Feriepress?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Ikke 60 tusen forskjell.

Må ikke være det nei, men man er ikke dum dersom man velger en tur som er 60tusen dyrere.... jeg krangler på ingen måte på at man kan finne billige turer, kaller deg heller ikke dum som mener det men jeg sier det er forskjell på folk og hva man ønsker innenfor kvalitet og opplevelser, ikke minst reiselengde og sted [emoji5]

Vi dro til Gran Canaria i fjor. 2 voksne 2 barn. Midt i fellesferien. Hadde kjempefint hotellrom med 2 soverom. Rent og pent. All inclusive - og maten var god og variert.
Vi betalte 37.000 for hele turen.

Vi betalte 62000 for 2 voksne og 2 barn 14 dager til GC midt i fellesferien. Hadde frokost og 10 middager inkl. Som jeg prøver å si så sier jeg ikke at det ikke går ann, nå var eksemplet hennes 10000 da for en (i følge henne) super tur, så derfor jeg tvilte, 37000 er jo noe helt annet. Poenget var vel heller at man ikke er dum dersom man betaler så mye selv om hun så absolutt mener det[emoji23]

Vi reiser nå på fredag. Blir borte i 14 dager med all inclusive. Betaler 28 for 2 voksne og 2 barn.
Da vi sjekket reiser fant vi alt fra 10 til 80.
Så jeg skjønner egentlig ikke hva dere krangler om[emoji6]
Selvfølgelig finner man seg ferie til både 10 og 70, det kommer jo helt an på hvor og hvordan man vil reise.

Vi reiser nå på fredag. Blir borte i 14 dager med all inclusive. Betaler 28 for 2 voksne og 2 barn.
Da vi sjekket reiser fant vi alt fra 10 til 80.
Så jeg skjønner egentlig ikke hva dere krangler om[emoji6]
Selvfølgelig finner man seg ferie til både 10 og 70, det kommer jo helt an på hvor og hvordan man vil reise.

Poenget var vel at man ikke er idiot eller dum hverken om man tar en tur til 10 eller 70 da[emoji23]

Poenget var vel at man ikke er idiot eller dum hverken om man tar en tur til 10 eller 70 da[emoji23]
Jeg kan da fint mene at man er rimelig dum om man kjøper sydentur til 70. Sist jeg sjekket er det ytringsfrihet i Norge, JEG syns det er SINNSYKT bortkastet penger. Sånn er det.

Jeg kan da fint mene at man er rimelig dum om man kjøper sydentur til 70. Sist jeg sjekket er det ytringsfrihet i Norge, JEG syns det er SINNSYKT bortkastet penger. Sånn er det.

Det kan du få mene, og da kan vel jeg få mene at du er rimelig tom for logikk om du tror at ettersom du og din mann (?) fikk en sydentur for en billig penge så kan alle andre klare det selv med 3 unger og midt i fellesferien. Er man dum som ønsker å ta med ungene sine på ferie? Det er der jeg mener du bomma på ittalelsen din, For skal man ha med 3 unger i fellesferien må man ha leilighet eller 2 rom, man må ha 5 plasser på flyet og som regel ekstra innsjekket bagasje +++ ting koster med unger skjønner du.... og i ytringsfrihetens navn må jeg si at kvalitet og pris henger godt sammen, og synker/stiger i takt *blunkesmilefjes* derfor betaler jeg gkerne opp mot 70-80tusen for gode opplevelser med ungene, så teit er jeg[emoji23][emoji23]

Vi betalte 62000 for 2 voksne og 2 barn 14 dager til GC midt i fellesferien. Hadde frokost og 10 middager inkl. Som jeg prøver å si så sier jeg ikke at det ikke går ann, nå var eksemplet hennes 10000 da for en (i følge henne) super tur, så derfor jeg tvilte, 37000 er jo noe helt annet. Poenget var vel heller at man ikke er dum dersom man betaler så mye selv om hun så absolutt mener det[emoji23]
Kommer også helt an på hvor en reiser fra i Norge. Om en reiser fra Gardermoen eller Vernes er det ofte billigere enn om en reiser fra de mindre flyplassene.

Ytringsfrihet er det.
Men du kan ikke regne med at mange skal være enig med deg.

At du synes det et bortkastede penger skal ingen protestere på. At du sier de som velger annerledes enn seg er DUM vil svært mange av oss protestere på. Enten vi et enig med deg i prioritering av penger eller ei er nemlig mange av oss totalt mot å kalle andre for dum fordi de er uenig med deg. Det et ikke særlig moden, fornuftig, seriøs eller vennlig oppførsel nemlig. Noe med folkeskikk og høflighet som forsvant på veien mellom "uenig i prioritering" og "dum"

Kommer også helt an på hvor en reiser fra i Norge. Om en reiser fra Gardermoen eller Vernes er det ofte billigere enn om en reiser fra de mindre flyplassene.

