Felles skravle 2015

Til meg.
Hver og en velger selv hva vi vil bruke pengene på, eller ikke bruke dem, opp til oss. Det lønnsmeldes så vi skatter av det, men det er jo likevel noe vi får!
Da ville jeg kjøpt litt nytt treningstøy. Mulig noen vekter og evt en corebar

Kondolerer..
Inngående fakturaer er kjedelig..

Definitivt

Kunden har i snitt ca 200 av dem i uka.

De behandles i to trinn, først fra det programmet hvor de komemr fra sannign til kunde, hvor jeg ser over at formalia er på plass, at kontering henger på greip og sånne ting, og importerer til regnskapsprogrammet,dernest sjekkes de for konto og kid, og mva, periodiseres og sånne ting. (og dernest betales de, men DEN prosessen tar ti minutter for hele hurven, det er alt det før som tar noen timer)

Det er første del jeg tar i kveld.

Jeg tar normalt sett dette, for sånn ca 100 i kveld og 100 i morgen kveld, rundt regna. Så varierer det på hvem som tar den andre delen tirsdag og onsdag formiddag, for tiden har vi en "lærling" som får mengdetrening på denne kunden (det er en stor kunde ja) og derved gjør grovjobben, så jeg bare sjekker at han har gjort rett. Normalt sett er vi to stykker som deler på det.

For ja, det er dørgende kjedelig. Det er en bonus at vi nå er to som deler på det, for et år siden satt jeg med hele greia selv.

Oi, den må jeg tenke litt på....
Må det være i penger, og er det begrenset på tid?

Det dekkes inntil 1250 (mener jeg det er) mot kvittering, så det må være penger ja. Og det er en sum pr år, må leveres kvittering innen utgangen av oktober inneværende år.

Og dette glemmer jeg i ca 9,5 mnd hvert år, og så er det da å komme på noe i slutten av oktober...

Hva med en god turbukse?

Tja, tjo, jo, men det bruker jeg reelt sett ikke. Jeg har skibukse som jeg bruker om vinteren (en eller annen gang må jeg antakelig innse at skibukse kjøpt i studietiden ikke EGENTLIG passer et par barn senere, men... den går fortsatt igjen!) og relativt vanntett "regnbukse" som jeg bruker når det ikke er så kaldt. Også går jeg ca nesten aldri tur hvor jeg trenger turbukse.

Det dekkes inntil 1250 (mener jeg det er) mot kvittering, så det må være penger ja. Og det er en sum pr år, må leveres kvittering innen utgangen av oktober inneværende år.

Og dette glemmer jeg i ca 9,5 mnd hvert år, og så er det da å komme på noe i slutten av oktober...

Da hadde jeg nok valgt treningstøy.

Da ville jeg kjøpt litt nytt treningstøy. Mulig noen vekter og evt en corebar

Vekter?
Corebar aner jeg ikke hva er engang.

*driver ikke med trening* Kan selvsagt kjøpe treningstøy, men det burde jo reelt sett være noe jeg har vagt tenkt å bruke...

Da hadde jeg nok valgt treningstøy.

Joda... jeg burde jo begynne å trene, det er jo hele poenget med greia, så jeg burde vel det....

Jeg har vurdert å høre med mannen om det kunne vært aktuelt med halvtårskort på svømmehallen jeg. Familiekort (vel, hey, det er 200 mer for familiekort enn enkeltmannskort, og senkeltmannskort er også over det det vi får dekket uansett, så det burde da vel gå bra?)

Men da bør vi tvinge oss litt oftere på svømming enn vi bedriver i dag....

Back
Topp