Felles skravle 2015

Vi bodde forresten langs vestlandskysten før vi flyttet også, akkurat som nå, bare litt lenger sør på den. Vi flyttet for å komme nærmere familien.

"En storm eller to" er dog ikke helt dekkende for det været vi har, ettersom vi altså muligens fortsatt var i september da vi fikk årets første høststorm, og det var vel en aldri så liten storm, eller i alle fall kraftig kuling, i juli også. Vi regner med noen "liten storm" og antakelig et par "sterk storm" meldinger i løpet av vinteren. vi bare håper det er noen år til neste orkan.

Jeg kan huske to i mitt liv, så de inntreffer heldigvis ikke så ofte.

hørtes kaldt ut ja.. :(

hvordan gikk cupen da?

De tapte med såpass store siffer at de i to av kampene fikk sette innpå en spiller til. Og en til. Ja i den andre kampen hadde de innpå alle tre innbytterene, så de var 7 utespillere i stedet for 4. Tapte gjorde de likevel.

Vi har et ungt lag. De spiller i 08-gruppa, som jo er det yngste, men det var 3 på dette laget som var 08, de andre 5 var 09. De har ikke egentlig en sjangs, de begynte å trene i september... men de koser seg da!

Vi fant dog ut i dag at å lære dem hvordan corner fungerer sikkert er en god ide før neste turnering... for det var det ingen av ungene som visste hvordan de skulle gjøre, og i praksis ble corner en målsjangs for motspillerlaget...

De tapte med såpass store siffer at de i to av kampene fikk sette innpå en spiller til. Og en til. Ja i den andre kampen hadde de innpå alle tre innbytterene, så de var 7 utespillere i stedet for 4. Tapte gjorde de likevel.

Vi har et ungt lag. De spiller i 08-gruppa, som jo er det yngste, men det var 3 på dette laget som var 08, de andre 5 var 09. De har ikke egentlig en sjangs, de begynte å trene i september... men de koser seg da!
Det er jo det viktigste da!
Så lenge de ikke bryr seg om vinn eller tap :D
Å hvis de begynte i september så kan man jo ikke forvente at de er verdensmestere ennå :)
De kommer seg nok fort.

To jobber, to barnehageplasser, og et hus.

Det ble hos oss løst slik: Begge søker jobber. I det en av oss, jeg, fikk napp, ble det fortgang i resten. Søke bhg, lete etter hus. Jeg fikk jobb 22.februar, i slutten av april overtok vi huset og helt i slutten av mai flyttet vi, 1. juni (nesten to døgn etter at vi kom frem til det nye huset vårt midt på natta) begynte jeg i ny jobb. Mannen tok da først ferie og deretter ulønnet permisjon, for ungene begynte ikke i bhg før 1. august. Og han fikk seg ny jobb i...november året etterpå... Han jobbet "fjernkontor" i sin gamle inntil det. Anbefales egentlig ikke, det var godt for ham å få en lokal jobb.

Blir nok ikke aktuelt i første omgang uansett.
Er under et år siden vi flyttet sist.
Har et par ting på agendaen jeg må fullføre først, og som vil gjøre meg mer attraktiv på jobb markedet.

Flytting er stress. Det er over to år siden vi gjorde det, men det føles ikke aktuelt å gjenta på lenge. (og en eventuell flytting er snakk om meget lokal, ikke bytte skole helst, men bare det at ingen av oss synes huset er perfekt. Men vi blir nok, og bruker heller tid og penger på å fikse det som kan, for å flytte.... orker vi ikke)

Vi bodde forresten langs vestlandskysten før vi flyttet også, akkurat som nå, bare litt lenger sør på den. Vi flyttet for å komme nærmere familien.

"En storm eller to" er dog ikke helt dekkende for det været vi har, ettersom vi altså muligens fortsatt var i september da vi fikk årets første høststorm, og det var vel en aldri så liten storm, eller i alle fall kraftig kuling, i juli også. Vi regner med noen "liten storm" og antakelig et par "sterk storm" meldinger i løpet av vinteren. vi bare håper det er noen år til neste orkan.

