Flink du er som har lest hele dagen da. Veldig imponerendeJeg er også innom en turHar leste i hele dag, å jeg er så LEI!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Flink du er som har lest hele dagen da. Veldig imponerendeJeg er også innom en turHar leste i hele dag, å jeg er så LEI!
![]()
Jeg spør dere her jeg. Kan jeg spise fiskesuppe ?? Skal i bryllup på lørdag. Eller bør jeg ringe å høre hva som er oppi?
pause sammen med ossJeg er også innom en turHar leste i hele dag, å jeg er så LEI!
![]()
God nattBle ikke så mye skravling som det jeg hadde planer om i dag. Er veldig sliten. Så tror heller jeg tar det igjen i morgen eller noe. Legger meg tidlig
Jeg er også innom en turHar leste i hele dag, å jeg er så LEI!
![]()
Kommer an på hvilken type fisk som er oppi det..
JA deiligpause sammen med oss![]()
Hm takkJepp
DETTE BØR DU UNNGÅ:
- Rakfisk (bakterier).
- Selkjøtt (fremmedstoffer).
- Blåkveite over tre kilo (fremmedstoffer).
- Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo (fremmedstoffer).
- Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt (fremmedstoffer).
- Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei (fremmedstoffer).
- Brunmat i krabbe og hummer, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).
Jeg spør dere her jeg. Kan jeg spise fiskesuppe ?? Skal i bryllup på lørdag. Eller bør jeg ringe å høre hva som er oppi?
Men om jeg får fiskesuppe med f.eks skjell oppi, kan jeg jo bare la være å spise det? Eller ligger smitten allerede oppiKlippet fra matportalen sitt avsnitt om sjømat
Takk takkLitt mer konkret enn det jeg skrev i sted.
Det kommer an på hvilken fisk som er oppi.
Fra matportalen:
Unngå raket fisk, blåkveite over 3
kilo, all gjedde, abbor over 25 cm,
ørret over 1 kilo, røye over 1 kilo og
eksotiske fisker som hai, sverdfisk,
skater og fersk tunfisk. Tunfisk på
boks er helt trygt.
•
Unngå fiskelever, Svolværpostei og
Lofotpostei.
•
Unngå krabbeinnmat fra skallet,
fordøyelseskjertelen i kamskjell og
nyren i o-skjell.
Men om jeg får fiskesuppe med f.eks skjell oppi, kan jeg jo bare la være å spise det? Eller ligger smitten allerede oppiHehe
Er nok mest sannsynlig det jaTakk takkTviler egentlig på at noe av det er i fiskesuppen. Tipper det er laks, reker og blåskjell
![]()
Takk takkTviler egentlig på at noe av det er i fiskesuppen. Tipper det er laks, reker og blåskjell
![]()
Og kveite kunne en ikke ha? Hehe. Jeg får ringe å høre med hotellet. Venninna mi som skal gifte seg vet jo ikke jeg er gravid, så kan ikke ringe å spørre hun. Føler det blir litt teit å si det rett før brylluppet deres (som er deres dag)Man vet aldri.
Du sa det var bryllup, og skal ikke se bort fra de har gjort den finere.
I så fall er ikke kveite så veldig uvanlig.
Og kveite kunne en ikke ha? Hehe. Jeg får ringe å høre med hotellet. Venninna mi som skal gifte seg vet jo ikke jeg er gravid, så kan ikke ringe å spørre hun. Føler det blir litt teit å si det rett før brylluppet deres (som er deres dag)![]()