Felles skravle 2015

Vaskerom man kan tørke på.

Vi har vaskerom. Tørker der også sånnsett. I tørketrommel og tørkeskap. Men ellers er det oftest på stua eller i gangen der henger.

Om jeg ikke vasker mye henger jeg i skapet uten å slå det på da. Åpen dør. Men nå i det siste med tre unger og en av dem i (tøy)bleier er der klestørk i stua rett som det er
Bruker tørketrommelen en del og tørker resten der vi får plass, gjerne i stuen - noe som er til tider problematisk med en uakrobatisk katt som synes det er kjempefestlig å "hjelpe til " å få det av snoren..
 
Ikke ofte det nei. Dog har det vært tørke det siste halve året etter at frøkna kom. :eek:
Skal ikke skryte på oss for mye her heller - lite søvn og en liten som sover best midt i senga hjelper lite på :/
 
Blir vel litt sånn i starten. Men det må vel snart være ok med barnevakt en kveld ;)
Ja, er nok ikke så lenge til nå. Men først skal vi reise :) hmmm.. Kanskje jeg kan "låne" ham bort til foreldrene mine for en natt der nede? Hehe

Blir nok fler muligheter jo større han blir så :)
 
Ja, er nok ikke så lenge til nå. Men først skal vi reise :) hmmm.. Kanskje jeg kan "låne" ham bort til foreldrene mine for en natt der nede? Hehe

Blir nok fler muligheter jo større han blir så :)
Det hørtes ut som en bra plan. Mi skal ligge på rom med besteforeldrene når vi er der nede:D
 
Utlån til besteforeldre er ikke dumt. Det skjer ikke med 2015-barnet mitt denne sommeren, men de to eldste var på camping i helga og når vi er hos bestemor på ferie overnatter de ei natt eller to hos bestefar.
Ja. Og står gjerne opp med bestemor de andre dagene. (men de er så store at de kan stå opp selv egentlig)
 
Tror det er viktig å ta bare på ressursene man har. Les: om besteforeldre vil passe så la de gjøre det. Jeg er ikke flink til å slippe til svigermor, men det har muligens sine grunner.
 
Viktig å la dem slippe til ja. Men vi har svigers 40 mil unna så de passer ikke så ofte, logisk nok.

Yngste er enda fullammet så henne avventer jeg med, men til glede for både liten og stor låner jeg gjerne ut de eldste.
 
Jeg ammer også, om ikke fullt. Liker å være i nærheten. Men kan godt passe ho mens jeg sover eller sånt. Vil bare ikke la ho være i et annet hus enda.
 
Ja. Passe i samme hus kan jeg la dem gjøre. Svigermor vil sikkert ta henne om morgenen.

Men strengt tatt, jenta er vant til å ammes når alt roer seg ned, d eldste er unna veien og mor kan sette seg ned. (så nå sitter jeg med en nyammet, sovende jente på fanget)

Jeg får somregel ikke sove på den tiden uansett
 
Vaskerom man kan tørke på.

Vi har vaskerom. Tørker der også sånnsett. I tørketrommel og tørkeskap. Men ellers er det oftest på stua eller i gangen der henger.

Om jeg ikke vasker mye henger jeg i skapet uten å slå det på da. Åpen dør. Men nå i det siste med tre unger og en av dem i (tøy)bleier er der klestørk i stua rett som det er
Har også klærne i stua... blir jo aldri tomt :/
 
Har også klærne i stua... blir jo aldri tomt :/
Tomt nei. Jeg har ikke hatt tom skittentøysdunk på så lenge jeg kan huske. Jeg har bare stadig øket antallet av dem...
 
Tomt nei. Jeg har ikke hatt tom skittentøysdunk på så lenge jeg kan huske. Jeg har bare stadig øket antallet av dem...
I det øyeblikket jeg tror jeg har tømt skittentøysdunken kommer samboer med et helt lass. Hvor det kom fra? Under senga så klart. Visste ikke at vi hadde skittentøysdunk der jeg.
 
I det øyeblikket jeg tror jeg har tømt skittentøysdunken kommer samboer med et helt lass. Hvor det kom fra? Under senga så klart. Visste ikke at vi hadde skittentøysdunk der jeg.
Jeg tømmer ikke. Max halvveis ned. I en av dem.

Visste forøvrig ikke at vi hadde en på rommet til eldste heller. Ikke rart det aldri var sokker til ham i vask, det var 16 par på gulvet hans....
 
Hvis dere skal reise mye ville jeg kjøpt prampack.
Vår det gi kom frem til, så da ble det prampack på oss :)

Tenker at vi gjerne fly en gang i året og blir forhåpentligvis en liten en til (minst), så er nok verdt det i lengden

Hatt en fin dag?
 
Back
Topp