Jeg kan huske to i mitt liv, så de inntreffer heldigvis ikke så ofte.

Hehe..
"en storm eller to" er mer et uttrykk enn sannheten.
Mannen min er vandt med det..

Hehe..
"en storm eller to" er mer et uttrykk enn sannheten.
Mannen min er vandt med det..

Sånn bortsett fra at man må ta inn møblene, demontere trampolina, ta ned paviljonger om man har slikt, og innfinne seg med at plastdrivhuset rives i fillebiter og skal man noen gang få et skikkelig ett slik drømmen er, må det bygges STERKT, ja, så tåler vi en storm eller ti, og det er ikke problematisk heller. (Når man nå først har tatt inn møblene, demontert trampolina og festet det som festes kan, så er det jo gjort for i år)

en ORKAN derimot, de er vi glade ikke inntreffer så ofte, for det er ikke så mye man får gjort med vind som snur campingvogner på hodet, bretter trær over veien og river med strømkabler i alle mulige retninger. Men altså, det året det var storm med orkan i kasta mer eller mindre hele januar, så gikk vi jo på skolen da, i orkan. Ja, så ble min bror tatt av et vindkast og fløy noen meter, men han syntes jo egentlig det var mest spennende (Her snakker vi om en tynn og spikel 1. eller 2. klassing på sånn 15-16 kilo tenker jeg...)

alt går jo.

Finner det ikke uten å prøve ;) kommer jo ann på hvilken utdanning man har. Men er fint på kysten ja :)

Det fins ingen utdanning innen det yrket jeg har, det er mangel på erfarne personer og jeg jobber nå et sted som ligger langt fremme på området.
Jeg vil nok ikke være den som har problemer med å finne meg en ny jobb..

Flytting er stress. Det er over to år siden vi gjorde det, men det føles ikke aktuelt å gjenta på lenge. (og en eventuell flytting er snakk om meget lokal, ikke bytte skole helst, men bare det at ingen av oss synes huset er perfekt. Men vi blir nok, og bruker heller tid og penger på å fikse det som kan, for å flytte.... orker vi ikke)
Vi flyttet også, men det er 3,5 år siden. Jeg fikk jobb først. Fant leilighet å leie. Så søkte mannen jobb over alt da jeg fikk. Så kom han etter 2 mnd senere. Men blir mye stress med flytting ja.

Da var det potetgutt, dipp og opptak av Ønskebarn :)

Følgende samtale utspant seg her for noen timer siden, jeg hadde pakket ut varene mannen hadde handlet.

-Du kjøpte dip-pulver.
-Ja,, jeg vet det.
-og du...
-JA, jeg vet det! Jeg kom på det i kassa.

Vi har dip-pulver. Vi har ikke rømme.

Det gjør ikke meg noe, jeg liker ikke dip uansett, men han som hadde kjøpt potetgull egnet for dipping hadde sikkert egentlig tenkt å kjøpe rømme...

Følgende samtale utspant seg her for noen timer siden, jeg hadde pakket ut varene mannen hadde handlet.

-Du kjøpte dip-pulver.
-Ja,, jeg vet det.
-og du...
-JA, jeg vet det! Jeg kom på det i kassa.

Vi har dip-pulver. Vi har ikke rømme.

Det gjør ikke meg noe, jeg liker ikke dip uansett, men han som hadde kjøpt potetgull egnet for dipping hadde sikkert egentlig tenkt å kjøpe rømme...

Dersom dere har yoghurt naturell så kan det også helt fint brukes

Det fins ingen utdanning innen det yrket jeg har, det er mangel på erfarne personer og jeg jobber nå et sted som ligger langt fremme på området.
Jeg vil nok ikke være den som har problemer med å finne meg en ny jobb..

da er det vel best at han finner seg jobb først, kanskje? Om det skulle bli aktuelt?

Men, det er fint mange andre steder i landet også, altså

Jeg kunne på mange måter tenkt meg å bo på sørladet, eller østlandet, sør-østlandet eller noe sånn. Værmessig og sånn. Men pga familien, så bor vi her. Kommer herfra, bor her.

Back
Topp