Felles skravle 2015

Ja, vi varmet i hvert fall bare vann i en kjele og blandet med pulver i flasken etterpå :) Men vi hadde heldigvis ikke så mye bruk for det, er sikkert fint med mikro også altså!
Satser på at ammingen kjører som den skal jeg.. er lov å håpe hvertfall :D

Nesten 14000,- Alltid fått tilbake mellom 8000,- og 22000,-.....
Urinprøven på legevakten var negativ, så har akkurat vært hos fastlegen og skrevet meg på sånn hastetime liste. Så skal ned igjen der snart.

Hvordan har du det i dag??? :D
Oh den er kjip..
eg fikk alltid igjen frem til 2011 da jeg kom under nav pga sykdom, nav påsto de trakk riktig men de årene jeg var under nav fikk jeg baksmell på 16000.. Ute av nav så har jeg fått igjen bttelitt i to år..

Satser på at ammingen kjører som den skal jeg.. er lov å håpe hvertfall :D
Ja, det er jo absolutt det enkleste! Alltid ferdig oppvarmet og tilgjengelig. Håper det går like fint her denne gangen også :) Men er greit å ha en flaske på lur om du er utilgjengelig noen timer eller sånn.

Jeg har begynt å tenke litt allerede :p kommer nok til å invitere hans ene onkel og min ene som vi har god kontakt med, ellers er jeg usikker på mammas side. Føler jeg må invitere tante der for vi har god kontakt, men da føler jeg liksom det blir feil å ikke invitere onkelen min der men vi har jo ikke kontakt. Vet ikke -.- inviterer jeg han, så bør jeg vell inviterer pappas to andre brødre også som jeg ikke har kontakt med, har bare kontakt med han ene. Og han fungerer ca som en far for meg nå så han skal. Huff for et surr, heldigvis lenge til jeg må bestemme.
Fadre er jeg veldig usikker på, hvor mange og hvem vi skal velge. Blir nok familie her også :)
Her blir det to av tentene mine med følge og en av tantene til sambo med følge - kun de vi har kontakt med! Bryllup er visst mer stengt. Kan ikke invitere de vi nesten aldri ser!

Faddere må ikke være medlem av statskirken, men medlem av et trossamfunn som praktiserer barnedåp, så kan for eksempel være metodister. Ellers er det jo mulig å være "fadder", men ikke stå som det i kirkeboken, tror det vil variere litt fra kirke til kirke (evt prest).
De er ikke medlem noe sted.. får høre med kirkekontoret når jeg skal booke dato..

Ja, det er jo absolutt det enkleste! Alltid ferdig oppvarmet og tilgjengelig. Håper det går like fint her denne gangen også :) Men er greit å ha en flaske på lur om du er utilgjengelig noen timer eller sånn.
Ja du sier noe der.. vi har jo fått flasker i de gratispakkene, kan jo håpe på overskudd av mm, så vi kan gi det om vi skal bruke flaske. Men ja, vi får se. Det viktigste er at barnet får mat, og mor ikke sliter seg dødens ut på ammeproblemer :)

Kan jo også bare være at magesekken har liten plass. Men her tar jeg alt som et tegn nå den siste tiden ;)
Tror nok det her ja.. roet seg ned igjen de siste to dagene heldigvis

Her har kjæresten gnålt om at vi må ha micro siden jeg ble gravid. Jeg vil jo amme, så tenker at det er ikke noe vi trenger fra dag en liksom. Men så så vi at svigermor hadde ryddet sin vekk og den bare stod på gulvet. Så ble det micro på oss :P
Men, om ammingen ikke går, er det jo kjekt å ha i hus da. Litt lettere med flasker og micro :)
Ja.. tenker også på grøt f.eks.. får bare se hvordan det blir og hva behovet er :-)

Ja du sier noe der.. vi har jo fått flasker i de gratispakkene, kan jo håpe på overskudd av mm, så vi kan gi det om vi skal bruke flaske. Men ja, vi får se. Det viktigste er at barnet får mat, og mor ikke sliter seg dødens ut på ammeproblemer :)
Jess, der har du det!

Inne på mars var det en tråd om det, og syntes en av jentene skrev det så fint, at man skulle invitere dem som er viktig for en. Altså de dere har kontakt med og gjerne vil dele dagen med, men ikke plikt-tanter/onkler liksom. Dåp er i mine øyne mer intimt enn f.eks. bryllup.
Ja, det har vi tenkt.. får snakke mer om det.. sambo ville snakke med sin mor om det også.. :-)

De er ikke medlem noe sted.. får høre med kirkekontoret når jeg skal booke dato..
Eg hadde faddere som ikkje var medlem i noko. Det gjekk heilt fint:) dei måtte berre samtykke i at dei ville at barnet blei døpt:)

Tror nok det her ja.. roet seg ned igjen de siste to dagene heldigvis
Det er bra! Slitsomt å være kvalm og dårlig. Jeg har heldigvis ikke begynt med oppkast igjen. Tror kanskje tablettene mot halsbrann hjelper på.

