Felles skravle 2015

God morgen alle sammen :) Ligger her i sengen og vurderer om jeg skal stå opp, eller prøve å sove litt til i håp om at kvalmen gir seg litt :/ har ikke fått så mye søvn i natt heller -.-

Jeg har prøvd sånn en gang før og syns ikke det var noe godt, satser på at det har skremt meg for senere forsøk :p :D er så glad i alt av sukker :(
Jeg har også prøvd en gang før, med noe kjedelig resultat. I går... NAM! Men ble alt for mye, burde delt en kopp med kjæresten, det ville vært mer enn nok. Hadde litt lyst til å kaste opp etter at jeg hadde lagt meg :P

God morgen alle sammen :) Ligger her i sengen og vurderer om jeg skal stå opp, eller prøve å sove litt til i håp om at kvalmen gir seg litt :/ har ikke fått så mye søvn i natt heller -.-
God morgen!
Ikke mye søvn her heller, men sto opp sammen med mann og barn før de gikk i barnehagen. Nå er det tid for litt frokost før jeg evt legger meg igjen..

Årh farlig! Heldigvis ikke så altfor snopesyk nå, men må ha cola zero -.-
Jeg trodde jeg holdt på å bli avhengig av cola for litt siden jeg også. Helt til det gikk opp for meg at det viktigste var at det var kaldt (colaen stod jo i kjøleskapet). Så nå står det hele tiden en kanne vann i kjøleskapet. Får også litt bruk for smak, så har også saft stående. Og jeg pleier aldri å drikke saft :P Men det blir hvertfall billigere i lengden her, at jeg drikker saft og vann enn cola, for den gikk ned på høykant i noen dager hvertfall :P

Godt jeg ikke har mikro! Sambo er anti.. spent på hvordan det går med liten bebis..
Her har kjæresten gnålt om at vi må ha micro siden jeg ble gravid. Jeg vil jo amme, så tenker at det er ikke noe vi trenger fra dag en liksom. Men så så vi at svigermor hadde ryddet sin vekk og den bare stod på gulvet. Så ble det micro på oss :P
Men, om ammingen ikke går, er det jo kjekt å ha i hus da. Litt lettere med flasker og micro :)

Jeg trodde jeg holdt på å bli avhengig av cola for litt siden jeg også. Helt til det gikk opp for meg at det viktigste var at det var kaldt (colaen stod jo i kjøleskapet). Så nå står det hele tiden en kanne vann i kjøleskapet. Får også litt bruk for smak, så har også saft stående. Og jeg pleier aldri å drikke saft :p Men det blir hvertfall billigere i lengden her, at jeg drikker saft og vann enn cola, for den gikk ned på høykant i noen dager hvertfall :p
Synes alt smaker så annerledes når jeg er gravid, og drikke synes jeg er vanskelig. En stund var det kun en type bringebærsaft som gikk ned. Men nå er det godt igjen med iskaldt vann heldigvis :)

Her har kjæresten gnålt om at vi må ha micro siden jeg ble gravid. Jeg vil jo amme, så tenker at det er ikke noe vi trenger fra dag en liksom. Men så så vi at svigermor hadde ryddet sin vekk og den bare stod på gulvet. Så ble det micro på oss :p
Men, om ammingen ikke går, er det jo kjekt å ha i hus da. Litt lettere med flasker og micro :)
Går fort med induksjonsovn også ;)

Ligger og tenker på dåp.. vurderer å invitere noen av våre tanter/onkler som vi har best kontakt med... vet ikke hva som er vanlig... og så var det faddere da..? Må de være medlem i statskirka? Mange av familien til sambo som har meldt seg ut, så er liksom ikke så mange å velge mellom... vil ha familie tror vi... :) hva tenker dere andre?
Inne på mars var det en tråd om det, og syntes en av jentene skrev det så fint, at man skulle invitere dem som er viktig for en. Altså de dere har kontakt med og gjerne vil dele dagen med, men ikke plikt-tanter/onkler liksom. Dåp er i mine øyne mer intimt enn f.eks. bryllup.

Har fått baksmell... Tårene triller. Hvordan er det mulig da? Med frivillig skattetrekk på 500,- i mnd, maks sparing på BSU.... Og aleneforsørger fradrag....
Uffda, stort baksmell??

Og hvordan gikk det på legevakten?

God morgen :) Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å sove litt, men det er sikkert lettere sagt enn gjort ;)

Her har ovnen kun over og undervarme (vi kan ikke velge en av delene, alt eller intet). Så tror det ville vært et heller dårlig alternativ :p
Ja, jeg tenkte på platen på toppen. Går nok lang tid inne i ovnen ja ;)

God morgen :) Noen planer hos dere?

