Felles skravle 2015

Jeg liker ikke waldorf eller svigermor sin fruktvariant laget med hermetisk frukt pga "dressingen" jeg liker ikke majones. Eller rømme som noen bruker.
Jeg spiser ikke dressing på noe ellers, og da slett ikke en "salat" hvor den er integrert

Jeg liker ikke waldorf eller svigermor sin fruktvariant laget med hermetisk frukt pga "dressingen" jeg liker ikke majones. Eller rømme som noen bruker.
Jeg spiser ikke dressing på noe ellers, og da slett ikke en "salat" hvor den er integrert
Vi bruker bare helt vanlig krem vi, med frukt i :) druer, epler ++ :)

Skal det være rømme i ??? Pleier å ha krem jeg ???

Skal det være rømme i ??? Pleier å ha krem jeg ???
Majones, sier de fleste oppskrifter. Majones og fløte.

Alternativt fløte og rømme, som jeg mener svigermor har.

Om du har BARE krem av fløte med frukt oppi, er det jo noe jeg også kunne spist, men ganske langt fra en klassisk waldorf?

Majones, sier de fleste oppskrifter. Majones og fløte.

Alternativt fløte og rømme, som jeg mener svigermor har.

Om du har BARE krem av fløte med frukt oppi, er det jo noe jeg også kunne spist, men ganske langt fra en klassisk waldorf?
En waldorf uten waldorf som jeg pleier å kalle det :)

Ganske gjennomsnittlig oppskrift

Ingredienser

100 g hodekål
100 g blå druer
1 dl valnøttkjerner
2 stk eple
2 skive hermetisk ananas, stor boks
2 stk stilker stilkselleri (stangselleri)

Dressing:1 dl majones
1 dl pisket kremfløte
saften av ¼ stk sitron
2 ts sukker

Ingredienser

100 g hodekål
100 g blå druer
1 dl valnøttkjerner
2 stk eple

1 dl pisket kremfløte
saften av ¼ stk sitron
2 ts sukker
Bedre med fruktsalat enn sånn som det der ja :D

En waldorf uten waldorf som jeg pleier å kalle det :)
Ja, om man tar bare fløten, evt sitron og sukker selvsagt fra dressingen, og dropper det meste i øvre del av oppskrifta er det waldorf uten waldorf, og spiselig.

Svigermor sin er også waldorf som ikke er waldorf, men den er det rømme i.

Ingredienser

100 g hodekål
100 g blå druer
1 dl valnøttkjerner
2 stk eple

1 dl pisket kremfløte
saften av ¼ stk sitron
2 ts sukker

Har aldri brukt hodekål i salaten. Synes ikkje det er noko :P

Har aldri brukt hodekål i salaten. Synes ikkje det er noko :P
Enkelte oppskrifter er uten den.

Men stangselleri og valnøtter og majones er felles for alle. Og ikke noe for meg.

Jeg spiser uansett ikke waldorf eller "waldorf" i dag, vi spiser hos mine foreldre og der er tradisjonen pinnekjøtt i dag.

Enkelte oppskrifter er uten den.

Men stangselleri og valnøtter og majones er felles for alle. Og ikke noe for meg.

Jeg spiser uansett ikke waldorf eller "waldorf" i dag, vi spiser hos mine foreldre og der er tradisjonen pinnekjøtt i dag.
Vi får også pinnekjøtt idag :-) men må ha kalkun(bryst) til helga :-) Er heller ikke glad i majones eller valnøtter, så her blir det krem med en ss majones (synes ikke det smaker majones da) og ananas, eple og stangselleri og druer.. valnøttene ligger kun på toppen hele til sambo og gjester :-)

Her står kalkuna i ovnen, medisterkaker ligger til tinning og pannacottaen står i kjøleskapet for å stivne:). Nå må jeg vaske badet, tørkestøv, støvsuge og dekke bord og lage resten av maten:). Håper dere får en fin nyttårsaften alle sammen:)

Her står kalkuna i ovnen, medisterkaker ligger til tinning og pannacottaen står i kjøleskapet for å stivne:). Nå må jeg vaske badet, tørkestøv, støvsuge og dekke bord og lage resten av maten:). Håper dere får en fin nyttårsaften alle sammen:)
Kos deg på nyttårsaften! Vi er bedt bort, så har bare oss selv å pynte på.. :-)

Hater panikk rydding..

Eldsten var ute og lekte med en venn.
Hjemme hos denne vennen er det ALLTID helt strøkent.
Det er det ikke her for tiden.
Uansett de ville inn og leke, og jeg kan da ikke nekte gutten å ha besøk heller..
Panikk rydder 3. etasje og stuen samt støvsuger på en liten time....

Nå har jeg så vondt i bekken og rygg at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg :(

Hater panikk rydding..

Eldsten var ute og lekte med en venn.
Hjemme hos denne vennen er det ALLTID helt strøkent.
Det er det ikke her for tiden.
Uansett de ville inn og leke, og jeg kan da ikke nekte gutten å ha besøk heller..
Panikk rydder 3. etasje og stuen samt støvsuger på en liten time....

Nå har jeg så vondt i bekken og rygg at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg :(
Uff:/ men jeg skjønner deg godt.
Jeg er likedan selv. Må alltid panikkrydde før besøk

Back
Topp