Ja helt klart. Det har en del å si, mye som spiller inn på pris. For oss som må reise i ferien og har 3 unger så er det umulig å finne en tur til under 50000, mye av grunnen er jo at jeg er rimelig pirkete da[emoji23]

Det kan du få mene, og da kan vel jeg få mene at du er rimelig tom for logikk om du tror at ettersom du og din mann (?) fikk en sydentur for en billig penge så kan alle andre klare det selv med 3 unger og midt i fellesferien. Er man dum som ønsker å ta med ungene sine på ferie? Det er der jeg mener du bomma på ittalelsen din, For skal man ha med 3 unger i fellesferien må man ha leilighet eller 2 rom, man må ha 5 plasser på flyet og som regel ekstra innsjekket bagasje +++ ting koster med unger skjønner du.... og i ytringsfrihetens navn må jeg si at kvalitet og pris henger godt sammen, og synker/stiger i takt *blunkesmilefjes* derfor betaler jeg gkerne opp mot 70-80tusen for gode opplevelser med ungene, så teit er jeg[emoji23][emoji23]
;);)

Selvsagt trenger det ikke det, kommer jo helt an på hva som er viktig.
Jeg har bekjent som ikke bor på annet enn 5 og 6 stjerners hotell f.eks

Det er jo helt forbanna bortkasta! Er jo ikke det som gir gode minner for barn!

Legg på den 5 personen, vi finner omtrent ingen til under 60 tusen for oss nå i fellesferien. Og det får 7 dager uten all inklusive. Det er mange land vi ikke vil reise til, og de landene vi ønsker er populære[emoji57]

Men da skal jeg være dønn ærlig og si at : da er det jo ikke så rart at du får priser opp i 70 000,-, populære destinasjoner koster jo.
Hva med å senke krav? Kan jo fint bestille fly i god tid i forkant og få billigere flybilletter, leie en leilighet til 10 000,- i uken. Og velge et annet land. Og ikke ha all inklusive. Ferie handler jo om å komme seg bort til nye opplevelser. Ja det er digg å ha alt linet opp i en hel uke, men det koster jo også!

Det ER mulig, men ikke om du har krav som koster skjorta. Da kan mann faktisk heller ikke klage synes jeg. Om du har forventninger til en luksus som koster, så er det jo bare slik. Mann får jo gjerne betale for sine ønsker! Sånn er det jo bare.

Hva er det vi ønsker å gi barna av minner da? Husker barna at vi bestilte dritfint hotell med all inclusive, eller husker de strand, bading og nye ferievenner?

Nå er ikke dette som kritikk altså, det er bare masse undringer fra min side om kostnad, forventinger og minner. Jeg har erfaringer med å reise med flere ungdommer og planlegge det, har planlagt slike turer som blir dyre, men har jaggu klart å reise på budsjett også. Men jaggu, minnene som vi skaper handler ikke om luksus osv.

Hvorfor? Jeg er en av de, ser ikke på stjerner nødvendigvis men for meg er ungene i fokus, må ha lekeplass og moraomme vannaktiviteter på hotellet og vi må ha privat basseng, enda ikke funnet noen med færre stjerner som har det. Vi har 3 unger så å dele basseng med så mange andre skjer ikke, det blir bare stress for store og små. Vil nå påstå at det gir ungene minner og opplebelser jeg da

Men da skal jeg være dønn ærlig og si at : da er det jo ikke så rart at du får priser opp i 70 000,-, populære destinasjoner koster jo.
Hva med å senke krav? Kan jo fint bestille fly i god tid i forkant og få billigere flybilletter, leie en leilighet til 10 000,- i uken. Og velge et annet land. Og ikke ha all inklusive. Ferie handler jo om å komme seg bort til nye opplevelser. Ja det er digg å ha alt linet opp i en hel uke, men det koster jo også!

Det ER mulig, men ikke om du har krav som koster skjorta. Da kan mann faktisk heller ikke klage synes jeg. Om du har forventninger til en luksus som koster, så er det jo bare slik. Mann får jo gjerne betale for sine ønsker! Sånn er det jo bare.

Hva er det vi ønsker å gi barna av minner da? Husker barna at vi bestilte dritfint hotell med all inclusive, eller husker de strand, bading og nye ferievenner?

Nå er ikke dette som kritikk altså, det er bare masse undringer fra min side om kostnad, forventinger og minner. Jeg har erfaringer med å reise med flere ungdommer og planlegge det, har planlagt slike turer som blir dyre, men har jaggu klart å reise på budsjett også. Men jaggu, minnene som vi skaper handler ikke om luksus osv.

