Felles skravle 2015

Vår oppvaskmaskin har sluttet å virke så vi vsker opp for hånd. Det er så utrolig kjedelig.
Ja det er kjedelig. Nå har jeg gjort det jeg tenkte. Fort gikk det men har ikke den store energien. Så får se jeg gidder å legge sammen klær senere :)

Ferdig hos jordmor pluss en tur på senteret.. litt lav blodprosent, såmåtte kjøpe jerntabletter.. ble en liten runde på salget og litt mer babytøy.. og så hadde jeg sukker i urinen, så må ta glukosebelastning :-(

Jordmor mente jeg måtte vurdere 100% sykemelding nå...

Deilig vær å gå en liten tur i da:)
Ja, men vi gikk ikke langt, siden hun tross alt er hjemme fordi hun er småsyk.

Bare nok til at hunden fikk gjort sitt, og nå er vi hjemme igjen. (forrige svar gitt mens hun løp på fotvallbana mens jeg så på, siden hunden ikke får lov å gå der.

Ferdig hos jordmor pluss en tur på senteret.. litt lav blodprosent, såmåtte kjøpe jerntabletter.. ble en liten runde på salget og litt mer babytøy.. og så hadde jeg sukker i urinen, så må ta glukosebelastning :-(

Jordmor mente jeg måtte vurdere 100% sykemelding nå...
Uff da:(. Ja, du må ta vare på deg selv:). Men kan du ikke gå i svangerskapspermisjon istede for sykemeld?

Uff da:(. Ja, du må ta vare på deg selv:). Men kan du ikke gå i svangerskapspermisjon istede for sykemeld?
Da bruker jeg jo permisjonsdagene mine som jeg skal ha etter fødsel.. det er jo dumt..

Ja, men vi gikk ikke langt, siden hun tross alt er hjemme fordi hun er småsyk.

Bare nok til at hunden fikk gjort sitt, og nå er vi hjemme igjen. (forrige svar gitt mens hun løp på fotvallbana mens jeg så på, siden hunden ikke får lov å gå der.
Å ja:). Nei, bør ikke være så mye ute da. Men deilig å få luftet seg litt:). Nå har jeg fått fyr i peisen, satt på oppvaskmaskin, brettet klær og lagt på plass, nå er vel vaskemaskinen ferdig om Max 5 min, henge den opp, sette på ny maskin også støvsuge.. Da sier jeg meg fornøyd.. Prøver å holde de dumme endo smertene borte:(

Nei, hvorfor skulle hun det?

Mener du svangerskapspenger, så er det for friske gravide som har en jobb som ikke kan tilrettelegges og er "farlig". Hun er ikke frisk, hun skal derfor sykemeldes om noe, og hvorfor skulle hun ønske noe annet??

Da bruker jeg jo permisjonsdagene mine som jeg skal ha etter fødsel.. det er jo dumt..
Gjør du? Trodde man kunne få det istede for sykemeld.. Også har du permisjon som vanlig? Svabgerskapspenger heter det kanskje?
Edit: svangerskapspenger så klart:)

Nei, hvorfor skulle hun det?

Mener du svangerskapspenger, så er det for friske gravide som har en jobb som ikke kan tilrettelegges og er "farlig". Hun er ikke frisk, hun skal derfor sykemeldes om noe, og hvorfor skulle hun ønske noe annet??
Jeg mente svabgerskapspenger:). Vet det er flere på jobben min som sliter med bekkenet for eksempel og får da svabgerskapspenger istede for sykemelding:). Men jeg vet ikke regler sånn veldig.. Da det ikke var snakk om det når jeg gikk gravid med vår gutt for 9 år side..

Gjør du? Trodde man kunne få det istede for sykemeld.. Også har du permisjon som vanlig? Svabgerskapspenger heter det kanskje?
Heter svangerskapspenger ja, pg det er som sara skrev for friske gravide som har en jobb som er skadelig/ikke tilrettelegger..

Heter svangerskapspenger ja, pg det er som sara skrev for friske gravide som har en jobb som er skadelig/ikke tilrettelegger..
Oki:). Missforstått jeg da:). Vet svigerinne mi er noe. Prosent i svangerskapspenger, da hun ikke orker 3-4 nattevakter, men jobber bare 2. Hun kunne gått på dag, men det vil hun ikke..

Sånn, da setter vi igang vaskemaskin nummer to, og bytter orkide i vannet. (Ja, det hender de står litt lenge, når jeg, som nå, glemmer en der...)

Nattevakter er vel vist å være skadelig/ikke gunstig for gravide.. virker som om nav ikke er så strenge med å innvilge svangerskapspenger, men jeg tror reglene er slik at det er for de som f.eks jobber med kjemiske stoffer, ambulansearbeidere, osv..

Reelt burde hun ikke fått svangerskapspenger fordi hun ikke VIL gå dag, men en som har nattevakter og ikke FÅR bytte til dag har rett på det. Rett og slett dersom det ikke er mulig eller arbeidsgiver ikke vil legge tilrette, så har man krav på det. At man ikke ØNSKER det, er jo egentlig ens egen feil...

Men nattevakter er noe av det gravide skal slippe pga ugunstige effekter, så det er vel derfor det er innvilget.

Back
Topp