Felles skravle 2015

Jul er KOS!

Jul er gaver, jul er mat, masse deilig mat. Jul er tradisjoner, jul er glede, jul er BARNA!

Men uten tvil, juleforebredelser kan bli stress.

Det er det jeg planlegger å forebygge ved å begynne listekmakeri i september.

Det er bare det at jeg av erfaring vet at jeg likevel kan ende opp med å gjøre siste del av rydding/stryke duker og sånn julaften siste par timene før middag, etter formiddagsbesøk hos foreldre og besteforeldre.... (Ja, for i fjor feiret vi jul hjemme for første gang, OG mine foreldre feiret her)
Joda når julen er der er det koselig men ikke før julen, bare stress synes jeg. Blir vell mer koselig neste år når vi har baby i hus :)

Generelt? Før svangerskapet? Er jo ikke så nøye, bare vi finner den

FS: Nei, jeg håper å flytte ut derfra før jul.
Generelt: Mulig, kan dog kanskje bli litt for mange der, "fremmede", som bare er innom? Synes det hadde vært kjekt med "skravlevenner" ikke "tusen fremmede med et innlegg hver"
på 2015: Tja... får sikkert ikke lov, og det HAR jo ikke noe med 2015 å gjøre heller

Da skjønner jeg ;) gleder meg ikke til jul annet enn maten :p jul er stress

Etter vi begynte å planlegge hvem som skal gjøre hva,så har det blitt lite stress. Men før så var det veldig stress,for jeg hadde mine ideer om hva han skulle gjøre og hva jeg skulle gjøre,og han hadde andre ideer motsatt vei. Og så sa vi ikke noe om det til hverandre før vi var irriterte på hverandre. Da ble det stress og krangling før julekvelden senket seg. Men nå går det ganske så smooth :) Jeg lurer på hva jeg skal ha til mat i år.. Prøver å variere litt siden jeg er veggis. Resten av gjengen skal vel ha ribbe som vanlig :)

Vi feirer jul annenhvert år hos hans familie og min. I år er det hos min og vi er omtrent naboer, det er deilig :D Mannen har bursdag på selve julaften og min pappa 1.juledag og nevø på nyttårsaften så ja, det krever litt ekstra planlegging for oss i desember :p

♡ Februar 2015 ♡
Her var alle til oss i fjor, men vet ikke om det blir sånn i år.
Oi, såppas, da kreves det litt planlegging ja :p

Julegave handling er stress, ikke har vi bestemt hvor vi skal feire jul enda heller... Nei tenke på det en annen dag

Handel kan være stress, om man ikke er tidig ute. Netthandler litt evt.

Hvor vi skal feire er i alle fall gitt, vi bestemte det i fjor. Heretter feirer vi hjemme.

Jeg er bare mer usikker på om det blir flere enn oss. Om vi får min svigermor hit, det hadde vært kjekt.

FS: Nei, jeg håper å flytte ut derfra før jul.
Generelt: Mulig, kan dog kanskje bli litt for mange der, "fremmede", som bare er innom? Synes det hadde vært kjekt med "skravlevenner" ikke "tusen fremmede med et innlegg hver"
på 2015: Tja... får sikkert ikke lov, og det HAR jo ikke noe med 2015 å gjøre heller
Hmm ikke enkelt

Vi feiret med mamma på sunnmøre i fjor, så i år blir jeg hjemme , sånn er det med den saken

Har vi ikke det lenger?

Fant det ikke i farta.

Finner du det, så tar vi det der. Det er ikke som om det oversvømmes av "fremmede" slik det ville gjøre på generell, og straks jeg har fått et innlegg der har jeg den i abbonerte tråder, så finner jeg den igjen :)

Fant det ikke i farta.

Finner du det, så tar vi det der. Det er ikke som om det oversvømmes av "fremmede" slik det ville gjøre på generell, og straks jeg har fått et innlegg der har jeg den i abbonerte tråder, så finner jeg den igjen :)
Skal se om jeg finner den

Etter vi begynte å planlegge hvem som skal gjøre hva,så har det blitt lite stress. Men før så var det veldig stress,for jeg hadde mine ideer om hva han skulle gjøre og hva jeg skulle gjøre,og han hadde andre ideer motsatt vei. Og så sa vi ikke noe om det til hverandre før vi var irriterte på hverandre. Da ble det stress og krangling før julekvelden senket seg. Men nå går det ganske så smooth :) Jeg lurer på hva jeg skal ha til mat i år.. Prøver å variere litt siden jeg er veggis. Resten av gjengen skal vel ha ribbe som vanlig :)
Her så spiser sambo med famile bare pinnekjøtt og min ribbe, jeg fikk ribbe i fjor. Har lovd sambo pinnekjøtt i år, men jeg spiser ikke får så det blir vell begge deler da :)

Jul annethvert år hos mine og hans praktiserte vi fra vi ble sammen til året før i fjor. Det var egentlig stress, det å pakke og reise, særlig på slutten med ungene. Men JULA liker jeg uansett.

Men jeg liker bedre at vi skal være hjemme. Selv om det kan bety at vi blir bare oss fire på julaften. Men da er vi jo faktisk FIRE, så alene er vi jo ikke.

Handel kan være stress, om man ikke er tidig ute. Netthandler litt evt.

Hvor vi skal feire er i alle fall gitt, vi bestemte det i fjor. Heretter feirer vi hjemme.

Jeg er bare mer usikker på om det blir flere enn oss. Om vi får min svigermor hit, det hadde vært kjekt.
Vi skal handle enkelt i år, begrenser seg hvor god råd vi har, masse babyting å kjøpe.

Koselig med familie på besøk :)

Her så spiser sambo med famile bare pinnekjøtt og min ribbe, jeg fikk ribbe i fjor. Har lovd sambo pinnekjøtt i år, men jeg spiser ikke får så det blir vell begge deler da :)
Jeg er heldig, har funnet meg en østlending som genetisk er vestlending, og spiser pinnekjøtt. så vi har fått det enten vi feiret hos hans eller mine, og aldri vært spm om hva vi skal ha når vi nå feirer hjemme.

Back
Topp