Felles skravle 2015

Mens jeg har spist min egg med skinke-kveldmat og innser at jeg med fordel kunne hatt salt i egget. Men godt var det.
Haha, egg må ha salt ;)
Men hørtes godt ut. Her ble det bare brødskiver :p

Er ikke alltid positivt fant jeg ut for 3-4 år siden, da jeg gikk på veggen pga overarbeid :eek:
Husk på å ta vare på dere selv og jenter ;)

Det er sant det, ja

Jeg anser ikke meg selv helt som en sånn en.
Men, er vel litt der.

Og nå jobber ikke jeg mer overtid enn mine kollegaer, vi har en forventing om ca 12 timer ekstra i uka, det er bare det at jeg tar det unna på to dager, og jobber da altså til 23+ de to dagene (fra jeg kommer om morgenen og spiser frokost der, ja) Noe jeg begynner å merke på kroppen at tar på mer enn de 3*4 timene jeg pleide jobbe sammen med de andre (til åtte tre dager, er noe annet det ja.)

Vel, heldigvis, etter i morgen er det bare to uker, dvs 4 sånne dager igjen, tror jeg. altså 5 igjen, av 12 planlagte. Jeg er over halvveis! Og etter at det er ferdig planlegger jeg en fridag eller to

Haha, egg må ha salt ;)
Men hørtes godt ut. Her ble det bare brødskiver :p

De siste gangene har jeg hatt bacon oppi, da trengs ikke salt. Så jeg tenkte at skinke, pepper ig chilipulver skulle gjøre susen. Det var godt, men skinka er ikke salt.

Det er sant det, ja

Jeg anser ikke meg selv helt som en sånn en.
Men, er vel litt der.

Og nå jobber ikke jeg mer overtid enn mine kollegaer, vi har en forventing om ca 12 timer ekstra i uka, det er bare det at jeg tar det unna på to dager, og jobber da altså til 23+ de to dagene (fra jeg kommer om morgenen og spiser frokost der, ja) Noe jeg begynner å merke på kroppen at tar på mer enn de 3*4 timene jeg pleide jobbe sammen med de andre (til åtte tre dager, er noe annet det ja.)

Vel, heldigvis, etter i morgen er det bare to uker, dvs 4 sånne dager igjen, tror jeg. altså 5 igjen, av 12 planlagte. Jeg er over halvveis! Og etter at det er ferdig planlegger jeg en fridag eller to

Viktig med fridager innimellom da ja ;) viktigste er vel å lytte til kroppen sin, og ikke presse seg for hardt fordi man føler man må eller får dårlig samvittighet e.l :)
Jeg jobbet vel 150-200 % et års tid, inkludert hele helger med hvilende nattevakter som ofte ikke var så hvilende:p og en sjef som gikk alle på nervene...hehe
Endte med at kroppen sa stopp, jeg knakk foten og ble langtidssykemeldt. Skal ikke gå i mer detalj en det, men sliter enda :p hehe

De siste gangene har jeg hatt bacon oppi, da trengs ikke salt. Så jeg tenkte at skinke, pepper ig chilipulver skulle gjøre susen. Det var godt, men skinka er ikke salt.

Bacon er salt nok ja :)
Men da har du lært til neste gang du har skinke i. Hehe

Det er jo strengt tatt ulovlig, da!

Vi jobber jo altså ikke så mye. Vi er søkt unntatt fra overtidsreglene for denne perioden pr default, men har en ledelse som er opptatt av minst mulig overtid og mest mulig hensyn til de ansatte.

Jeg går inn i mine 12 timer pr uke med krum nakke og går på, fordi jeg vet det er 7 uker i året. De kommer så snart vi begynner på jobb etter nyttår, og varer altså til revisorklart i midten av februar.

Bacon er salt nok ja :)
Men da har du lært til neste gang du har skinke i. Hehe

Ja, i alle fall neste gang jeg tenker at "denne skinka er jo ikke salt". Ofte velger jeg heller lettrøkt, type hamburgerrygg, og da er det jo litt salt.

Vel, det er jo ikke som om jeg steker egg hver måned da. Disse var merket med best før 8.12.14, liksom...

Det er jo strengt tatt ulovlig, da!

Vi jobber jo altså ikke så mye. Vi er søkt unntatt fra overtidsreglene for denne perioden pr default, men har en ledelse som er opptatt av minst mulig overtid og mest mulig hensyn til de ansatte.

Jeg går inn i mine 12 timer pr uke med krum nakke og går på, fordi jeg vet det er 7 uker i året. De kommer så snart vi begynner på jobb etter nyttår, og varer altså til revisorklart i midten av februar.

Jeg hadde mine krangler med sjefen for å si det sånn :p var en grunn til at jeg etterhvert satte meg ned å leste gjennom hele arbeidsmiljøloven og konfronterte henne. Hun nektet jo også bl.a å betale folk for nattevakter osv.
Brukere var der og trengte tilsyn, og hun dukket ikke opp så noen måtte jo ta det, og jeg var en av 3 med ansvar...
Det endte til slutt med at hun følte seg litt truet av meg tror jeg, og jeg fikk oppsigelse mens jeg var sykemeldt. Til slutt endte det heldigvis med at hun avviklet hele bedriften.

Høres ikke så ille ut slil du har det da;)

Ja, i alle fall neste gang jeg tenker at "denne skinka er jo ikke salt". Ofte velger jeg heller lettrøkt, type hamburgerrygg, og da er det jo litt salt.

Vel, det er jo ikke som om jeg steker egg hver måned da. Disse var merket med best før 8.12.14, liksom...

Egg holder lenge:)
Her spiser mannen egg så og si hver eneste dag, så de rekker ikke gå over noen dato.

Det blir pen oppdatering sånn om ca 45 minutter da (om den ikke kommer her, så kommer den på forumet. Og altså et par nye over 2000)
Jeg ligger nydusjet i seng, så jeg kommer ikke til å lage flere oppdateringer i kveld

Back
Topp