Fine, sjeldne jentenavn?

Jenta vår heter Liselotte :)

Det er 146 kvinner som har Liselotte som første fornavn.
Det er 116 kvinner som har Liselotte som eneste fornavn


Synes det er verdens fineste jentenavn <3
 
ORIGINAL: Mamma011

ORIGINAL: Froskegele

Leonora/Lenore
Magdalene (med E-ending ja, det vanlige er A på slutten)
Eyrilin
Annabelle
Emmeline

[:)]

Liker veldig godt det navnet. Men usikkert på om e`n på slutten skal være med, og om den skal uttales eller være stum!?[:)]


En MÅ jo ikke ha med e`en på slutten, men jeg syns det er penest, ellers ser det litt sånn "hjemmesnekret" ut [:D]
Den er forøvrig stum ja [:)]
 
ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: Mamma011

ORIGINAL: Froskegele

Leonora/Lenore
Magdalene (med E-ending ja, det vanlige er A på slutten)
Eyrilin
Annabelle
Emmeline

[:)]

Liker veldig godt det navnet. Men usikkert på om e`n på slutten skal være med, og om den skal uttales eller være stum!?[:)]


En MÅ jo ikke ha med e`en på slutten, men jeg syns det er penest, ellers ser det litt sånn "hjemmesnekret" ut [:D]
Den er forøvrig stum ja [:)]

 
Jeg vet om en liten Emmeline, der uttales den siste e'en - synes det er fint jeg. [:)]
 
ORIGINAL: Adelin

Nydelige navn du har på ungene dine, Tindra! Men er uenig med deg i at Vårin ikke er et sjeldent navn. Har selv bare møtt ei som het det i løpet av mitt liv, og jeg er 40 [;)] Dette sier statistikken:

Du søkte på kvinnenavnet: Vårin

Det er 277 kvinner som har Vårin som første fornavn.
Det er 205 kvinner som har Vårin som eneste fornavn.

Trodde faktisk det var flere Vårin enn som så. Utenom min Vårin så vet jeg om 3..og tenkte som så at da er det sikkert mye brukt over hele landet. Men sammenlignet med Vega og Veronje så er Vårin ett heller vanlig navn.
Morsomt at du liker navnene til jentene mine [:)]
 
Min eldste datter heter ADELE SOFIE

Arvenavn fra familien begge to..     Adele sier vi rett ut..  ikke med trykk på første e og laang a.  Og ikke med trykk på siste e heller..
Sofie er jo veldig vanlig nå da!

Til minsten ville jeg ha Alvilde, men det ville ikek gubben, så da ble det Vilde..  og det er visst ganske så vanlig nå.. :/

Ellers er

ELEA nydelig.   Ogs¨har vi ei i familien som heter CORDELIA.
 
Loella og Villen
 
Adelheid
Athina
Adriana
Annéah
Aurelia
Constance
Cordelia
Eurelia
Elle
Emina
Emmeline
Florentina
Isadora
Leanna
Leona
Minea
Oleanna
Valentina
Viola
 
Mali <3
 
Monja heter tussetrollet mitt - ikke så veldig vanlig, ca 50 stk som heter det tror jeg
 
Mone liker æ åsså ;)
 
Caspara[:)] (mormora som var så norsk som ho kunne få blitt, hadde dette til mellomnavn, og nå har dattera mi det). Men navnet stammer ikke fra Norge...
 
Prinsessa mi heter Tiffany

Du søkte på kvinnenavnet: Tiffany
Det er 65 kvinner som har Tiffany som første fornavn.
Det er 26 kvinner som har Tiffany som eneste fornavn.
 
ORIGINAL: tindra

Vi valgte navn ikke alle har. jentene våre heter Vendelin, Vårin, Lilja Villemo, Vega Linnea og Tiril Veronje. men Linnea har jo etter hvert blitt et veeeldig mye brukt navn. Vårin og Tiril er heller ikke sjeldne navn.

Utenom liker jeg Sina, Erle, Tindra, Taran, Irmelin

Har du kanskje lest litt Margit Sandemo serier?[:)]
 
ORIGINAL: arleen

Nadine
Emalie
Malina
Amilie
Amilia
Elina
Liana


Emalie blir jo veldig likt Emalje..
 
ORIGINAL: Lille Rosin

Vi har en Tinnea, den første i Norge. Har kommet 3 til på siden ho ble født i 2006.


Hm.. rart.. min kusine heter Tinnea Louise , hun er 18.. [8D]
 
Jenta vår heter Runa, kansje ikke så kjempe sjelden men jeg har ikke møtt noen som heter det enda hvertfall :)

Eller synes jeg Eir og Morgan er kjempefine jentenavn
 
Åh, jeg elsker spesielle navn! Veldig mange fine her!

Vilja er kanskje ikke like sjeldent lenger, men jeg elsker det!
 
Back
Topp