Mamma'n til 2 troll <3
Glad i forumet
Kan vi spise det? Den fra Apetina? Sommer er bare ikke det samme uten fetaost
Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n
Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helsedirektoratet fraråder alle typer fetaost, selv om de er pasteuriserte. Sjekket det her forleden da jeg er fetaost-elsker selv![]()
Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet fra Mattilsynet er at du bør unngå fetaost dersom du vil være på den sikre siden når du er gravid. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet.Vet du hvorfor?
Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n![]()
Poengterer at dette er er sitat klippet ut fra nettsiden, det er ikke min tekst.Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet fra Mattilsynet er at du bør unngå fetaost dersom du vil være på den sikre siden når du er gravid. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet.
Har du undersøkt med produsenten, siden du så fint poengterer at den er helt trygg å spise?Fetaosten fra Arla kan man fint spise!
Tenk alt man spiste og gjorde før man visste man var gravid? Og tenk generasjonen over oss? Man kan stort sett spise som normalt! Det er få ting gravide ikke skal spise! (Foruten spekemat og myke/ muggoster osv!)
De får barn i jungelen også!![]()
Jeg har flere venninner som diskuterte dette i vinter, som også ringte til produsenten! Så ja!Har du undersøkt med produsenten, siden du så fint poengterer at den er helt trygg å spise?
Jeg velger å forholde meg til eksperter på området og ikke hvilke som helst andres personlige meninger. Tar ingen sjanser ift. listeriabakterie. Spiser det meste, men det som eksperter fraråder å spise i svangerskapet holder jeg meg unna.
Selvfølgelig gjorde de ikke det! Mye har endret seg siden da, det betyr ikke at det ikke kunne være helseskadelig på den tiden, selv om de var uvitende.
De visste ikke at det var helsefarlig å røyke heller, betyr det at da er det ikke helseskadelig å røyke i dag heller? Beklager, men synes det argumentet er latterlig.
Enig at det er skummelt. Listeria er det man er redd for i spekemat.Listeria er skummelt altså..
Har termin ca 23/24 februar
Sent from my iPad/iPhone using BV Forum mobile app
Enig at det er skummelt. Listeria er det man er redd for i spekemat.
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14
Litt forskjell på røyk og fetaost også kanskje?? Nå vet man at røyk og alkohol ikke passer inn i et svangerskap!
For all del, la vær å spise Arla fetaost om du ikke vil!
Spørsmålet i tråden var om den kunne spises og var trygg, og ja, det skal den i følge produsenten også være!