Felles skravle 2015

Det er vitkelig tøft! Min sambo gikk arbeidsledig et år etter han var ferdig med mastern.. forteller enda om at det var det tøffeste året han noen gang har hatt.. dere har ikke noen dere kjenner som kan hjelpe til da! Forstår det er kjipt å få avslag etter avslag.. hva slags bransje/jobb ser han på?
Min har ingen utdanning :/ han gikk kokkelinjen, men har ikke tatt læretiden. Så gikk han første året på helse og sosial men fortsatte ikke. Så har han jobbet siden, nå jobber han på to butikker. En ringevakt som jeg skaffet til han, men de har ingenting fast å gi ham. Og den andre var han nest leder på men nå har de fått ny franchisetaker, så han gikk fra 75% stilling til nå 20% -.- vi har ingen som kan hjelpe. Og jeg aner ikke hva jeg skal finne på.. han er jo på utkikk etter alt egentlig. Tidligere har han sagt han vil jobbe med barn og unge, nå er det vist at han vil jobbe med hendene yrkesfag liksom. Tror ikke han vet helt hva han vil :p

Kjenner til det med jobbsøking hvertfall! Så kjedelig å legge sjela si i det, og ikke få noe respons tilbake. Eller å være nyutdannet uten erfaring og så skriver de at de hadde 90 søknader.. :( Skikkelig demotiverende altså.. Håper han får seg jobb snart, og får fingern ut ;)
Det håper jeg også ♡ Jeg har jo full forståelse for at det er hardt, men hadde vi hatt 2 normale inntekter så kunne vi levd så mye bedre. Fått betalt lån og alt så mye fortere. Og ikke minst at begge hadde betalt likt liksom..

Oh lord! Vi har nettopp arvet svigermors gamle micro. Jeg er (var!) skikkelig sukkersyk. Og så kom jeg på "micro-kake". Så prøvde denne: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/chocolate-brownie-cup. Burde egentlig ikke linke. Den var alt for god, og alt for lett og fort å lage! Oh no.. håper jeg glemmer den oppskriften altså!!! :P

ps: om noen andre er svake - jeg måtte ha litt mer vann i :P

Min har ingen utdanning :/ han gikk kokkelinjen, men har ikke tatt læretiden. Så gikk han første året på helse og sosial men fortsatte ikke. Så har han jobbet siden, nå jobber han på to butikker. En ringevakt som jeg skaffet til han, men de har ingenting fast å gi ham. Og den andre var han nest leder på men nå har de fått ny franchisetaker, så han gikk fra 75% stilling til nå 20% -.- vi har ingen som kan hjelpe. Og jeg aner ikke hva jeg skal finne på.. han er jo på utkikk etter alt egentlig. Tidligere har han sagt han vil jobbe med barn og unge, nå er det vist at han vil jobbe med hendene yrkesfag liksom. Tror ikke han vet helt hva han vil :p
Tror vår er ganske lik.... Nå jobber han som assistent i bhg.... Etter tre år på høgskolen. Vet ikke helt hva han vil bli.

Ok. Håper noe dukker opp! Er i alle fall viktig å snakke med folk i nettverket deres.. plutselig er det noen som vet om noe... og vikarbyråer osv er jo en grei vei inn i ulike bransjer!

Oh lord! Vi har nettopp arvet svigermors gamle micro. Jeg er (var!) skikkelig sukkersyk. Og så kom jeg på "micro-kake". Så prøvde denne: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/chocolate-brownie-cup. Burde egentlig ikke linke. Den var alt for god, og alt for lett og fort å lage! Oh no.. håper jeg glemmer den oppskriften altså!!! :P

Jeg har prøvd sånn en gang før og syns ikke det var noe godt, satser på at det har skremt meg for senere forsøk :p :D er så glad i alt av sukker :(

Tror vår er ganske lik.... Nå jobber han som assistent i bhg.... Etter tre år på høgskolen. Vet ikke helt hva han vil bli.
Hvordan er det å gå jobb i bhg uten førskolelærerutdanning da? Tror min hadde passet godt inn i bhg egentlig

Ok. Håper noe dukker opp! Er i alle fall viktig å snakke med folk i nettverket deres.. plutselig er det noen som vet om noe... og vikarbyråer osv er jo en grei vei inn i ulike bransjer!
Alle i nettverket vet om det, så de er på utkikk :) jeg er jo frisør og åpen som bare det, så jeg legger ikke skjul på så mye :p haha :p

Årh farlig! Heldigvis ikke så altfor snopesyk nå, men må ha cola zero -.-

Godt jeg ikke har mikro! Sambo er anti.. spent på hvordan det går med liten bebis..

Hvordan er det å gå jobb i bhg uten førskolelærerutdanning da? Tror min hadde passet godt inn i bhg egentlig
Er jo mange som går inn som assistent.. og menn er virkelig ettertraktet i den bransjen!

Ikke særlig bra betalt da... Men vi ønsker flere menn inn i barnehagen :) det gjør noe med miljøet for både barn og voksne :)

Back
Topp