Felles skravle 2015

Smake, men må ikke like. I dag har vi 'juletallerken', rester etter julebordet mitt. Pinnekjøtt, ribbe og svinemør. Møre liker ungene, så det får de, også smaker de bittelitt og ser om de har lært å like...

Her tvinges ingen til å smake! Sånn er det med den saken

Vi var veldig strenge på at de måtte smake i begynnelsen, men nå gjør de det siden de er blitt nysgjerrige på hvordan det smaker.
Og ikke minst, et er helt greit å ikke like

Vi var veldig strenge på at de måtte smake i begynnelsen, men nå gjør de det siden de er blitt nysgjerrige på hvordan det smaker.
Og ikke minst, et er helt greit å ikke like
Vi har aldri vært veldig strenge, bare oppfordret, og nysgjerrige har de blitt (han da, hun er ikke helt det) likevel.

Hun er rett og slett ikke veldig glad i middag for tiden, men det er snakk om at hun avviser mat hun likte før, så altså ikke at hun ikke har smakt

Vi har aldri vært veldig strenge, bare oppfordret, og nysgjerrige har de blitt (han da, hun er ikke helt det) likevel.

Hun er rett og slett ikke veldig glad i middag for tiden, men det er snakk om at hun avviser mat hun likte før, så altså ikke at hun ikke har smakt
Hadde vi ikke vært litt strenge hadde gutten ikke spist annet enn pasta med smør.
Han var ekstrem

Unger er forskjellige, og ulike måter å tilnærme seg er bedre til ulike typer.

Vår eldste har alltid villet smake. Maten min var alltid med spennede enn hans, og en liten stund forsynte jeg meg, og lot ham "få litt sen meg " heller enn å forsyne ham direkte.

Han hadde innstillingen "det har jeg ikke smakt, så det liker jeg sikkert" som bhg synes var uvant.

Hun... Hun smaker på mye, men hun spiser lite. Som i små mengder, svært lite, spesielt til middag

Det har hverken dem (eller jeg) noe med, det er deres barn.
Dere hvet hva som fungerer for dere
Hadde de bare sett det selv.
Vi hadde stoe problemer med podenog spising første to årene hans , det er nok også grunnen til at jeg er så steil på det med at han kke må smake.
For om noen presset han så sluttet han å spise i flere dager etterpå også. Men svigers ville aldri høre på oss, selv ikke ettter barnelegen sa sitt..

Back
Topp