Felles skravle 2015

"tenkt, når julaften kommer"....

ehh, er det på tide å begynne å tenke på JUL?

Det er første september. Det er HØST, kunne guttungen fortelle, for det hadde læreren sag i dag. Ja, hvordan vet vi at det er høst da, spurte jeg? (Trodde det var pga sept) Jo, bladene på trærene forandrer farge, fortalte min seksåring meg. Nå er det ikke som om DET har skjedd enda, men september er det, høsten er offisielt igang.

På jobb er september sånn ca "bit tenna sammen, bøy nakken, jobb, og pust igjen når det blir november". Skal du hoppe over oktober? fikk jeg som om. Neida, men sept er ille pga kollega x som har ferie og kollega y må derfor ta mye av hennes jobb og får derved ikke gjort så mye av det jeg trenger henne til, så derved får jeg ekstra mye. I oktober skal kollega y ha ferie, så derved får hun heller ikke gjort det jeg trenger at hun gjør...

Derved, vel, ja, november blir bra!

Sånn her hjemme er det nå likevel slik at jeg vil helst ikke ha november helt enda.

Men jeg tror jeg skal begynne å tenke på jul.... forberede jul.... gaver og kalender og ønsker og hvem-feirer-hvor og sånn der.

Kan bli mye juleskravling det, men det tror jeg nesten vi må ta en litt annen plass, for her i denne tråden drukner det. Det hadde jo vært gøy med en juleforebredelsesskravletråd, med tips, råd, tradisjoner, minner, og ikke minst LISTER?
Det hadde vært veldig fint med en sånn tråd ja

Thihi... Føler meg litt skyldig nå ;) Men høst først ja :D Men stearinlys og fyr i peisen(for de som har det). Tepper og høstkos :)

Har ikke peis, men ovn med glass i døra funker også. Varmer bedre gjør det også.

Jeg er ikke moden for å fyre der enda da, i går ble jeg hentet på flyplassen av barn i t-skjorte og shorts :)

Åååh så mange kjente fjes! :D Yay! Gratulerer til alle jeg ikke allerede har gratulert.
:D

Har ikke peis, men ovn med glass i døra funker også. Varmer bedre gjør det også.

Jeg er ikke moden for å fyre der enda da, i går ble jeg hentet på flyplassen av barn i t-skjorte og shorts :)

Deilig! Det er litt kaldt på kvelden nå syns jeg :) Har begynt å gå med tynne gensere :)

Da skjønner jeg ;) gleder meg ikke til jul annet enn maten :p jul er stress

Jul er KOS!

Jul er gaver, jul er mat, masse deilig mat. Jul er tradisjoner, jul er glede, jul er BARNA!

Men uten tvil, juleforebredelser kan bli stress.

Det er det jeg planlegger å forebygge ved å begynne listekmakeri i september.

Det er bare det at jeg av erfaring vet at jeg likevel kan ende opp med å gjøre siste del av rydding/stryke duker og sånn julaften siste par timene før middag, etter formiddagsbesøk hos foreldre og besteforeldre.... (Ja, for i fjor feiret vi jul hjemme for første gang, OG mine foreldre feiret her)

Julegave handling er stress, ikke har vi bestemt hvor vi skal feire jul enda heller... Nei tenke på det en annen dag
Vi feirer jul annenhvert år hos hans familie og min. I år er det hos min og vi er omtrent naboer, det er deilig :D Mannen har bursdag på selve julaften og min pappa 1.juledag og nevø på nyttårsaften så ja, det krever litt ekstra planlegging for oss i desember :p

♡ Februar 2015 ♡

Jul er KOS!

Jul er gaver, jul er mat, masse deilig mat. Jul er tradisjoner, jul er glede, jul er BARNA!

Men uten tvil, juleforebredelser kan bli stress.

Det er det jeg planlegger å forebygge ved å begynne listekmakeri i september.

Det er bare det at jeg av erfaring vet at jeg likevel kan ende opp med å gjøre siste del av rydding/stryke duker og sånn julaften siste par timene før middag, etter formiddagsbesøk hos foreldre og besteforeldre.... (Ja, for i fjor feiret vi jul hjemme for første gang, OG mine foreldre feiret her)
Sånn er det ja!

Back
Topp