FELLES skravletråd høsten 2017

Jeg er litt der at jeg velger å se gjennom fingrene på noe, sånn som barer! For meg er det mat, ikke godis, så jeg tenker ikke på de som snop... Ting jeg spiser for å mette er mat, ting jeg spiser for å kose meg og dekke søtsug er snop [emoji14]

Hehe, liker den! Jeg holder meg unna alt av sjokolade og snop uansett i hvilken form de kommer i. Jeg trenger litt stramme tøyler. :p så for meg er snopebonusen helt super!
 
Men prim - yay or ney?
For poeng? Eller for livet?

Jeg er "alt med måte" og synes prim egen kurant del av et varier kosthold. Det er for det meste melkesukker, som blir mer konsentrert når man lager prim. Så prim og brunost regnes ikke som "sukkerpålegg" her i huset.
Men jeg vet jo folk. Og bhg. Som gjør det.

Nettopp derfor liker jeg ikke sukker-utfordringen.

Ikke fordi jeg somregel ikke får poeng, for jeg tar nesten hver dag et eller annet. Men det er mitt problem.

Årsaken til at jeg ikke liker den er at vi virkelig sitter her og lurer på detaljer. Om det eller det er lov

For meg er det feil fokus

Men jeg vet at jeg har en annen innstilling enn en del andre. Jeg er med på dette fordi det er gøy. Ikke "in it to win it". Men de som virkelig ønsker å vinne kan jo ta med i bakhodet at det er vekt man vinner på, ikke poeng. Poengene er virkelig mest bare for gøy. Og å pushe en litt. Og tilnød redde den som hadde ei dårlig uke dersom lagene ligger ganske likt.

Min erfaring er at det er ikke mange uker i løpet av krigen at poengene avgjør hvem som ryker ut. Det er ikke der man vinner krigen.

Men sånn for å ha det gøy må de absolutt bestå. Men la oss gjøre dem til "morsomt krydder" ikke en tvangstrøye om hvorvidt ei skive med prim er fy, men salami greit, når salamien med sitt animalske fett og mye salt trolig i alle fall ikke er er bedre valg for helsa...
 
Mens jeg glatt spiser gulrot for å dekke søtsuget og regner ikke det som snop. Druene jeg knasker på jobb er mer i gråsone....
Druer er frukt, det får bare ikke lov til å være i noen gråsone! [emoji14]
 
Hehe, liker den! Jeg holder meg unna alt av sjokolade og snop uansett i hvilken form de kommer i. Jeg trenger litt stramme tøyler. [emoji14] så for meg er snopebonusen helt super!
Sjokolade spiser jeg aldri uansett, så eneste barene jeg kan spise er enten med yoghurt (som jo er innafor uansett) eller honning (som jeg ihverfall synes smaker rimelig æsj, så anser ikke det som snop heller :p), så da må det vel være innafor [emoji14] Hahaha! Så flink du er som holder regimet stramt :D
 
For poeng? Eller for livet?

Jeg er "alt med måte" og synes prim egen kurant del av et varier kosthold. Det er for det meste melkesukker, som blir mer konsentrert når man lager prim. Så prim og brunost regnes ikke som "sukkerpålegg" her i huset.
Men jeg vet jo folk. Og bhg. Som gjør det.

Nettopp derfor liker jeg ikke sukker-utfordringen.

Ikke fordi jeg somregel ikke får poeng, for jeg tar nesten hver dag et eller annet. Men det er mitt problem.

Årsaken til at jeg ikke liker den er at vi virkelig sitter her og lurer på detaljer. Om det eller det er lov

For meg er det feil fokus

Men jeg vet at jeg har en annen innstilling enn en del andre. Jeg er med på dette fordi det er gøy. Ikke "in it to win it". Men de som virkelig ønsker å vinne kan jo ta med i bakhodet at det er vekt man vinner på, ikke poeng. Poengene er virkelig mest bare for gøy. Og å pushe en litt. Og tilnød redde den som hadde ei dårlig uke dersom lagene ligger ganske likt.

Min erfaring er at det er ikke mange uker i løpet av krigen at poengene avgjør hvem som ryker ut. Det er ikke der man vinner krigen.

