Felles skravle 2015

Kjøper jeg også.
Har vurdert å lage, men ut av oppskriften jeg har lest ser det ut som om det tar en del tid, og indisk mat i seg selv tar lang tid å lage så har rett og slett ikke giddet :P
Ja nettopp det har eg og lagt merke til. Og då er det veldig enkelt å kjøpe. Men kan no kanskje lage dei ein dag eg har god tid, og fryse ned... Hmm. Skal eg vurdere:)

Ny oppdatering:D manglar 34 eg no. Det skal eg jaggu klare:p

Men du er kjempeflink å lage mat da!

Du hadde helt sikkert funnet på noe mer spennende enn den middagen jeg skal lage også

vi har kyllingfilet, og min plan er å steke det, koke ris og lage salat, slenger enten noe oppi stekepanna og "koker ut den" for åfp stekefett til å ha over risen, eller lager skysaus fra pose eller noe sånn.

Kjedelige greier

Kan fort blir godt det der, da..

Kan fort blir godt det der, da..

Det kan det definitivt

Jeg bruker litt "kylling tandori masala" krydder fra santa maria eller hvem det er, men ikke sånn at jeg lager tandorikylling, bare bruker litt sånn krydder på. Sist gjorde jeg det sånn at jeg tok litt godt med stekesmør, og så når det var stekt med god overflate hadde jeg noe vann oppi stekepanna og la på lokk, så det nærmest småkokte. Men ikke mer vann enn at det "kokte inn" og bare ble god "saus" til å ha over risen.

Nå har jeg og jenta "hjemmekino" forresten.

Hun ble veldig lei seg for å ikke få være med, vi hadde jo vurdert det til at det var for lang, for skummel og feil film for henne (hun har aldri vært på kino, det er reelt sett hans debut også) og oppdaget i dag at det er 7 års aldersgrense, noe som er 4 år i følge med voksen, og hun er jo bare 3,5, så det var ikke aktuelt.

Men vi laget skål med "kinogodt" og ser Peppa Gris vi.

Dvs, hun har bestemt at jeg skal "jobbe" (=sitte med pc) så lenge jeg bare setter på ny film etter hennes valg hver gang en episode er over. Så vi sitter i samme sofa og koser oss med pledd, og har jentetid.

Det kan det definitivt

Jeg bruker litt "kylling tandori masala" krydder fra santa maria eller hvem det er, men ikke sånn at jeg lager tandorikylling, bare bruker litt sånn krydder på. Sist gjorde jeg det sånn at jeg tok litt godt med stekesmør, og så når det var stekt med god overflate hadde jeg noe vann oppi stekepanna og la på lokk, så det nærmest småkokte. Men ikke mer vann enn at det "kokte inn" og bare ble god "saus" til å ha over risen.

Krydderblandinger er genialt det, men jeg syns ofte de inneholder litt for mye salt etter min smak.
Det å steke først og trekke/småkoke til det er mørt er det et eget navn på som jeg ikke husker.
Blir veldig saftig når man gjør det på den måten :)

Nå har jeg og jenta "hjemmekino" forresten.

Hun ble veldig lei seg for å ikke få være med, vi hadde jo vurdert det til at det var for lang, for skummel og feil film for henne (hun har aldri vært på kino, det er reelt sett hans debut også) og oppdaget i dag at det er 7 års aldersgrense, noe som er 4 år i følge med voksen, og hun er jo bare 3,5, så det var ikke aktuelt.

Men vi laget skål med "kinogodt" og ser Peppa Gris vi.

Dvs, hun har bestemt at jeg skal "jobbe" (=sitte med pc) så lenge jeg bare setter på ny film etter hennes valg hver gang en episode er over. Så vi sitter i samme sofa og koser oss med pledd, og har jentetid.

Hehe...
Høres kjent ut, bare at her gir vi henne den gamle iPaden, og da klarer hun skifte til ny episode selv.

Krydderblandinger er genialt det, men jeg syns ofte de inneholder litt for mye salt etter min smak.
Det å steke først og trekke/småkoke til det er mørt er det et eget navn på som jeg ikke husker.
Blir veldig saftig når man gjør det på den måten :)

Ja, jeg bruker somregel ikke slike krydderblandinger pga mye salt, men jeg bruker litt sånn (og en del papirka, pepper, chili og div annet krydder) av og til, for en litt annerledes smak enn det vi får av det andre.

Saftig kjøtt ble det ja, og det var jo godt da.

Hehe...
Høres kjent ut, bare at her gir vi henne den gamle iPaden, og da klarer hun skifte til ny episode selv.

Det klarer hun her også, men nå ser vi på stor-tv, for vi later som om vi har kino hjemme. Siden altså storebror er på kino. Normalt sett setter jeg på fra start og lar den kjøre alle da, men nå VIL hun velge for hver gang, så da gjør vi det sånn, for kosen :)

Og spiser litt godteri, for det skal storebror også få på kino (Ikke popkorn, for det får leppene mine til å klø, men sjokolade, det må ikke lillesøster høre...." som han sa)

Ja, jeg bruker somregel ikke slike krydderblandinger pga mye salt, men jeg bruker litt sånn (og en del papirka, pepper, chili og div annet krydder) av og til, for en litt annerledes smak enn det vi får av det andre.

Saftig kjøtt ble det ja, og det var jo godt da.
Er det ikke det man sier, alt med måte...
Ja de inneholder mye salt, men så lenge man ikke bruker det hver dag er det greit.

Også bruker jeg det jo på kjøtt som i utgangspunktet ikke er saltet, og bruker ikke annet salt i tillegg. Og dette er nesten det eneste ferdigblandede krydderet jeg bruker. I tillegg til at vi periodevis bruker ferdig tacokrydder, men da også på usaltet kjøttdeig sånn at det totalt sett ikke blir så mye (når vi ved en feil kjøper ferdig saltet kjøttdeig derimot....)

Også bruker jeg det jo på kjøtt som i utgangspunktet ikke er saltet, og bruker ikke annet salt i tillegg. Og dette er nesten det eneste ferdigblandede krydderet jeg bruker. I tillegg til at vi periodevis bruker ferdig tacokrydder, men da også på usaltet kjøttdeig sånn at det totalt sett ikke blir så mye (når vi ved en feil kjøper ferdig saltet kjøttdeig derimot....)
Ferdig saltet kjøtt kjøper jeg aldri (med unntak av bacon).
Ser ikke helt vitsen..

Back
Topp