Felles skravle 2015

Jeg tar d med ro foreløpig. Gjør litt husarbeid. Mulig jeg går meg en tur i morgen. Så får d vel skje d som skjer, men jeg er jo seg utålmodig da. Men sånn er d bare. :)

Husk å ta med deg tlf om du går deg en tur da, tilfelle det skulle skje noe;)

Lurer på, det er jo onsdag, da var det greys i går.

Fyrer opp sumo, som vi visst har fått oss en elelr annen gang og mannen introduserte meg for for et par uker siden Sparer mye displass at jeg ikke tar opp, men heller ser det derfra.

Skjer det noe gøy der da? :)
En person

Inn kr 21.500,-
Ut kr 61.000,-

Tror faktisk ikke jeg hadde klart å bruke så mye penger på en måned flere måneder på rad :P

En person

Inn kr 21.500,-
Ut kr 61.000,-

Tror faktisk ikke jeg hadde klart å bruke så mye penger på en måned flere måneder på rad :p

Jeg har utmerket godt klart å bruke såpass med penger at jeg gikk -85143, da var det juli, og ingen betaling på bhg eller sfo.

Det inkluderte 100 000 i egenkapital på bil da. Altså bevisst brukt.

Jeg har utmerket godt klart å bruke såpass med penger at jeg gikk -85143, da var det juli, og ingen betaling på bhg eller sfo.

Det inkluderte 100 000 i egenkapital på bil da. Altså bevisst brukt.
Hadde ikke vært noe problem i en måned eller to, men måned, etter måned etter måned etter.........
Har også enkelte dyre måneder, men det er det man har sparepenger til

Forstår ikke hvordan de klarer det. Hadde aldri greid å sove eller fungere hvis det var meg.
Så lenge hun ikke har oversikt, vet hun ikke hvor ille det er, hun får sove.
Det er forresten kjæresten som har meldt henne på.

Han vil gjerne bli samboer med henne, men ikke før hun har ryddet opp i sin økonomi.
Fornuftig fyr

Forstår ikke hvordan de klarer det. Hadde aldri greid å sove eller fungere hvis det var meg.

Samme tenkte jeg:o
skulle vært mye strengere på disse forbrukslåna og kredittkortene...

Samme tenkte jeg:eek:
skulle vært mye strengere på disse forbrukslåna og kredittkortene...
Ja, det er alt for lett å skaffe seg. Hadde en venninne som fikk kredittkort en gang. Banken skulle aldri gitt henne det. Det var 10000 ekstra å bruke det. Også fikk hun nytt, med høyrer sum og hun brukte det også.

Hadde ikke vært noe problem i en måned eller to, men måned, etter måned etter måned etter.........
Har også enkelte dyre måneder, men det er det man har sparepenger til

Måned etter måned, nei, det hadde jeg jo ikke gjort. Det var en måned. Selvsagt. Vi har jo tross alt økonomisk styring.

Jeg føler av og til vi ikke har det da, når vi i lunsjen har samtaler som tidvis nevner en kollegas budsjettarbeid. Hjemme. Matbudsjettet, klesbudsjettet, detaljert regnskap. Altså, vi er regnskapsførere alle mann der, men... det ert ulik grad av økonomistyring, og flertallet av oss har en løsning litt nærmere min da. Som består av "du, nå er det noen mnd siden sist, hvordan ser det ut egentlig? La oss se.. saldoutvikling sånn siden "insert passende tidspunkt noen mnd tilbake i tid" Ja, sånn ja, greit"

Ja, det er alt for lett å skaffe seg. Hadde en venninne som fikk kredittkort en gang. Banken skulle aldri gitt henne det. Det var 10000 ekstra å bruke det. Også fikk hun nytt, med høyrer sum og hun brukte det også.
Jeg er veldig glad i kreditt kort, jeg.
Det er skikkelig praktisk.
La si at vi skal kjøpe inn ett eller annet dyrt, som for eksempel som en barnevogn til neste kr 10.000,- .
En av oss, som regel meg trekker kreditt kortet, vi deler beløpet i to, og neste gang vi skal sette over våre faste sum på felles regningskonto, legger vi til det beløpet og trekker hele kredittkortregningen derfra ved første avdrag og slipper dermed renter og gebyrer, og få trukket beløpet fra den kontoen vi ønsker :)

Måned etter måned, nei, det hadde jeg jo ikke gjort. Det var en måned. Selvsagt. Vi har jo tross alt økonomisk styring.

Jeg føler av og til vi ikke har det da, når vi i lunsjen har samtaler som tidvis nevner en kollegas budsjettarbeid. Hjemme. Matbudsjettet, klesbudsjettet, detaljert regnskap. Altså, vi er regnskapsførere alle mann der, men... det ert ulik grad av økonomistyring, og flertallet av oss har en løsning litt nærmere min da. Som består av "du, nå er det noen mnd siden sist, hvordan ser det ut egentlig? La oss se.. saldoutvikling sånn siden "insert passende tidspunkt noen mnd tilbake i tid" Ja, sånn ja, greit"

En skikkelig detaljstyring er for de som trenger det.
Vår sparekonto vokser sakte men sikkert, og så lenge den gjør det, og det vi eventuelt har av kredittgjeld kun er kortvarig (under en måned) så kan jeg ikke se vi trenger det

Back
Topp