Felles skravle 2015

Vi har nettopp begynt! Første pillefrie dag var 29/7. Regner med det kan ta en stund, men jeg har aldri vært gravid i løpet av mitt snart 23 år lange liv, så jeg aner ikke om jeg har "lett" for å bli gravid eller ei :) samboeren min har også reisejobb så vi må bare kjøre på når han først er hjemme! Skulle det ikke klaffe slik at det blir sommerbaby, blir vi like glade uansett når det måtte skje:)

Ser du venter en liten spire, gratulerer så mye :Heartred
Det er desverre ingen fasit på dette. Noen klaffer det på første el etter pilleslutt mens andre kan det ta lang tid. Det er bare å kjøre på når det klaffer å håpe at spiren gror. Lykke til :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Det er desverre ingen fasit på dette. Noen klaffer det på første el etter pilleslutt mens andre kan det ta lang tid. Det er bare å kjøre på når det klaffer å håpe at spiren gror. Lykke til :)

Tusen takk! :) Krysser fingrer og tær for at lykken er med oss! Håper du også har det, slik at du kan få et mirakel i løpet av 2015 :) Jeg er så utrolig spent, tenker på dette hver dag - hele dagen. tida kan egentlig ikke gå fort nok :)

Tusen takk! :) Krysser fingrer og tær for at lykken er med oss! Håper du også har det, slik at du kan få et mirakel i løpet av 2015 :) Jeg er så utrolig spent, tenker på dette hver dag - hele dagen. tida kan egentlig ikke gå fort nok :)
Ja det er rart med det. Håper det klaffer før sommeren her. Fødestuen er stengt på sommeren så må reise, men klaffer det ikke før så klaffer det ikke.

Det klaffer når det klaffer, sånn et det jo bare. Men man håper jo selvsagt likevel.

og de fleste lykkes jo ganske fort, halvparten i løpet av et halvår eller noe sånn!

Det er ikke alle steder i landet er det er åpne de lokale fødestuene om sommeren nei, flere og flere blir jo nedlagt også, sentralisering. Vi er heldige og har sykehuset bare en halvtime unna eller noe sånn.

Det er ikke alle steder i landet er det er åpne de lokale fødestuene om sommeren nei, flere og flere blir jo nedlagt også, sentralisering. Vi er heldige og har sykehuset bare en halvtime unna eller noe sånn.
Vi har jo sykehus men må enten kjøre i 2 t eller ta båt + ambulanse. Eller hellikopter. :) men på sommerstid er denne fødestuen her stengt i 8 uker ( 5 min å gå dit ;) ). De to nærmeste sykehusenes fødeavd stengt i de samme 8 ukene eller om det er 4 er jeg usikker på den ene. Isåfall blir d 5 t med bil til den nærmeste. :/

5 timer er absurd lenge.

Min eldste lå på magen min 5 timer etter første rie...

Her var det 8 t fra første rie til hun var ut. Det er lenge, så er nok luftambulanse dit, men har jordmødre på vakt her. Så hvis vi venter lenge med å gå dit så kan de ikke sende oss ;)

jm på vakt, så blir det heller det ja,

Jeg valgte jo hjemmefødsel med min andre, og det gjør jeg gjerne igjen om det ligger tilrette for det.

Det var sikkert spennende. Tror ikke helt det har passet her.

Det var jo trygt og fint i det at jeg hadde jo jm, og sykehuset også da (har flyttet siden den tid, så evt hjemmefødsel nå blir annen jm) en halv time unna. Hadde avtale med jm på at dersom de så tegn som gjorde at de ville ha meg over på sykehus, så hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt, da rekvirerte de sykebil (eller kjørte selv, avhengig av hvor langt jeg var kommet)

Men jeg føder uten problemer (siste tok tid bare. det stoppet opp, men det kom i gang igjen og ut kom hun da tilslutt) så det ble aldri aktuelt.

Vi har nettopp begynt! Første pillefrie dag var 29/7. Regner med det kan ta en stund, men jeg har aldri vært gravid i løpet av mitt snart 23 år lange liv, så jeg aner ikke om jeg har "lett" for å bli gravid eller ei :) samboeren min har også reisejobb så vi må bare kjøre på når han først er hjemme! Skulle det ikke klaffe slik at det blir sommerbaby, blir vi like glade uansett når det måtte skje:)

Ser du venter en liten spire, gratulerer så mye :Heartred

Vanskelig å si når den sitter, men utrolig spennende og altoppslukende når man endelig har begynt prøvingen :) Håper jeg du slipper å være prøver lenge!

Tusen takk for gratulasjon! Vi gleder oss masse :D

Ikke nødvendigvis tar tid - tok siste pille 28/3 - pos test 28/4 - så det gikk fort :( men mistet 7+2 i mai. 3 uket etter sa vat det klaff igjen og pos test på my 15/6. Nå er jeg kommet til 10+2 og er mye mer positiv :)

♡02.03.2015♡

Vanskelig å si når den sitter, men utrolig spennende og altoppslukende når man endelig har begynt prøvingen :) Håper jeg du slipper å være prøver lenge!

Tusen takk for gratulasjon! Vi gleder oss masse :D

Går og tenker på det hele dagen! Håper ikke det tar lang tid :) Har en samboer som har reisejobb også så vi må bare gi jernet når han er hjemme, hehe :) Det håper jeg også at jeg slipper.

Det kommer til å bli fantastisk for dere! :)

Håper folk blir mer skravlevillige når ferien er over!

Føler meg litt "utenfor" enda, ettersom jeg er relativt ny, men har da lyst til å bli en skikkelig skravlekjerring her inne :) er hvertfall veldig glad i å prate irl, og elsker å lese alt her inne, så hvorfor ikke prøve å bli litt mer aktiv? :-D

✌️

Back
Topp