Jeg hadde tenkt til å komme med en god (for meg) oppdatering, men det virker som om at når jeg sendte kjæresten på jobb roet det seg ned litt.. Jeg har i natt våknet av noen kynnere, noe jeg aldri gjør. Og disse var sånn at fosterstilling var å foretrekke. Hvor ofte de kom aner jeg ikke, for istedenfor å styre med å telle prøvde jeg å holde fokus på å sove.

Her til morgenen har jeg tatt tiden, og det startet veldig fint med 45-60 sek med smerter, og 5-6 min pause/intervaller. Som sagt, til jeg sendte mannen på jobb. Nå er det hvertfall 10 min pause mellom :p Men, hey, det skjer noe. Håper det tar seg opp i løpet av dagen (ikke at det er spesielt behagelig).

Mine planer for dagen er som følger: ligge masse på sofaen, vaske sengetøy (med mindre jeg heller vil ligge i sengen), og kanskje smårydde på kjøkken eller svinge støvsugeren en omgang. Men mest avslapping, sånn om det tar seg opp og blir noe mer "fart og spenning" i disse kynnerne ;)

Ja, jeg tenkte på platen på toppen. Går nok lang tid inne i ovnen ja ;)
Åh, du tenkte å sette en kjele med vann på plata? Så for meg selve tåteflasken jeg nemlig.. :P Gir uansett litt mer mening på plata enn inni ovnen :P

Uffda, stort baksmell??

Og hvordan gikk det på legevakten?
Nesten 14000,- Alltid fått tilbake mellom 8000,- og 22000,-.....
Urinprøven på legevakten var negativ, så har akkurat vært hos fastlegen og skrevet meg på sånn hastetime liste. Så skal ned igjen der snart.

Hvordan har du det i dag??? :D

God morgen :) Noen planer hos dere?

Jeg hadde tenkt til å komme med en god (for meg) oppdatering, men det virker som om at når jeg sendte kjæresten på jobb roet det seg ned litt.. Jeg har i natt våknet av noen kynnere, noe jeg aldri gjør. Og disse var sånn at fosterstilling var å foretrekke. Hvor ofte de kom aner jeg ikke, for istedenfor å styre med å telle prøvde jeg å holde fokus på å sove.

Her til morgenen har jeg tatt tiden, og det startet veldig fint med 45-60 sek med smerter, og 5-6 min pause/intervaller. Som sagt, til jeg sendte mannen på jobb. Nå er det hvertfall 10 min pause mellom :p Men, hey, det skjer noe. Håper det tar seg opp i løpet av dagen (ikke at det er spesielt behagelig).

Mine planer for dagen er som følger: ligge masse på sofaen, vaske sengetøy (med mindre jeg heller vil ligge i sengen), og kanskje smårydde på kjøkken eller svinge støvsugeren en omgang. Men mest avslapping, sånn om det tar seg opp og blir noe mer "fart og spenning" i disse kynnerne ;)
Nei, må ikke ligge på sofaen! Jeg gikk med rier i nesten 2 1/2 døgn jeg fordi jeg la meg ned... i det jeg beveget meg så tok de seg kraftig opp. Fikk faktisk beskjed av jordmor på føden at jeg måtte opp og stå, for lå jeg og riene ikke var mer enn de var da så sendte de meg hjem :P

Åh, du tenkte å sette en kjele med vann på plata? Så for meg selve tåteflasken jeg nemlig.. :p Gir uansett litt mer mening på plata enn inni ovnen :p
Ja, vi varmet i hvert fall bare vann i en kjele og blandet med pulver i flasken etterpå :) Men vi hadde heldigvis ikke så mye bruk for det, er sikkert fint med mikro også altså!

Nei, må ikke ligge på sofaen! Jeg gikk med rier i nesten 2 1/2 døgn jeg fordi jeg la meg ned... i det jeg beveget meg så tok de seg kraftig opp. Fikk faktisk beskjed av jordmor på føden at jeg måtte opp og stå, for lå jeg og riene ikke var mer enn de var da så sendte de meg hjem :p
Syntes bare de alltid sier at man skal ta det med ro når det hele starter, spare energien liksom. Men da er det avgjort, jeg har ingen undskyldning til å ikke støvsuge, rydde kjøkken og shine badet.. Over to døgn med sånne smerter er UAKTUELT! :P

Nesten 14000,- Alltid fått tilbake mellom 8000,- og 22000,-.....
Urinprøven på legevakten var negativ, så har akkurat vært hos fastlegen og skrevet meg på sånn hastetime liste. Så skal ned igjen der snart.

Hvordan har du det i dag??? :D
Neeeei, det var jo et ordentlig smell da! Det kan ikke være noe feil, eller har du gått opp i lønn siden det ble endret så markant?

Fortsatt like vondt da? Syntes du skal kreve at de hjelper deg i dag. De kan ikke bare fortsette med å sende deg hjem :(

Back
Topp