Vil ikke ha all inklusive jeg, derfor skrev jeg uten. Liker ikke den maten på hotellet uansett. Men skal jeg reise med barn reiser jeg til barnevennlige steder, tilrettelagt for barn og ikke fest og moro ;)
Jeg reiser til land jeg føler meg trygge i. F.eks står Frankrike langt ned på min liste, samme med Tyrkia.
Ingen luksus på hotellene jeg har vært på i alle fall [emoji23]Men det er rent der, og ikke ekkelt møkkete sted med partyfaktor.
Jeg liker meg best på bilferie og trives med det fordi jeg vil ikke betale så mye som det koster til de kravene jeg har. To soverom, balkong, nærhet til strand og sentrum, og grei mat i landet. Tror ikke du skal belære meg om hvordan man skaper minner med barn da to av mine barn har reist 1 gang med fly på 6 år. Ellers er det bilferie, hytte og telt.
Jeg bare nevner at med en familie på fem som har visse krav til standar kommer sjeldent under 60k i fellesferien.
Klart kunne sikkert senke kravene mine på renhold, mat og beliggenhet, men da blir jeg heller hjemme i senga mi isteden.

Jeg tror det handler om litt høye krav til diverse [emoji14]
Når jeg reiser på ferie så er det viktigste med hotellet at det er rent, og at det har basseng hvis man vil ta en dupp tidlig eller sent.
Jeg reiser ikke på ferie for å være på hotellet eller sitte ved bassengkanten på hotellet.
Jeg reiser for å oppleve ting, spise god mat på forskjellige steder, reiser i badeland (jaaa jeg reiste i badeland sist jeg var i syden før jeg hadde barn [emoji23][emoji23]). Dyreparker, lekeparker.
Jeg sover, dusjer og spiser frokost på hotellet, ellers er jeg jo ute å farter.

Jeg kunne ha betalt mer for å reise andre steder, for eksempel et hotell ved Disney world I Florida, eller Disney land i California. Eller om jeg skulle ha reist til Australia for eksempel. Men ikke til det vi nordmenn kaller syden.

Herlighet,for en tråd...

Noen har mulighet til å betale 70 000 for en ferietur,og velger det. Noen har ikke mulighet,og drar heller på hytta eller campingferie.

Poenget,synes jeg,er at man klarer å skape gode ferieminner for seg selv og barna. Nyte fri og ferie,på den måten man vil. Noen liker aktiviteter,andre elsker solseng og latmannsliv. Det er hver familie sitt valg!

Jeg har tatt med barns til utlandet,på danskebåten,og bilferie. Personlig liker jeg sydenferie best,men har tatt bilferie med parker for ungene sin del,og hatt det bra der også.

Kjenner ikke noe press på valg av ferie,her i min krets velger alle forskjellige,og mitt inntrykk er at vi klarer å inspirere hverandre og å kunne glede seg over andres valg - samme hvilken ferie man velger.

Ja helt klart. Det har en del å si, mye som spiller inn på pris. For oss som må reise i ferien og har 3 unger så er det umulig å finne en tur til under 50000, mye av grunnen er jo at jeg er rimelig pirkete da[emoji23]

Folk er ulike, og det viktigste er at en finner en reise med opphold, mat, hotell osv. Som en selv er fornøyd med.
Min søster reiste til syden i fjor.. billigtur til 10.000 sikkert under også. Bodde i ei leilighet langt fra stranda, ingen basseng.. måtte dra langt for å handle mat som de måtte lage selv osv.

Jeg hadde ikke orket det. Jeg vil ha det mest mulig lettvindt. Helst all incl, badeland rett utenfor døra og fint hotell..
ferie for meg er at ting ligger til rette..

Vi er alle ulike

Føler ikke så på presser har en på snart 2, men alikavell føler jeg litt på det når andre spør hva vi skal i ferien fordi vi ikke skal noe spesielt. Vi har ikke råd til noe stor dyr ferie de neste to årene(sånn er det jo bare). Men det går nok mer på at jeg gjerne vil på ferie. Men blir masse ferier fremover så fort jeg blir ferdig utdannet :p

Folk er ulike, og det viktigste er at en finner en reise med opphold, mat, hotell osv. Som en selv er fornøyd med.
Min søster reiste til syden i fjor.. billigtur til 10.000 sikkert under også. Bodde i ei leilighet langt fra stranda, ingen basseng.. måtte dra langt for å handle mat som de måtte lage selv osv.

Jeg hadde ikke orket det. Jeg vil ha det mest mulig lettvindt. Helst all incl, badeland rett utenfor døra og fint hotell..
ferie for meg er at ting ligger til rette..

Vi er alle ulike

Jeg er også slik at alt må ligge til rette, derfor ønsker jeg badeland på hotellet mat inkl pg helst eget basseng tilhørende rommet, vi har 3 barn så å kunne sende de rett ut i bassenget på morgenen er jo helt strålende både for de og oss. Betaler gjerne noen ekstra kroner for det[emoji23]

Back
Topp