Felles skravle 2015

Vi skal kjøpe ny nå i morgen så jeg får på new born seat'n jeg har kjøpt. Passet ikke på den gamle jeg arvet.. Er salg på barnas hus etter klokka 18 i morgen, da koster hvit stol 999kr
Syntes det er kjedelig at new born seat'n ikke passer på de gamle stolene :(

Det er vanskeligere å sy Mei Tai, så det blir prosjekt over lengre tid, men det har jeg veldig lyst til å sy - så jeg kan få akkurat sånn som jeg vil ha. Ligger heldigvis mange trinn-for-trinn-instruksjoner på nettet. Det er jo et annet forum med mye informasjon om slikt, men det skal jeg ikke reklamere for, men Google oppskrifter så finner dere om dere vil sy selv. :)
Kanskje jeg skal prøve meg på å sy selv :D Hmm

Haha, disse besteforeldrene! De får heller kjøpe en egen stol å ha der :p

Jeg produserer ikke første barnebarnet, så jeg tipper at stolene hadde blitt gitt bort allerede om de ikke hadde beholdt dem selv, så for meg er det ikke noe tap uansett. :p

Jeg har kjøpt stol ny, men får låne newborn seat. Et litt eldre. Tror du det passer? Eller har de gjort om på stol og sete? Skal inneom barnas hus i morgen jeg også. Tilbud på newborn seat også ;)

De gjorde om på stolene en eller annen gang.... skal vi se, før 2011 i alle fall, den stolen vi kjøpte da er annerledes enn den forrige, bøylen fra den gamle passer ikke på den nye og motsatt. Det er ikke sånne huller i siden på de nye. til å sette bøylen i

Jeg tror det skal gå an å få adapter så du kan sette den på de gamle stolene (mener da at jeg har en venninne som gjorde det på sin barndoms-stol).
Genialt! Det må jeg søke opp!

Også handler det om rett stoff da i hovedsak. Elastisk eller fast, og da FAST eller EASTISK i rett retning så det ikke siger.

Men avansert er det ikke nei.

Jeg kjøpte sjal da, det kostet meg ikke så mye heller. JEg har altså elastisk sjal

Meitai sydde jeg selv i stoff fra ikea (fast som bare det, og egnet til meitai, selvsagt ikke egnet til sjal da)

Har vel ammet i den også, når jeg tenker meg om

Jepp. Og tips om hvilke stoffer man kan bruke kan man heldigvis også finne på nett. Jeg har sydd sjal i barselgave til en venninne som ville ha sjal. :)

De gjorde om på stolene en eller annen gang.... skal vi se, før 2011 i alle fall, den stolen vi kjøpte da er annerledes enn den forrige, bøylen fra den gamle passer ikke på den nye og motsatt. Det er ikke sånne huller i siden på de nye. til å sette bøylen i
Hmm.. Kanskje jeg må få testet ut om newborn sete passer i morgen da før jeg skal på barnas hus. For da sparer jeg evnt 400 kr på å kjøpe der! Takk :)

Jeg har kjøpt stol ny, men får låne newborn seat. Et litt eldre. Tror du det passer? Eller har de gjort om på stol og sete? Skal inneom barnas hus i morgen jeg også. Tilbud på newborn seat også ;)
De gjorde om stolene i 2010, så er stolen fra -10 eller nyere vil den passe :) Så det var salg på seat også! Det har jeg alt kjøpt da :P

Takk :D Nå fikk jeg lyst å prøve meg, skal googles :D

Lurt. ;) Og pass på som Sara skriver - at du får riktig type stoff til det du vil ha sjalet til, og at du legger det i riktig lengderetning når du klipper. :)

Jeg tror det skal gå an å få adapter så du kan sette den på de gamle stolene (mener da at jeg har en venninne som gjorde det på sin barndoms-stol).
Har jeg ikke hørt om! Har sett noen har saget hakk i stolen for å få den på.

Jepp alt de gjør for å tjene penger!

Det ble gjort samtidig som de gjorde beina litt lenger og npe greier som rett og slett skyldes EU-regler. faktisk. Vi fikk med noen små "chipper" til å sette på beina for å gjøre dem lenger når vi kjøpte bøyle og rygg (som ikke er slik som den nye er nå da) i 2011, for småbarn, ikke newborn da altså. Så at de gjorde så babysetet passer på den nye er jo naturlig, og den nye kom altså som følge av at gammel løsning ikke var godkjent lenger.

De gjorde om stolene i 2010, så er stolen fra -10 eller nyere vil den passe :) Så det var salg på seat også! Det har jeg alt kjøpt da :p
Stolen min kjøpte jeg jo ny nå netopp. Er det newborn sete jeg skal låne jeg tenkte på, usikker på når de kjøpte det!

Det ble gjort samtidig som de gjorde beina litt lenger og npe greier som rett og slett skyldes EU-regler. faktisk. Vi fikk med noen små "chipper" til å sette på beina for å gjøre dem lenger når vi kjøpte bøyle og rygg (som ikke er slik som den nye er nå da) i 2011, for småbarn, ikke newborn da altså. Så at de gjorde så babysetet passer på den nye er jo naturlig, og den nye kom altså som følge av at gammel løsning ikke var godkjent lenger.
Skjønner! Satser på newborn sete passer da :)

Det er vanskeligere å sy Mei Tai, så det blir prosjekt over lengre tid, men det har jeg veldig lyst til å sy - så jeg kan få akkurat sånn som jeg vil ha. Ligger heldigvis mange trinn-for-trinn-instruksjoner på nettet. Det er jo et annet forum med mye informasjon om slikt, men det skal jeg ikke reklamere for, men Google oppskrifter så finner dere om dere vil sy selv. :)

Jeg fulgte bilde for bilde forklaring i tråd med erfaren syer som svarte på spørsmål underveis, på et annet forum i sin tid ja.

Det var ikke egentlig VANSKELIG, bare litt å passe på

Back
Topp