God morgen :) Noen planer hos dere?

Jeg hadde tenkt til å komme med en god (for meg) oppdatering, men det virker som om at når jeg sendte kjæresten på jobb roet det seg ned litt.. Jeg har i natt våknet av noen kynnere, noe jeg aldri gjør. Og disse var sånn at fosterstilling var å foretrekke. Hvor ofte de kom aner jeg ikke, for istedenfor å styre med å telle prøvde jeg å holde fokus på å sove.

Her til morgenen har jeg tatt tiden, og det startet veldig fint med 45-60 sek med smerter, og 5-6 min pause/intervaller. Som sagt, til jeg sendte mannen på jobb. Nå er det hvertfall 10 min pause mellom :p Men, hey, det skjer noe. Håper det tar seg opp i løpet av dagen (ikke at det er spesielt behagelig).

Mine planer for dagen er som følger: ligge masse på sofaen, vaske sengetøy (med mindre jeg heller vil ligge i sengen), og kanskje smårydde på kjøkken eller svinge støvsugeren en omgang. Men mest avslapping, sånn om det tar seg opp og blir noe mer "fart og spenning" i disse kynnerne ;)
Oi oi! Høres ut som om noe er i gjære da ja :-D får håpe du får slappet av litt og det tar seg opp :-)

God morgen!
Ikke mye søvn her heller, men sto opp sammen med mann og barn før de gikk i barnehagen. Nå er det tid for litt frokost før jeg evt legger meg igjen..
her ble det opp å kaste opp og fått i meg litt vann og marie kjeks, håper jeg kan sovne til en serie på sengen slik at jeg får noen timer til med søvn :/ fremdeles sykt kvalm og dårlig -.-

God morgen :) Noen planer hos dere?

Jeg hadde tenkt til å komme med en god (for meg) oppdatering, men det virker som om at når jeg sendte kjæresten på jobb roet det seg ned litt.. Jeg har i natt våknet av noen kynnere, noe jeg aldri gjør. Og disse var sånn at fosterstilling var å foretrekke. Hvor ofte de kom aner jeg ikke, for istedenfor å styre med å telle prøvde jeg å holde fokus på å sove.

Her til morgenen har jeg tatt tiden, og det startet veldig fint med 45-60 sek med smerter, og 5-6 min pause/intervaller. Som sagt, til jeg sendte mannen på jobb. Nå er det hvertfall 10 min pause mellom :p Men, hey, det skjer noe. Håper det tar seg opp i løpet av dagen (ikke at det er spesielt behagelig).

Mine planer for dagen er som følger: ligge masse på sofaen, vaske sengetøy (med mindre jeg heller vil ligge i sengen), og kanskje smårydde på kjøkken eller svinge støvsugeren en omgang. Men mest avslapping, sånn om det tar seg opp og blir noe mer "fart og spenning" i disse kynnerne ;)
Så spennande:D masse lykke til:D

Jeg trodde jeg holdt på å bli avhengig av cola for litt siden jeg også. Helt til det gikk opp for meg at det viktigste var at det var kaldt (colaen stod jo i kjøleskapet). Så nå står det hele tiden en kanne vann i kjøleskapet. Får også litt bruk for smak, så har også saft stående. Og jeg pleier aldri å drikke saft :p Men det blir hvertfall billigere i lengden her, at jeg drikker saft og vann enn cola, for den gikk ned på høykant i noen dager hvertfall :p
ja jeg tror det er det samme med meg, prøvde litt cola zero nå, men den smakte dritt. så må nok få meg noe å ha vann og saft i i kjøleskapet jeg også :) Pleier heller aldri å drikke saft, men har blitt litt av den fruktfest til fun i det siste. Ble så sykt lei av vann en periode, smaker jo ingenting liksom :p

Neeeei, det var jo et ordentlig smell da! Det kan ikke være noe feil, eller har du gått opp i lønn siden det ble endret så markant?

Fortsatt like vondt da? Syntes du skal kreve at de hjelper deg i dag. De kan ikke bare fortsette med å sende deg hjem :(
Gikk opp i lønn de 4 siste mnd i fjor. Men var ikke på skatteetaten sine sider og tastet inn den nye lønnen, og fikk beskjed der at det ikke var endringer. Så jeg aner ikke... Men når jeg for første gang ever trekker 500,- ekstra i mnd i hele fjor og betaler maks på BSU så jeg får igjen 5000,- der.... så synes jeg det er super rart at jeg får en sånn smell!

Ja.. tenker også på grøt f.eks.. får bare se hvordan det blir og hva behovet er :)
Med grøt er det vel også bare vann som blandes med pulver i skålen, stort sett. Men blir annerledes om man bruker de middagsglassene, da kan det sikkert være greit med mikro.

Eg hadde faddere som ikkje var medlem i noko. Det gjekk heilt fint:) dei måtte berre samtykke i at dei ville at barnet blei døpt:)
Ok :-) får se hva vi bestemmer oss for! :-D haster jo ikke..

Back
Topp