Felles økonomi

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
dere som er gift eller samboere..
har dere felles nettbank? Slik at dere ser lønnskontoen til mannen og omvendt?

Felles økonomi og nettbank. Tilgang til hverandres kontoer, og har felles regningskonto, sparekontoer og bufferkonto. Samt egen matkonto. Fører også all lønn på felles konto, og overfører til brukskonto ved behov. Null stress, og vi begge er veldig fornøyd med løsningen. Slipper å tenke på hvem som skal betale hva.

dere som er gift eller samboere..
har dere felles nettbank? Slik at dere ser lønnskontoen til mannen og omvendt?

Vi har ikke felles nettbank, men vi har passordet til hverandres nettbank, og kan se alt den andre har/gjør ja, men det er jo sjeldent nødvendig. Det er hvis den ene skal gjøre noe for den andre når begge ikke er hjemme e.l., eller bare hvis man skal justere budsjettet e.l.

Nei, men har felles konto til løpende utgifter (mat, ting til ungene osv.) som vi begge har bankkort knyttet opp mot og der vi setter inn et fast beløp hver i måneden. I tillegg har vi felles boliglånskonto der de månedlige avdragene og rentene trekkes fra, og en felles regningskonto (uten kort tilknyttet).

• Liker
Reactions: B
Vi har felles økonomi i den forstand at mitt er hans og hans er mitt, jeg har ikke "egne penger" etter vår oppfatning

Likevel har jeg egen nettbank han ikke har tilgang til og motsatt. Vi har ikke samme bank engang. Vi bare anser alt son felles. (og han stoler på meg for sparepengene står i min nettbank)

Han får selvsagt se om han vil. I praksis ber han meg bare lese opp saldo når han driver og sjekker hvordan det går

Vi har hver vår nettbank og han overfører en sum hver måned til en regningskonto som jeg disponerer slik at jeg betaler regninger.
Eneste konto vi begge disponerer er jentungens sparekonto, men den setter vi jo bare inn på, ingen uttak.

Ellers betaler vi begge for mat og ting vi behøver i hverdagen og fører ikke noe regnskap over hvem som betaler for hva.
Har mannen lite penger, sender jeg med mitt bankkort og omvendt

Nei. Har en felles konto der vi setter inn fast beløp hver måned og der trekkes alle felles utgifter. Jeg styrer den. Vi har regna på det slik at vi setter inn sånn at vi har omtrent like mye igjen når alle personlige regninger også er betalt. Det betyr at vi setter inn ganske ulikt, men det er likevel rettferdig.

Nei. Vi har hver vår konto og nettbank, men hvem som betaler hva er hips om haps.

Nei, men har felles `brukskonto` som går til regninger og nedbetaling av lån.

Nei ikke i den forstand at vi har samme nettbank.

Men vi har en felles regningskonto som alle felles utgifter trekkes fra, og som vi setter inn en sum på hver mnd.

Mat betaler vi annenhver uke. (handler en dag i uka)

Nei, vi har vår egen økonomi, men den er jo på en måte felles. Han betaler hus og sånn og jeg betaler mat og ting til barna.

Hver vår økonomi, og felles konto til regninger, lån og felles forbruk.

Nei, vi har vår egen økonomi, men den er jo på en måte felles. Han betaler hus og sånn og jeg betaler mat og ting til barna.

NB, det kan være en felle i tilfelle samlivsbrudd. Han har betalt for varige ting, og du for forbruk. Ergo kan det argumenteres for at han har betalt for og dermed eier de varige tingene, og du ingenting, det det du har kjøpt er brukt opp.

NB, det kan være en felle i tilfelle samlivsbrudd. Han har betalt for varige ting, og du for forbruk. Ergo kan det argumenteres for at han har betalt for og dermed eier de varige tingene, og du ingenting, det det du har kjøpt er brukt opp.

Det vet jeg [emoji1303]

Vi har felles regningskonto og felles matkonto med hvert vårt kort til, vi overfører til disse kontoene når vi går lønn. Overfører 18500 hver, da har vi ca likt igjen etter at lånekassen osv er betalt. De pengene vi "har igjen" er våre egne, men vi er rause med hverandre.

Back
Topp