Felles skravle 2015

to uker og to dager fra 4+3 blir 6+5

Om tickeren er satt opp til å vise rett lengde "på vei", ikke rett termin, side det vi gi 2/3 dagers avvik
Var den til meg? Sitter på padden så ser ikkje tickeren;)

Sent from my iPad using BV Forum

Hoho, du har også ticker! Det har jeg ikke lagt merke til før. To dager lengre på vei enn Foreløpig litt anonym! Lurer på hvem av dem som kommer først ;)

Hehe..
Ser det ikke er så lenge til testing for deg, og høy temp...
Krysser alt jeg har
Nå som spiren sitter, kan til og med bein krysses :P
Er veldig spent på om tempen holder seg så høy i morgen også. Krysser fingrene jeg og. På fredag ryker første test :D

Tipper meg..
Min kommer 1-2 uker før termin siden jeg skal ha planlagt KS på grunn av tidligere fødselskomplikasjoner
Da var det ikke like spennende lenger. Eller, for alt vi vet, kan det hende Liisjja bærer på en som har dårlig tid.

Er det noen her som er gode på å bake med veldig grovt mel? Når jeg kun baker med grovt mel, uten noe hvetemel i blandingen, får jeg ikke til hevingen, og brødet blir steinhardt.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre grovt brød luftig uten å måtte tilsette hvetemel?

Det er det, frøkna min kom 13 dager før, og det var ikke planlagt KS..
Er det da fare for at denne også kommer tidligere enn forventet? Og er det farlig om babyen kommer av seg selv, to uker før termin. Tenker siden du egentlig skal ha planlagt ks...

Hoho, du har også ticker! Det har jeg ikke lagt merke til før. To dager lengre på vei enn Foreløpig litt anonym! Lurer på hvem av dem som kommer først ;)

5+5 og 4+3, det er ikke to dager, men 9 dager det vel?

Er det da fare for at denne også kommer tidligere enn forventet? Og er det farlig om babyen kommer av seg selv, to uker før termin. Tenker siden du egentlig skal ha planlagt ks...

Først kom på termin.
Dersom det begynner tidligere enn oppsatt KS blir det det de kaller akutt KS selv om det ikke vil være så akutt bare ikke planlagt akkurat da..

Er det noen her som er gode på å bake med veldig grovt mel? Når jeg kun baker med grovt mel, uten noe hvetemel i blandingen, får jeg ikke til hevingen, og brødet blir steinhardt.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre grovt brød luftig uten å måtte tilsette hvetemel?

Bare grovt mel BLIR hardt.

Hva kan du bruke?

Bare grovt mel BLIR hardt.

Hva kan du bruke?
Jeg kan bruke hvetemel, men har fått en del 25 kilos sekker med grovt mel, så hadde håpet at jeg slapp å kjøpe enda mer mel.

Jeg kan bruke hvetemel, men har fått en del 25 kilos sekker med grovt mel, så hadde håpet at jeg slapp å kjøpe enda mer mel.

Ser den, men bare grovt blir veldig tungt.

Back
Topp