Felles skravle 2015

Det er ikke farlig å røyke heller, og verre å utsette ungen for stresset ved å slutte (kan være sant for NOEN. Men jevnt over er det ikke de som påberoper seg det...) Redningsvester er bare påbudt å ha i båten, ikke på, og det er jo ikke sant at vanlige bleier blir farlige på ungen om den faller uti. den skal ikke falle uti, og dessuten må den jo ha bleie...

Og det er ikke farlig å kjøre bil, vi lever jo!

Ja. Og egentlig er ingenting farlig i svangerskapet fordi de får barn i Italia, og i u-land, og dessuten fikk oldemødrene våre barn også. Helt uavhengig av å undersøke verken hvor ofte det forekommer abort i de gruppene man nevner, eller hvor ofte det forekommer fødselsdefekter i de angitte gruppene. Jadda.

Det er ikke farlig å røyke heller, og verre å utsette ungen for stresset ved å slutte (kan være sant for NOEN. Men jevnt over er det ikke de som påberoper seg det...) Redningsvester er bare påbudt å ha i båten, ikke på, og det er jo ikke sant at vanlige bleier blir farlige på ungen om den faller uti. den skal ikke falle uti, og dessuten må den jo ha bleie...

Og det er ikke farlig å kjøre bil, vi lever jo!
Omtrent sånn er det

Hehe, sånne ting kan jo være greit ja (slik spørr jeg DEG om jeg...)

Hehe.. Jeg har jo lært mye selv nå da, så nå kan jeg svare på en del av akkurat de type spørsmålene. Utover det har jeg mine kanaler IRL for å få råd på de andre aspektene av livet man trenger veiledning og råd til. :p

Ja, for du vet hvor jeg snakker om. Stedet hvor man kan be om råd, få råd, og det er gode råd.

Ikke helt som generell... eller alle de terminforum jeg har vært innom
Og kva slags stad er dette? :)

Haha, den har eg hørt før! "Kjører aldri så langt" eller "holde alltid fartsgrensa".

Foruten det at de fleste krasj skjer på korte turer.....
Liten tur til butikken, kaos på parkeringsplassen og så videre.
De mest alvorlige skjer på motorveien, ja, men flest på korte turer, og en liten barnekropp er skjør så en "litentur-krasj" kan være nok til å ødelegge for et lite barn

Vi får egentlig perfekt aldersforskjell mellom frøkna og Spirelille.
Når spirelille er stor nok til å komme ut av babybilsetet, vil frøkna ha fylt 4.
Dersom hun fortsetter å vokse som hun gjør nå, vil hun på det tidspunktet være stor nok til å gå direkte over i belte-stol og Spirelille kan få stolen hennes

Min på 3,5 år og vel så det er et lagt stykke unna beltestol i februar. Hun er 13 kg nå. Hun legger ikke på seg to kg på 5 mnd.

Og hun er jo bare 2,5 år yngre enn broren,

Han fikk nytt sete sånn halvannet år gammel, og hun fikk etterhvert babysetet hans. Det hadde hun til hun fikk hans sene nr 2 (turikis forøvrig) da han fikk nytt sete som fireåring. Han fikk et rent bakovervendt sete en mnd etter at han ble 4... DET igjen fikk hun overta når han fikk seg beltestol i sommer.

Jeg planla ikke å krsæje men gjorde det likevel....

Ånei, sier du det? Jøss. Det trodde jeg ikke forekom. :rolleyes: For det kan jo verken skje at noe skjer med deg/din bil/føre som du ikke var klar over, ELLER at du blir kræsjet inn i av en annen (fy, det er jo veldig frekt, jeg valgte jo å ha forovervendt bilstol for jeg skulle ikke kræsje).

Ja. Og egentlig er ingenting farlig i svangerskapet fordi de får barn i Italia, og i u-land, og dessuten fikk oldemødrene våre barn også. Helt uavhengig av å undersøke verken hvor ofte det forekommer abort i de gruppene man nevner, eller hvor ofte det forekommer fødselsdefekter i de angitte gruppene. Jadda.
Ja dessuten er det ikke farlig å gi grøt eller kumelk når barna er 2 mnd, det gikk jo bra for de så.

Ånei, sier du det? Jøss. Det trodde jeg ikke forekom. :rolleyes: For det kan jo verken skje at noe skjer med deg/din bil/føre som du ikke var klar over, ELLER at du blir kræsjet inn i av en annen (fy, det er jo veldig frekt, jeg valgte jo å ha forovervendt bilstol for jeg skulle ikke kræsje).
Nei det kan jo selvsagt ikke skje, skjønner ikke hvordan jeg fikk det til...

Ja dessuten er det ikke farlig å gi grøt eller kumelk når barna er 2 mnd, det gikk jo bra for de så.
Kun viss du har behov for at lisje babyen skal sove litt meir på natta ;) for graut er jo magisk til det:p

Back
Topp