Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg bodde for en del år siden i Nederland. Der begynte ungene på skolen først når de faktisk fylte fire år. (Dagen etter bursdagen, tror jeg.)Ja, når man smetter seg ut før termin og er født i slutten av des heller enn starten av jan, så har det den konsekvens at man er 5,5 i st4edet for 6,5 år når man begynner på skolen.
Å?Kort arbeidsdag , ble to t før jeh ble sendt hjem. Utrolig kjipt , skulle ut å spise med mannen i dag og så massasje i morgen , men sånn ble det ikke
Det høres bedre ut da. Planen var jo at første året skulle være mer lek. Slik er det ikke idag dessverre.Apropos
Jeg bodde for en del år siden i Nederland. Der begynte ungene på skolen først når de faktisk fylte fire år. (Dagen etter bursdagen, tror jeg.)
Skoledagen lignet nok da mer på vår barnehage enn vår skole, men poenget er at barna startet fortløpende gjennom året og slik sett var like gamle da de startet. Da slapp man sånne absurde utslag.
Aner ikke hvordan det er nå.
Da håper vi hu føler seg klar til høsten![]()
Får besøk i helgen! For første gang i år.
Ja, mamma og pappa bare. Minifeiring av bursdagen minSå kjekt!
Er jo stor forskjell på barn, har ikke bare med når på året de er født. Men. Utsatt skolestart er vanskelig å få.
Det høres bedre ut da. Planen var jo at første året skulle være mer lek. Slik er det ikke idag dessverre.
Det er egentlig bare trist.Ja, dengang det var sånn skulle 1. klasse være mer lek enn skole
Sånn det er i dag er det "bekumringsverdig" om de ikke kan lese til jul i første klasse. Min datter forventes altså å kunne lese før hun fyller 6 år.
Ja, mamma og pappa bare. Minifeiring av bursdagen min![]()
Det er egentlig bare trist.
Det er faktisk bekymringsverdig hvis en snaut 6åring ikke kan lese?Ja
For hennes del så ser jeg ikke bort fra at det kan gå bra det altså, men det er ikke alle som er like skoleklar, og gutter er statistisk sett senere klar enn jenter, og barn med eldre søsken ofte klarere fordi de har noen å strekke seg etter på en annen måte. Men, så er det individuelle forskjeller alle veier, en gutt født i des kan være mer "skolemoden" enn ei jente født i januar, slikt skjer. En av de mest "lite moden tulleunge" i klassen til en av mine unger er født i januar. (Har ikke hjulpet å få flere år på seg heller, det er mer person enn tid på året.)
Men at det er ansett som bekymringsverdig at et barn ikke kan lese før 6 års dagen sin, det synes jeg rett og slett er trist.
Det er faktisk bekymringsverdig hvis en snaut 6åring ikke kan lese?![]()
Slikt er bare provoserende.Flere jeg kjenner har fått beskjed om bekymringsverdig om ungene ikke leser til jul. De fleste er jo over 6 før jul, men mi fyller ikek 6 år før i juleferien.
Mine leste også til jul og det gjør sikkert siste også. Men jeg vet det var barn i klassene deres som ikke gjorde det.Slikt er bare provoserende.Nå leste O før det, men læreren sa det var store variasjoner i klassen og at det var helt normalt.
Samme her. En av O sine nærmeste venner sliter enda fortsatt med lesning, men oppegående og fin fyrMine leste også til jul og det gjør sikkert siste også. Men jeg vet det var barn i klassene deres som ikke gjorde det.

Samme her. En av O sine nærmeste venner sliter enda fortsatt med lesning, men oppegående og fin fyrBlir oppgitt over slikt vås. Blir spennende å se med S her. Hun kommer halveis i alfabetet nå så sier hun «Å , ferdig»
![]()