Felles skravle 2015

Jeg blir så irritert på al denne reklamen på billig julemat overalt, og folk som streber etter å betale minst mulig for julematen uten nødvendigvis tenke over kvaliteten..

For hvert år som går bruker vi nordmenn mer og mer penger på julegaver, men maten, der skal vi spare.

Vi bruker mer og mer penger på å få enda mer ting vi egentlig ikke trenge uten å tenke seg om, men det å samle andre mennesker, venner og familie rundt seg, nei det skal man spare..

Jeg blir så irritert på al denne reklamen på billig julemat overalt, og folk som streber etter å betale minst mulig for julematen uten nødvendigvis tenke over kvaliteten..

For hvert år som går bruker vi nordmenn mer og mer penger på julegaver, men maten, der skal vi spare.

Vi bruker mer og mer penger på å få enda mer ting vi egentlig ikke trenge uten å tenke seg om, men det å samle andre mennesker, venner og familie rundt seg, nei det skal man spare..
Julematen min, den er kjøpt som lam av den slakteren mine foreldre har kjøpt av siden jeg var barn, og tørkes selv. Mat skal være kvalitet.

Men for.eks brus kan jeg godt kjøpe på tilbud, ønsket på tilbud, for det et jo den samme brusa likevel (altså kjøpe på tilbud, ikke kjøpe billige merker)

Mat koster mindre om mindre her i landet. Men andre ting bruker vi gladelig mye på ja.

Men den matbutikken som irriterer meg mest på reklame er meny sin radioreklame som begynner med "jul. Ordet som kan få det til å spenne seg i kroppen for de fleste av oss. Det er så mye som skal gjøres " eller noe i den duren. Jeg må slå an lyden jeg.

Jul. Ordet som får det til å sitre av glede i meg. Det er mye som skal gjøres ja, men ordet jul. Det er ikke et ord med negative assosiasjoner altså!!!!

Eller dukker aldri opp..den førsteskulle vært her før sommeren,den andre i oktober,den tredje i nov
Blæ! Har heldigvis en mann som er god på å kjefte! Så skjer sjeldent mer enn en gang her..

Back
Topp