Felix <3

Så godt å se bilder av Felix. Han er en sterk liten rakker. :) Hvordan blir julefeiringen deres i år?

Ja det er en liten fighter vi har fått oss :) Blir sterkere dag for dag!
Julefeiringen blir slik:
Skal ned på sykehuset til Felix nå før 09.00 og blir der til 12.00 så er det hjem og spise grøt og kose litt med de her hjemme, tilbake til sykehuset i 14.00 tiden og er der til 16-17 ish for å så dra hjem for kvelden.
Pappa, konen hans og lillebroren min kommer og har med seg pinnekjøtt og ribbe. Søsteren min med mann og barn kom i går, så da får vi litt hjelp til siste finish, søsteren min tar seg av koking av poteter og grønnsaker -og hjelper til med de to eldste mens jeg er på sykehuset. Min eldste bror kommer i kveld ;)
Så dermed har vi samla store deler av min familie og koser oss her hjemme :D

God jul til deg og felix og resten av familien :)

Korleis har det gått med den første julafta med Felix?
Tenkte mykje på dikka i går. Må vera rart og vere heima på ein slik dag, samtidig som lille gullet ditt ikkje kan vera heime med dikka...

Korleis har det gått med den første julafta med Felix?
Tenkte mykje på dikka i går. Må vera rart og vere heima på ein slik dag, samtidig som lille gullet ditt ikkje kan vera heime med dikka...

Ja det var kjempe rart å ikke ha han hjemme med oss på julafta :s
Var jo pakker under treet til han også.. Men det gikk helt greit, var så mye som skjedde så jeg rakk liksom ikke å tenke over det - tida gikk litt fortere enn hva jeg forventet..
Det værste var å gå fra Felix siste gangen (ca.17.00) og vite at nå skulle jeg ikke tilbake før neste morgen - DA hadde jeg en klump i halsen og magen :/
Men de gjorde det så koselig på sykehuset med pakker og nisseluer og tepper til disse søte små på avdelingen ;)

• Liker
Reactions: EJ
Fantastisk nydelig liten klump!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Nå er Felix 13 dager - litt skremmende hvor "fort" tiden har gått ;o
Han har begynnt så smått å klare å suge og svelge skikkelig, nå gjelder det bare å få han sterk nok til å klare større mengder melk på egenhånd..
Klarer seg fortsatt uten cpap :D
Veide han i dag og nå er han 1708gr!:)
Kjekt å høre om oppdateringer fra dere!:) han er virkelig nydelig og sterk liten gutt!:)

Korleis blir/er det med amming når han er prematur?

Korleis blir/er det med amming når han er prematur?

Han får mat via sonde, men min melk. Jeg pumper hver tredje time, så det er plenty melk til han ;)
Når de er så premature så er de ikje sterke nok til å spise selv og de har ikke utviklet sterke nok muskler i kjeven. Så vi må ta det gradvis: Først må han lære seg å suge, svelge og puste samtidig - den biten får han til :)
Så må han få sterke nok muskler i kjeven til å klare å suge ut større mengder med melk - kommer ofte i uke 34. Så gjelder det å holde seg våken et helt måltid - er kjempe slitsomt for de å spise, så de blir fort trette og sovner.

Så det er egentlig en lang prosess, er ikke alltid de vil ta bryst - ofte ender de opp med å drikke fra flaske :s
Men jeg har god ammeerfaring fra de to eldste, så dette skal vi nok få til med litt innsats ;)

Fint å høre at det går fremover :) Håper dere har hatt en fantastisk jul!

Sniker!! Når tiden kommer for at dere skal prøvw vil jeg anbefale skjold iallefall:) jeg brukte det på min premature.. han ville ikke ta brystet da det ble for stort, men med en gang skjoldet var på sugde han som en helt;) fin gutten din!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Så godt å høre at det står bra til med dere! Og så kjekt at du er heldig mht melka - og hurra for at du klarer å vedlikeholde pumpingen *applaus* :D Dere er så flinke så :) Stå på videre :)

~MrsMeoh~
Termin 21 Februar
( App)

Sniker!! Når tiden kommer for at dere skal prøvw vil jeg anbefale skjold iallefall:) jeg brukte det på min premature.. han ville ikke ta brystet da det ble for stort, men med en gang skjoldet var på sugde han som en helt;) fin gutten din!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Prøver litt allerede vi :p.. Bare for å venne han til det å suge, men jeg bruker skjold jeg også - har ikke kjangs uten..

Back
Topp