Felles skravle 2015

Ungene er i det minste veldig lette å legge når man drøyer leggetiden en god halvtime da. Trøtte og sutrete ja, men de sovner fort. Det er like greit å ta sutretiden i helga tenker jeg. Begynne den da i alle fall, heller enn uka. Det er dog enda viktigere når vi går mot sommertid, å begynne å legge dem tidligere, for det er et sabla styr, men de MÅ for på madnagen må de jo da opp en time tidligere. Nå får man i teorien sove en time lenger, i praksis står ungene opp i grisotta...

http://www.tv2.no/a/6097526 hvilken tanker har dere om denne artikkelen?
Jeg syns det er et vanskelig tema...

Vi har en frøken på snart 3 år som noen ganger uansett hvor trøtt hun er ikke har lyst til å legge seg.
Det er noen ganger lei seg gråt, det kan koses og synges bort.
Men det kan ikke trass gråting..
For at det skal gi seg må vi gå ut av rommet for at det skal gi seg...
Går ut og inn noen ganger, er aldri langt unna.

http://www.tv2.no/a/6097526 hvilken tanker har dere om denne artikkelen?

Ferber selv sier jo at ferber ikke er ment for barn under 2-3 år eller noe sånn, så det er IKKE ment brukt på babyer.

Det eneste det lærer en baby som ikke eier tidsbegrep og forståelse for at det som er borte ikke er borte for alltid, er at det ikke nytter å gråte. Det skal ikke mine barn lære.

Vi har en frøken på snart 3 år som noen ganger uansett hvor trøtt hun er ikke har lyst til å legge seg.

En treåringer noe annet enn de mange som anbefales eller benytter ferber på barn under året, og sånn gråt som du snakker om er heller ikke et barn som gråter og er redd.

Ja. Enig der. Her er hun heldigvis flink å legge seg. Hender jo det blir litt gråting, men blir fort stille

Ferber selv sier jo at ferber ikke er ment for barn under 2-3 år eller noe sånn, så det er IKKE ment brukt på babyer.

Det eneste det lærer en baby som ikke eier tidsbegrep og forståelse for at det som er borte ikke er borte for alltid, er at det ikke nytter å gråte. Det skal ikke mine barn lære.
Sant. Her har vi sittet inne på rommet da hun var baby til hun sovnet

Jeg sitter der faktisk enda. Og yngste er 3,5 år

Det er bare det at om ikke en av oss er der de ti minuttene (er hun i vanskelig modus tar det lenger tid. Idag tror jeg det tok tre...), så kommer hun bare ut av senga hele tiden.

Og eldstemann, han sovner før henne, ellers så kan jeg forlate ham våken om han ikke gjør det.

Back
Topp