAL: tindra

Vi valgte navn ikke alle har. jentene våre heter Vendelin, Vårin, Lilja Villemo, Vega Linnea og Tiril Veronje. men Linnea har jo etter hvert blitt et veeeldig mye brukt navn. Vårin og Tiril er heller ikke sjeldne navn.

Utenom liker jeg Sina, Erle, Tindra, Taran, Irmelin

Har du kanskje lest litt Margit Sandemo serier?[:)]


Det tenkte jeg og [:D]
 
ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: sol angelica

ORIGINAL: tindra

Vi valgte navn ikke alle har. jentene våre heter Vendelin, Vårin, Lilja Villemo, Vega Linnea og Tiril Veronje. men Linnea har jo etter hvert blitt et veeeldig mye brukt navn. Vårin og Tiril er heller ikke sjeldne navn.

Utenom liker jeg Sina, Erle, Tindra, Taran, Irmelin

Har du kanskje lest litt Margit Sandemo serier?[:)]


Det tenkte jeg og [:D]


nu e Vendelin, Irmelin og Taran navn som finnes i slekta mi fra leeenge før margit sandemo blei født ;) Lilja e' kalt opp etter en barnepleier ved barneavd vår.
Så nei..ikke spesiellt inspirert av ho ;)
Men hvis man ser sånn på det så e' der jo enormt mange vanlige navn som brukes av ho i bøkern åsså.
Æ like rætt og slætt navn ikke alle har æ
 
ORIGINAL: tindra

ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: sol angelica

ORIGINAL: tindra

Vi valgte navn ikke alle har. jentene våre heter Vendelin, Vårin, Lilja Villemo, Vega Linnea og Tiril Veronje. men Linnea har jo etter hvert blitt et veeeldig mye brukt navn. Vårin og Tiril er heller ikke sjeldne navn.

Utenom liker jeg Sina, Erle, Tindra, Taran, Irmelin

Har du kanskje lest litt Margit Sandemo serier?[:)]


Det tenkte jeg og [:D]


nu e Vendelin, Irmelin og Taran navn som finnes i slekta mi fra leeenge før margit sandemo blei født ;) Lilja e' kalt opp etter en barnepleier ved barneavd vår.
Så nei..ikke spesiellt inspirert av ho ;)
Men hvis man ser sånn på det så e' der jo enormt mange vanlige navn som brukes av ho i bøkern åsså.
Æ like rætt og slætt navn ikke alle har æ


Ikke ta det i verste mening, jeg eeeelsket Margit Sandemo`s verden da jeg var ung [:)]
 
ORIGINAL: Cassandra smartrompe

ORIGINAL: cassie og leanna mam

mine to heter leanna )husker ikke hvormange som heter det men tor ikke det var mange)
oh cassandra og kale navne ho sis er cassie

var få som hete cassandra når e valgte det i 2004 valgte det den ganga for at det var lit lite brukt



Når jeg ble døpt i 1987 så fikk jeg ikke lov å bli døpt Cassandra uten et mellomnavn, presten hadde aldri hørt om det før [:-] Skal sies at jeg er *kjempefornøyd* med navnet mitt, syns det er nydelig. [:)]


Egentlig er dette tull av presten. De har ikke noe med hvilket navn du får. De velsigner kun navnet, men dåpen er ingen offentlig handlig og de har derfor ingen rett til å uttale seg om dette.
Vet mange prester gjør dette, men navnet får man når papirene foreldrene blir sendt inn til folkeregisteret. Det er de som godkjenner navnet.
**********
Ellers syns jeg Alea er et veldig fint navn jeg da

Du søkte på kvinnenavnet: Alea

Det er 16 kvinner som har Alea som første fornavn.
Det er 12 kvinner som har Alea som eneste fornavn.
 
ORIGINAL: Tøsa FTW

ORIGINAL: Monica89

Esme [:)] (og nei, ikke pga Twilight [8D])


Pga hverdagsliv?

[:D] Er det flere som er så gamle at de husker henne. Koselig [;)]
 
ORIGINAL: Ida82

Caspara[:)] (mormora som var så norsk som ho kunne få blitt, hadde dette til mellomnavn, og nå har dattera mi det). Men navnet stammer ikke fra Norge...


Det het min oldemor til mellomnavn også, eller hun skrev vel med K, men jeg har alltid tenkt at hvis jeg skal oppkalle etter henne vil jeg ha med C for jeg syns det navnet kler å ha en C. Hun het forøvrig Antonie til fornavn, det vil jeg tro er relativt skjelden "nå til dags"[:)]
 
ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: tindra

ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: sol angelica

ORIGINAL: tindra

Vi valgte navn ikke alle har. jentene våre heter Vendelin, Vårin, Lilja Villemo, Vega Linnea og Tiril Veronje. men Linnea har jo etter hvert blitt et veeeldig mye brukt navn. Vårin og Tiril er heller ikke sjeldne navn.

Utenom liker jeg Sina, Erle, Tindra, Taran, Irmelin

Har du kanskje lest litt Margit Sandemo serier?[:)]


Det tenkte jeg og [:D]


nu e Vendelin, Irmelin og Taran navn som finnes i slekta mi fra leeenge før margit sandemo blei født ;) Lilja e' kalt opp etter en barnepleier ved barneavd vår.
Så nei..ikke spesiellt inspirert av ho ;)
Men hvis man ser sånn på det så e' der jo enormt mange vanlige navn som brukes av ho i bøkern åsså.
Æ like rætt og slætt navn ikke alle har æ


Ikke ta det i verste mening, jeg eeeelsket Margit Sandemo`s verden da jeg var ung [:)]

tok det ikke i verste mening [8D] har flere ganger blitt kommentert men har aldri sagt noe..før nå [8D]
Gjør meg ingenting om folk forbinder jentene's navn med henne. Liker bøkerne, blandt de få jeg kan lese om og om igjen som fortsatt er like spennende [8D]
 
Ingrid Mathea

Andrine Helen
 
ORIGINAL: turbo trash

mi heter Ovidie.

Var 14 som het det i 2006, vet ikke nå.

 
Det er eit kjempefint navn [:D] Får eg ei jente eingang har eg veldig lyst at ho skal heite Ovidia [:)]
 
Det er 58 kvinner som har Ovidia som første fornavn.
Det er 35 kvinner som har Ovidia som eneste fornavn.
 
Dattern min heter Adela Filipa[:D]
Husker jeg også var inne på Tihana, Felice og Martea.
 
Jeg har helt falt for Tiili

Ellers så heter ungene mine også noe fra Sagaen om Isfolket. Ikke noe galt i det.
 
Datteren min heter Tula, etter isfolket:-) Det sto mellom det ,Ylva og Nora.
 
Back
Topp