Felles skravle 2015

Syns argumentet om at greit at vesken koster 9-15.000, og en mobil 7.000, men vesken vare lenger er dårlig.

Dersom man absolutt MÅ har en slik veske, hvor lang tid tar det før man MÅ har en ny siden den man har er forrige modell?

Jeg er i alle fall villig til å bruke en god del penger på ungene mine, på svømmekrus, på sportsutstyr, på fotballcup og hva det måtte være, men ikke mange tusen på ei veske nei, da får de spare selv. Og lykke til med det...

Sparer man stipendet for å ha råd, da har man alternative inntektskilder, for stipendet alene er ikke såååå fett. Ettersom de ikke sier "jobbet på kiwi og sparte pengene" så antar jeg at de ekstra inntektskildene ikke var en jobb, men "lommepenger". Barn fra rike familier som ikke læres "pengevett" av foreldrene, klarer seg gjerne fint npår de flytter hjemmefra fordi pengestrømmen ikke kuttes tvert...

Syns argumentet om at greit at vesken koster 9-15.000, og en mobil 7.000, men vesken vare lenger er dårlig.

Dersom man absolutt MÅ har en slik veske, hvor lang tid tar det før man MÅ har en ny siden den man har er forrige modell?

I så fall mååååå de sikkert ha ny mobil relativt ofte også. Det er jo slett ikke uvanlig å bytte mobil tre ganger så ofte som jeg gjør... (også blandt "vanlige, fornuftige, voksne folk som ikke kommer fra rikmannsfamilier")

De har hvertfall ikke behov for det

Var ikke dette jenter på videregående? For å få noe særlig stipend på vgs mp man da vel bo hjemmefra, eller ha ekstremt fattige foreldre?

Ettersom de klarte spare det, så var det åpenbart ikke helt nødveldig, i alle fall...

Nei det er dyrt det å! Men betalte ikke alt på engang :)

Dyreste mobilen jeg har kjøpt var vel 1200 tror jeg. Den jeg har nå vant mannen i en julekalender:p haha
Laptopen min kosta 7-8000:o

Jeg er i alle fall villig til å bruke en god del penger på ungene mine, på svømmekrus, på sportsutstyr, på fotballcup og hva det måtte være, men ikke mange tusen på ei veske nei, da får de spare selv. Og lykke til med det...

Sparer man stipendet for å ha råd, da har man alternative inntektskilder, for stipendet alene er ikke såååå fett. Ettersom de ikke sier "jobbet på kiwi og sparte pengene" så antar jeg at de ekstra inntektskildene ikke var en jobb, men "lommepenger". Barn fra rike familier som ikke læres "pengevett" av foreldrene, klarer seg gjerne fint npår de flytter hjemmefra fordi pengestrømmen ikke kuttes tvert...
Helt enig! Jeg er av den oppfatning at jeg ønsker å gi barna mine godt utstyr og aktiviteter som gir de mestring, aktivitet og så videre! Merke/mote får de spare til selv! Skal de få "lommepenger" for å spare stipend er en forutsetning at dette settes inn på f.eks bsu (mange år til da)

De jentene fra Sandefjord, hadde spart stipendet og sånn, og da synes jeg ikke de trenger å få stipend
Hva skal de med stipend da liksom:p hehe

I så fall mååååå de sikkert ha ny mobil relativt ofte også. Det er jo slett ikke uvanlig å bytte mobil tre ganger så ofte som jeg gjør... (også blandt "vanlige, fornuftige, voksne folk som ikke kommer fra rikmannsfamilier")
Min byttes når den går i stykker, og da blir jeg lei meg :(
Dakkars lille fonen min..
Har et personlig forhold til den og hater å bytte

Uansett hvordan vesker jeg har, så blir de slitt etter 2-3 måneder ved bruk

Du må ha INTENS bruk av vesker, selv i perioder hvor jeg har brukt mine daglig har de vart i ÅR. Mange år. At min nå ti år gamle veske har mange år igjen av seg skyldes i stor grad at den nesten ikke har vært brukt de siste 7 årene da, jeg slutta å bruke den da jeg tok i bruk stelleveske når jeg fikk eldste, og brukte den igjen litt i en periode på jobb mellom permisjonene, før den ble lagt bort til fordel for stelleveska igjen, og reelt sett nesten ikke tatt frem igjen etterpå. Jeg bruker pr i dag ikke veske, så selvsagt trenger jeg ikke en til mange tusen. Når jeg finner igjen den veska mi, som er forlagt et sted, så tenker jeg bruke den igjen da.

Back
Topp