Felles skravle 2015

Funnet sånn superplante altså :D hva den heter?

Må jo ikke spørre meg om hva de heter. Det er to forskjellige. De var bittesmå (kanskje 10 cm høye) da jeg fikk dem i gave av noen venner i studietiden. Da var de plantet sammen i en potte fra butikk. Så jeg var sikker på at det var en sånn søt liten potte som jeg kom til å ha i 1, maks 2 uker, og så måtte jeg kaste dem. Men de døde aldri. Og så ble de så store at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Så da spurte jeg på Plantasjen. Jeg har jo aldri hatt blomster som vokser før! Så da ble de plantet ut i hver sin lille potte. Og så har de fått større og større, og nå er den ene blitt kjempestor og bred og bretter seg utover (den henger nedover for det meste). Den andre vokser rett oppover og har blitt til 3 stykker (og jeg tror egentlig de burde skilles i egne potter, men det har jeg ikke fått dreisen på, så de står trangt). og så har den blitt over 1 meter høy. Nå må jeg finne noe jeg kan ha rundt den så den ikke knekker. Den står lent til stueveggen nå, men det er ikke så pent. Jeg har jo ikke peiling, så det må bli ny tur på Plantasjen.

Da er jeg jo på jobb, men håper at jeg er i mål rundt midten av mnd

Hehe.. Ja, det er du jo helt sikkert. Du har jo gjort 1/4 i dag.

Må jo ikke spørre meg om hva de heter. Det er to forskjellige. De var bittesmå (kanskje 10 cm høye) da jeg fikk dem i gave av noen venner i studietiden. Da var de plantet sammen i en potte fra butikk. Så jeg var sikker på at det var en sånn søt liten potte som jeg kom til å ha i 1, maks 2 uker, og så måtte jeg kaste dem. Men de døde aldri. Og så ble de så store at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Så da spurte jeg på Plantasjen. Jeg har jo aldri hatt blomster som vokser før! Så da ble de plantet ut i hver sin lille potte. Og så har de fått større og større, og nå er den ene blitt kjempestor og bred og bretter seg utover (den henger nedover for det meste). Den andre vokser rett oppover og har blitt til 3 stykker (og jeg tror egentlig de burde skilles i egne potter, men det har jeg ikke fått dreisen på, så de står trangt). og så har den blitt over 1 meter høy. Nå må jeg finne noe jeg kan ha rundt den så den ikke knekker. Den står lent til stueveggen nå, men det er ikke så pent. Jeg har jo ikke peiling, så det må bli ny tur på Plantasjen.
Oi såppas ja :o

fordel med nskebarn i opptak. spole over reklamen

Kult:D

Dreper alt jeg og:(

Post gjerne bilde av plantene. Så får jeg prøvd med på noen slike kandkje:)

Kult:D

Dreper alt jeg og:(

Post gjerne bilde av plantene. Så får jeg prøvd med på noen slike kandkje:)

Haha.. Jeg kan ikke ta bilder av mine rare potteprosjekter med disse plantene sånn som de står nå (som sagt, de trenger litt mer nødhjelp fra Plantasjen for tiden). Jeg kan se om jeg finner ut hva de heter med hjelp av min venn Google.

Disse plantene har overlevd at jeg drar fra dem på sommerferie og glemmer dem. De overlever alt.

Den høye får gulere blader når den er misfornøyd med at jeg har vært lenge borte, men så blir de grønne igjen når jeg kommer meg hjem. Den "tjukke som breier seg" mister litt av "bladene" sine (aner ikke om det kalles blader, det er sånne små, tjukke, grønne greier). Med en gang de får vann igjen så vokser de 10 cm og blir grønne. Haha.. Det føles sånn hvert fall. Siden de har så store potter nå så får de 1/2 vannmugge hver, 1 gang i uka, når jeg er hjemme og husker det. Funker fint. Og i bunn av pottene har jeg lekakuler med en tøybit over. For det sa de på plantasjen at gir drenering i bunn av potten. Funker fint!

Dere får ha god natt dere som legger dere. Må nok komme meg av gårde og jobbe litt. Så får jeg se om noen er igjen her når jeg har tid :D

Back
Topp