Felles skravle 2015

ja men denne gangen sitter den :D får termin tidlig i februar?
FF sier 2. februar, men man skal vel plusse på et par dager ekstra for å få norsk "standard"?

FF sier 2. februar, men man skal vel plusse på et par dager ekstra for å få norsk "standard"?
ja plusse på tre dager.
De engelske tickerene sier jeg har termin 11 jan, men har den 14. så vi ligger litt etter
Skikeklig teit egentlig

ja plusse på tre dager.
De engelske tickerene sier jeg har termin 11 jan, men har den 14. så vi ligger litt etter
Skikeklig teit egentlig
Det er vel svært liten forskjell på en norsk graviditet og en engelsk graviditet, så syntes det er rart at de skal regne forskjellig. Hva er det, 40 uker + 3 dager som er norsk beregning?

Det er vel svært liten forskjell på en norsk graviditet og en engelsk graviditet, så syntes det er rart at de skal regne forskjellig. Hva er det, 40 uker + 3 dager som er norsk beregning?
40+3, eller 40+2, varierer fra lege til lege, og sykehus til sykehus

40+3, eller 40+2, varierer fra lege til lege, og sykehus til sykehus
Syntes det er enda rarere at leger beregner forskjellig. Men men, spiller vel ingen rolle om barnet kommer den ene dagen eller den andre.

Ja det har blitt det nå. Før var det 40+2 . Skjønner ikke hvorfor vi skal ha med de tre ekstra dagene.... Bare tull

Januar 2015 <3

Nja..
Endelig termin settes først ved OUL, og der er utregningen fast ellers ville det ha hatt noe å si i henhold til bestemmelse av overtid
Men om man vet nøyaktig når man har hatt el, da vet man vel også termindato?

nei, ikke helt sikkert. D4t fikk jeg vite hvertfall.
Mente legene at el hadde vært til et annet tidspunkt da? Eller er det fra når egget fester seg de regner?

Men om man vet nøyaktig når man har hatt el, da vet man vel også termindato?

Spiren vokser veldig ujevnt i begynnelsen, men etter uke 17/18 vokser den jevnt.
En av hoved oppgavene på OUL er å fastslå termin ut fra størrelsen på babyen.
Man kan bli satt både fremover og bakover selv om man vet nøyaktig når EL var

Spiren vokser veldig ujevnt i begynnelsen, men etter uke 17/18 vokser den jevnt.
En av hoved oppgavene på OUL er å fastslå termin ut fra størrelsen på babyen.
Man kan bli satt både fremover og bakover selv om man vet nøyaktig når EL var
Så en spire som vokser raskt, får termin tidligere, og en spire som vokser sakte, får termin seinere?

Må ha dette inn med teskje :P

Det hørtes fryktelig kjedelig ut!
Ja, men det er snart 17. Mai, og vi skal ha middagen her i år.

Jeg er nesten ferdig å stryke, kom bare på at vi må dra ut bordet når vi er 10, og da må jeg ja en større duk. For å styrke duk må jeg ha rent gulv, og moppene er i vaskemaskina, så nå tar jeg badet i mellomtiden. Mannen styrer oppe

fra app

Back
Topp