Men sånn for å ha det gøy må de absolutt bestå. Men la oss gjøre dem til "morsomt krydder" ikke en tvangstrøye om hvorvidt ei skive med prim er fy, men salami greit, når salamien med sitt animalske fett og mye salt trolig i alle fall ikke er er bedre valg for helsa...

For poeng, ja. ;) I en tidligere krig var ikke syltetøy lov, så måtte spørre. Jeg syns pålegg er vanskelig å finne ut av hva jeg vil ha, så prim blir da når ingenting annet frister.

For meg er ikke prim søtpålegg på samme måte som nugatti. Mye sukker ja, men ikke like næringsfattig ellers som nugatti.

Jeg forstår deg godt, altså, men for meg handler det om gode valg i hverdagen som blir påtvunget og det trenger jeg. Men ja, det er frustrerende iblant. :)
 
Sjokolade spiser jeg aldri uansett, så eneste barene jeg kan spise er enten med yoghurt (som jo er innafor uansett) eller honning (som jeg ihverfall synes smaker rimelig æsj, så anser ikke det som snop heller :p), så da må det vel være innafor [emoji14] Hahaha! Så flink du er som holder regimet stramt :D

Nei, det syns ikke jeg blir snop heller :) Jeg tenkte på disse barene med sjokolade som alpen blant annet ;)

Hehe, jeg ser jo på det litt som å finne alternativer til brødskiva. :) Har spist mye avocado med salt og pepper på knekkebrød for tiden. Kjempegodt!
 
Druer er frukt, det får bare ikke lov til å være i noen gråsone! [emoji14]
Men druer er fulle av sukker og jeg spiser dem ikke som mat, men fordi jeg har lyst på noe godt.

Eple er liksom noe annet...

Men ja, jeg regner dem ikke som snop
 
For poeng, ja. ;) I en tidligere krig var ikke syltetøy lov, så måtte spørre. Jeg syns pålegg er vanskelig å finne ut av hva jeg vil ha, så prim blir da når ingenting annet frister.

For meg er ikke prim søtpålegg på samme måte som nugatti. Mye sukker ja, men ikke like næringsfattig ellers som nugatti.

Jeg forstår deg godt, altså, men for meg handler det om gode valg i hverdagen som blir påtvunget og det trenger jeg. Men ja, det er frustrerende iblant. :)

Syltetøy finnes jo i alt fra 60-70% hvitt sukker til sukkerfritt.

Det er derfor dette blir meningsløst for meg.

Om jeg tar bær og knuser og har på skiva. Så er det lov. Frukt og bær er bra. Har jeg bittelitt søting type natren eller stevia i og rører det sammen i ei skål så er det syltetøy, sidestilt med first price nesten uten bær...

Jeg ser poenget med å påtvinge gode valg, men det blir så absurde alternativer av og til

Det er virkelig helt greit å drikke Pepsi Max mens man spiser sjokoladesmakende proteinbar, men ikke å ta ei skive med prim?

Jeg går fortsatt for følgende retningslinje. Vær ærlig med deg selv. Har du spist godteri, så har du det
 
For poeng, ja. ;) I en tidligere krig var ikke syltetøy lov, så måtte spørre. Jeg syns pålegg er vanskelig å finne ut av hva jeg vil ha, så prim blir da når ingenting annet frister.

For meg er ikke prim søtpålegg på samme måte som nugatti. Mye sukker ja, men ikke like næringsfattig ellers som nugatti.

Jeg forstår deg godt, altså, men for meg handler det om gode valg i hverdagen som blir påtvunget og det trenger jeg. Men ja, det er frustrerende iblant. :)

Jeg og trenger tvang på det området :( Veldig trist igrunn :(
Jaja :D
 
Pepsi max og slike ting uten tilsatt sukker er ikke godkjent hos meg. Da velger jeg heller noe annet å drikke for det er bare meg det går utover. :p
 
Er det mange her som har vært med på slankekrigen tidligere?

Dette blir min tredje gang. Kom til finalen første gang, men andre gang måtte jeg trekke meg pga. graviditet. Elsker det samholdet man får og motivasjonen man kan opparbeide seg her. Og at vi har noen som skal ned masse, og noen som bare skal ned litt.
 
Back
Topp