Felles skravle 2015

Ja. Som en storm. Plutselig står man der på lillejuleaften uten juletre ;)
Så mange steder som selger juletrær + all reklamen så skal det nok godt gjøres

He he uff da, det ville i grunn vært litt kjipt
Pleier å være god på planlegging så det skjer ikke ;) vi skal være hjemme til oss selv. Gubben skal jobbe så det blir uaktuelt at vi reiser fra han. Men får se om noen kommer til oss.

Hehe ja sant. Tenk enkelte butikker har begynt med julebrus julepynt ol

Jeg er ikke DER enda da. Har på et vis en grense 1. desember/ første adventshelga.

Lørdag før første søndag i advent setter jeg på julemusikk for første gang, henger opp julegardiner i stua og pynter til advent. Og drikker årets første julebrus. Med mindre det er 1. desember før advent, for da drikker jeg julebrus 1. desember.

Langt, vet ikke helt hvem vi skal feire jul med men de fleste gaver er kjøpt. Mat er sånn ca planlagt.

Jeg vet hvor vi feirer. Hjemme. Jeg vet ikke om vi får gjester. Mine foreldre skal etter planen til min bror. Om ikke han har hele svigerfamilien sin der i år igjen da. Min svigerfamilie bor på østlandet, men jeg håper å kunne få i alle fall svigermor og kanskje yngstedatra, evt den eldste men hun har samboer og derved en familie til, på besøk ei jul. Svigerfar har småunger selv, på alder med våre, og når jeg har lagt ned veto (eller, mannen var klarere på det enn meg) mot å reise på juleferie flere ganger med småunger, ja så forventer jeg heller ikke at de orker.

Jeg er ikke DER enda da. Har på et vis en grense 1. desember/ første adventshelga.

Lørdag før første søndag i advent setter jeg på julemusikk for første gang, henger opp julegardiner i stua og pynter til advent. Og drikker årets første julebrus. Med mindre det er 1. desember før advent, for da drikker jeg julebrus 1. desember.
Det er nesten som her, bare at jeg drikker den brune julebrusen fra november. Er jo ikke så lenge den er her :) og den er så god

La meg begynne.

Hva spiser dere på julaften.
Vi har and fylt med eple og sviske servert med rødkål og poteter

Pinnekjøtt!

Hjemmesaltet og tørket. Eller, det blir antakelig hos pappa, vi fant ingen egnet plass å henge det opp i fjor, det endte med at låret (fenalår) mygla og ribba (pinnekjøttet) ble flyttet hjem til pappa. Han har egnet plass på loftet med vifte.

(ehh, mamma og pappa bor sammen altså, innså plutselig at det ikke så slik ut av det jeg skrev)

Det er nesten som her, bare at jeg drikker den brune julebrusen fra november. Er jo ikke så lenge den er her :) og den er så god

Hmm, det kunne jeg muligens innføre... den brune julebrusa er jo ikke JULEBRUS (det er hansa, på glassflaske, som er julebrusen over all julebrus for meg) men god er den jo. Den kunne jeg nok drikke i november...

Nå quoter jeg et tilfeldig innlegg fra deg for å få din oppmerksomhet :P

Skal prøve den alkoholfrie rødvinen du anbefalte i kveld :)
Jeg kjøpte en jeg også, men de hadde ikke den jeg kjøpte i Kristiansand, og denne her smakte ikke bra! Den skal jeg aldri kjøpe igjen. Hva synes du?

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

På loftet her :D

♡Overgangen feb/mars♡

Vi har innredet loft. Lekerom.

Der der dog en benk av et slag, i veggen. Der pleide forrige eier å ha julepynten sin, sa hun.

Hun hadde åpenbart ikke plasttre, og ikke mye pynt heller. Utenom treet, å hadde vi nok fått plass til... vel, juletrepynten. Og ei kasse eller to.

Vi har.... er det sju kasser? ei med kalendere og broderte bilder samt adventstake og stjerne, kommer frem til advent. Ei med juleservice, ei med juletrepynt og flere med julepynt.

Hmm, det kunne jeg muligens innføre... den brune julebrusa er jo ikke JULEBRUS (det er hansa, på glassflaske, som er julebrusen over all julebrus for meg) men god er den jo. Den kunne jeg nok drikke i november...
Den brune er jo på glassflaske... men kommer ikke på hvem som produserer den. Mulig ett firma i trondheim

Vi pleier å ha edelgran. Setter det inn dagen før lillejuleaften og pynter det lillejuleaften.

Vi dropper det av hensyn til allergiske astmatikere i familien. Mamma mister stemma av juletre. Guttungen, som tidligere nevt klør bare man ser på ham, velger vi å ikke utsette for et tre i stua

Back
Topp