Felles økonomi

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Vi har ikke felles økonomi.

Vi har felles nettbank ja. Eller det er vel egentlig hver vår, med tilgang til den andres. I alle fall får jeg opp hans konto i min nettbank, og kan overføre som jeg vil. :)

Vi har nokre felles kontoar som begge ser i nettbanken.
Rekningskonto, huslånkonto og ein mikrosparekonto.
Eg har hovedansvaret for at alle rekningar blir lagt inn og trekt til rett tid. Frå rekningskontoen går også sparing til alle tre ungane (sjølv om han kun er far til en av dei, straks 2 av 4). Betaler inn likt kvar mnd.
Ellers har vi kvar våre lønnskontoar, han har hatt eige Visa-kort til min konto i årevis og no har eg også fått eit til hans, berre sann i tilfelle behov..
Et det "tomt" hos eine brukar vi den andre sitt. Så delt men likavel felles :)

Felles regningskonto og sparekonto.der begge har tilgang. Så har vi egne lønnskonto der vi ikke har tilgang til hverandres

Felles konto til faste utgifter rundt bolig ellers har vi alt hver for oss :)

Vi har en felles som lønna til begge går inn på, den har vi hvert vårt kort til som alt mulig vi handler taes fra. En egen regningkonto som trekkes fast fra lønningskontoen til faste regninger med fast sum (bortsett fra strøm, den trekkes fra lønningskontoene siden det er variabelt hver måned). En felles sparekonto og en felles sydensparekonto. Så har vi våre egne kontoer som den andre ikke har tilgang til, men der har vi ikke penger stående. De er de gamle kontoene våre fra før vi fikk felles. Jeg har en egen sparekonto uten penger også, husker ikke med han.

Ikke felles nettbank, men vi har et par felles kontoer. En til sparing og en der alle faste utgifter går ut fra :-)

dere som er gift eller samboere..
har dere felles nettbank? Slik at dere ser lønnskontoen til mannen og omvendt?
nei. men vi har begge matkontoen, budsjettkontoen og sparekontoen i hver vår nettbank, og begge disponerer disse kontoene. vi setter inn like mye. og det vi evt har til overs på privatkontoene bruker vi på det vi vil.

Jupp, alt felles.

Back
Topp