Felles skravle 2015

De som blir raskt gravide tar det aldri til seg. De er jo sikre på at symptomene betyr graviditet, fordi det gjør det jo hver gang de prøver. Det at man kjenner mer etter når man prøver enn resten av livet bryr de seg ikke om. Så. Ja. Da er de jo sikre i sin sak. At vi som har prøvd i evigheten vet at vi får allskens symptomer både før EL og før tr og ja, hurramegrundt hele veien av alle disse hormonene som skal opp og ned. Det er ikke like viktig.

Du vet... alle er forskjellige, og selv om jeg ikke får noen som helst andre tegn før ikm enn at jeg ikke spotter, så betyr jo ikke det at andre ikke kan VITE at de er gravid pga kvalme 2 dpo, for noen kan jo faktisk kjenne det i det egget blir befruktet.

(og jeg har da sett en sånn der oversikt over "hvor tidlig har folk testa positivt" med positiv test 3-4 dpo. Klart det går, vi er jo forskjellige, og foster utvikler seg i ulikt tempo, g never mind at 3-4 dpo er egget i egglederen og blir en xu, man kan SELVSAGT ha festesmerter 4-5 dpo likevel!

Jeg kan kanskje godta å leie når jeg blir gammel, for da blir man jo sånn kald i hendene og svetter ikke lenger. NÅ derimot blir jeg klam i hånden etter omtrent ett sekund, så jeg hater å leie.
Ha ha vi pleier å leie, men nå går en av oss med barnevogna så da begrenser det seg litt naturlig.

Jaaa.. Du får vurdere om du skal la være å nevne det i den tråden da. :p

Jeg nevner det bestandig når jeg trekker meg tilbake derfra

"nei, da ble det ikke juni på meg likevel, nå spotter jeg, da blir det mens, så lykke til dere, jeg sikter på juli" liksom.

Hvordan gjør du det?
Og lage biff welington:

Ha et passe stort kjøtt stykke, og brun det på alle kanter.
Sett det til siden mens du finhakker noe sopp.
Begynn å stek soppen i tørr panne til soppen begynner å svette.
Til sett litt smør, og stek ferdig. Krydr med salt og pepper.
Sett til side.
Rull kjøttet i estragon slik at det har litt på alle sidene (kan skippes)

Legg ut plastfolie, og strimler med bacon oppå.
Smør soppen på baconen, legg kjøttet oppå, og fold bacon med sopp runde kjøttet.
Legg til side.

Kna sammen litt butter deig og kjevl ut.
Legg kjøttet oppå, fold deigen rundt.
Lim deigen sammen med et sammenpisket egg.
Skjær riller på toppen for at den skal kunne klare å slippe ut damp.
Pensl med sammenpisker eggehvite.
Sett i kjøleskap

Sett ovnen på 230 grader men stekeplate i ovnen.
Når ovnen er varm legger du bakepapir på stekeplaten og legger kjøttet på med steketermometer i.
Etter 10 minutter setter du varmen ned til 160 grader.
Når termometeret når 54 grader er det ferdig.

La kjøttet hvile i 10-15 minutter før du deler opp.

NB: Siden kjernetemperaturen er under 70 grader må kjøttet fryses først dersom man er gravid, og man må være nøye med bruningen av kjøttet først

• Liker
Reactions: EJ
Du vet... alle er forskjellige, og selv om jeg ikke får noen som helst andre tegn før ikm enn at jeg ikke spotter, så betyr jo ikke det at andre ikke kan VITE at de er gravid pga kvalme 2 dpo, for noen kan jo faktisk kjenne det i det egget blir befruktet.

(og jeg har da sett en sånn der oversikt over "hvor tidlig har folk testa positivt" med positiv test 3-4 dpo. Klart det går, vi er jo forskjellige, og foster utvikler seg i ulikt tempo, g never mind at 3-4 dpo er egget i egglederen og blir en xu, man kan SELVSAGT ha festesmerter 4-5 dpo likevel!

Hihi.. Det hadde vært morsomt å gi folk p-piller istedet for folat og så sjekket symptomene deres. ;)

Klarer ikke å lese om du er ironisk eller ikke. Er for trøtt. Hjernen går så tregt

Æææææh 9% strøm igjen!

Jeg nevner det bestandig når jeg trekker meg tilbake derfra

"nei, da ble det ikke juni på meg likevel, nå spotter jeg, da blir det mens, så lykke til dere, jeg sikter på juli" liksom.

Ja, forstår jo det. Bare kjedelig med all jubelen for festeblødning.

Og lage biff welington:

Ha et passe stort kjøtt stykke, og brun det på alle kanter.
Sett det til siden mens du finhakker noe sopp.
Begynn å stek soppen i tørr panne til soppen begynner å svette.
Til sett litt smør, og stek ferdig. Krydr med salt og pepper.
Sett til side.
Rull kjøttet i estragon slik at det har litt på alle sidene (kan skippes)

Legg ut plastfolie, og strimler med bacon oppå.
Smør soppen på baconen, legg kjøttet oppå, og fold bacon med sopp runde kjøttet.
Legg til side.

Kna sammen litt butter deig og kjevl ut.
Legg kjøttet oppå, fold deigen rundt.
Lim deigen sammen med et sammenpisket egg.
Skjær riller på toppen for at den skal kunne klare å slippe ut damp.
Pensl med sammenpisker eggehvite.
Sett i kjøleskap

Sett ovnen på 230 grader men stekeplate i ovnen.
Når ovnen er varm legger du bakepapir på stekeplaten og legger kjøttet på med steketermometer i.
Etter 10 minutter setter du varmen ned til 160 grader.
Når termometeret når 54 grader er det ferdig.

La kjøttet hvile i 10-15 minutter før du deler opp.

NB: Siden kjernetemperaturen er under 70 grader må kjøttet fryses først dersom man er gravid, og man må være nøye med bruningen av kjøttet først
Herlig! Den kopierer eg :D

Ha ha vi pleier å leie, men nå går en av oss med barnevogna så da begrenser det seg litt naturlig.

Ja. Det er bare jeg som er et upraktisk varmt menneske.

Klarer ikke å lese om du er ironisk eller ikke. Er for trøtt. Hjernen går så tregt

Da må du sove litt.

Også må man ta til seg at læreren engang fastslo at ironi, det kan jeg ikke utrykke skriftlig. Jeg har ellers toppkarakterer i norsk, men dette kan jeg ikke.

Ja. Det er bare jeg som er et upraktisk varmt menneske.
Jeg er upraktisk kald. Alltid :P Så i barnehagen på jobb blir det litt sånn "nå må du ta på deg genser, for nå fryser jeg" :P

Back
Topp