Felles skravle 2015

Min byttes når den går i stykker, og da blir jeg lei meg :(
Dakkars lille fonen min..
Har et personlig forhold til den og hater å bytte

Min byttes også av nødvendighet, ikke fordi jeg har så lyst. (Eller jo, fordi jeg har så lyst, fordi den forrige altså reelt sett er svært nært å avgå ved døden)

Jeg elsker vesker over alt i verden, men den dyreste veska jeg har kosta 500kr. En periode handlet jeg en ny veske i mnd. Har derfor alt for mange vesker nå. Men bruker jo bare en av gangen...

Jeg elsker vesker over alt i verden, men den dyreste veska jeg har kosta 500kr. En periode handlet jeg en ny veske i mnd. Har derfor alt for mange vesker nå. Men bruker jo bare en av gangen...
Min dyreste som jeg har kjøpt selv er 500 men vant en her til verdi av ca 2000... det er min dyreste.

Men så har ikke jeg rett til å uttale meg om vesker tror jeg...

Jeg hadde en svært enkel veske som jeg kjøpte i de tider jeg begynte å studere, den kostet ikke mange hundrelappene, men ble brukt i tre år uten å være oppbrukt. Da kjøpte jeg meg ei svart veske (den forrige var nemlig burgunder) for 200 kr på marked/festival-tilbud. Den hadde jeg til jeg fikk denne svarte skinnveksa av et "litt skikkelig merke", men ikke noe sånn av disse kjente merkene, bare at den i det hele tatt HADDE ett liksom) av min mann i julegave for antatt 10-11-12 år siden. Helt hva den kostet vet jeg ikke, men utfra normale gavebudsjetter for oss så snakker vi ikke tusenlapper, nei.

Det er de tre veskene, utenom stelleveska jeg kjøpte for 200 kr på et tilbud jeg har hatt i mitt liv, før jeg altså vant en storksak i fjor, som er verd mer enn de andre veskene mine tilsammen...

Jeg bruker nesten ikke vesker, og den jeg har nå kosta vel 200kr på marked i spania. Skulle jeg kjøpt en til 9000, skulle jeg hatt den resten av livet ihvertfall:o hehe

Min byttes også av nødvendighet, ikke fordi jeg har så lyst. (Eller jo, fordi jeg har så lyst, fordi den forrige altså reelt sett er svært nært å avgå ved døden)
Nå betaler jeg hverken for laptop, mobil eller iPad, det får jeg dekt av jobben.
Kunne sikkert byttet oftere, men ser ikke vitsen.

Er ikke bare det at jeg har et personlig forhold til dingstene mine, men jeg tenker også på dette miljø perspektivet.
Produksjonen av elektronikk er i høyrisikogruppen for både på miljø skade, og etisk utnyttelse av arbeidskraft.

Jeg som person kan kanskje ikke gjøre så mye, men å redusere mitt forbruk kan jeg

Du må ha INTENS bruk av vesker, selv i perioder hvor jeg har brukt mine daglig har de vart i ÅR. Mange år. At min nå ti år gamle veske har mange år igjen av seg skyldes i stor grad at den nesten ikke har vært brukt de siste 7 årene da, jeg slutta å bruke den da jeg tok i bruk stelleveske når jeg fikk eldste, og brukte den igjen litt i en periode på jobb mellom permisjonene, før den ble lagt bort til fordel for stelleveska igjen, og reelt sett nesten ikke tatt frem igjen etterpå. Jeg bruker pr i dag ikke veske, så selvsagt trenger jeg ikke en til mange tusen. Når jeg finner igjen den veska mi, som er forlagt et sted, så tenker jeg bruke den igjen da.
Eller de blir møkkete da :P

Back
Topp