Felles skravle 2015

Åååh så godt. Det var noe sånt her i går. Håper på en super sommer i år. Begynner ferien i morgen ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Samme været som her, du har altså

fra app

gass i veggen? STooooor tank en plass da? Bruker gass på kjøkkenet også, eller til oppvarming, eller? Spennende.

gass i veggen? STooooor tank en plass da? Bruker gass på kjøkkenet også, eller til oppvarming, eller? Spennende.

Tror det muligens er gass ledning.
Er veldig mange boliger her med innlagt gass
Har gasspeis, så bruker det til oppvarming gjennom den.
Går ikke ut til kjøkkenet men vurderer å sjekke muligheten for utvidelse..

praktisk med uttak i veggen da.

Vi har kun kullgrill, så blir ikke så mye grilling. Spiser ute hvis det er fint vær, da.

Fra mobil.

Tåke i fjellet gir kald trekk...

fra app

Nå er jeg helt sikker på at det er tåke her også. Vært hele dagen, pratet med pappa som ikke bor så langt unna å der har de sol. Kjipt når det blir så kaldt og du vet at det kunne vært så fint :/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi har kun kullgrill, så blir ikke så mye grilling. Spiser ute hvis det er fint vær, da.

Fra mobil.

Gass er deilig, vi griller hver dag det er sol, sånn ca. spiser mye grillmat inne, for varme er det jo ikke nødvedigvis.

Forsøker å planlegge fest.

Setter opp de inviterte, trekker fra de som har sagt de er på ferie. totalt 50 eller 40 igjen, avhengig om vi tar med hjemmeboende tenåriger i tallet.

Bekreftet "ja, vi kan komme" er 23, og da er 4 av dem bare antatt...

Ja, for altså, 23, da kan vi vel klare det her hjemme da, vi er da så mange på en vanlig bursdag, og vel så det.

40-50? Da snakker vi leid lokale, ja. Definitivt.

Forsøker å planlegge fest.

Setter opp de inviterte, trekker fra de som har sagt de er på ferie. totalt 50 eller 40 igjen, avhengig om vi tar med hjemmeboende tenåriger i tallet.

Bekreftet "ja, vi kan komme" er 23, og da er 4 av dem bare antatt...

Ja, for altså, 23, da kan vi vel klare det her hjemme da, vi er da så mange på en vanlig bursdag, og vel så det.

40-50? Da snakker vi leid lokale, ja. Definitivt.

Da regner jeg med at dere har plass til 23 gjester inne hos dere.
Hva med å leie et party-telt til å ha i hagen itillegg til inne sånn i tilfelle.
Må da være mye billigere enn å leie lokale

Vi har plass til... la meg se... 12-14 rundt spisebordet. 6 unger på barnebord, blir det 8 av dem så fikser vi det også (låner et ekstra) ca 7-8 i en sofagruppe og 5-6 i en annen. Det er greit å romme de 23 det.

Greia med hagen er at den er ikke flat. AT ALL. Det er ikke mulig å sette noe telt der. Jeg har ellers tenkt tanken, nemlig. Og det er mye mer grilparty-aktig enn lokale. Dog mer kjipt om det plaskregner...

Det ER derimot mulig på jordet til naboen, der "hele gata" har felles St.Hans i et par store partytelt. Som sikkert kan låne/leies, men det blir noe rart når vi ikke hadde tenkt nabofest. Eller så må vi gjøre om til nabofest, men da holder ikke jeg maten...

De fleste av de ubekreftede er antatt at kommer, men altså om de ikke er på ferie, det vet jeg ikke. Ikke for alle i alle fall.

Vi hadde samme problem når eldsten skulle døpes.
Vi leide en stor barnehage i nærheten.
Mye billigere enn vanlig leielokale, og det hadde kjøkken

Det er ikke noe veldig godt alterantiv, bhg til ungene er uaktuell, diiiiiiiiger, leies ikke ut, og ikke egnet. Skolen leies ut til elever, men ikke i sommerferien, og han er ikke elev enda.

Lokalet er smådyrt, men ikke så ille, og med kjøkken, jeg bare.... ser ikke for meg grillfest der på en måte. Ikke det, ejg har ikke vært inne der, men grillfester er jo ute, på en måte?

Back
Topp