Februar

Den telefonen endte med at vi skal teste lav fodmap på å henne. Legen mistenker irritabel tarm. Det har visst store deler av morsslekta mi, så det burde vel ikke komme som en bombe.... Men ingen av dem lever så vidt jeg vet etter lav fodmap, ikke helt strengt i alle fall.

Jaja, vi har å sette oss inn i...

Den telefonen endte med at vi skal teste lav fodmap på å henne. Legen mistenker irritabel tarm. Det har visst store deler av morsslekta mi, så det burde vel ikke komme som en bombe.... Men ingen av dem lever så vidt jeg vet etter lav fodmap, ikke helt strengt i alle fall.

Ooof, ja, det er ikke lett å sette seg inn i. Mannen min må gå på det han. :(

Ja enig med eldste og minste at jenta har fått extra oppmerksomhet og fått gaver av venninne og nabo når hun ble operert. De var gaver som kommer til nytte tex pannebånd der hun kan skylte bandasje og øre. Lesestoff pledd og tegnebok. Må ha noe og gjør når hun skall ta det med ro.
Så sier minste nå jeg har vondt i foten jeg må og på sykehuset :p Da får jeg og gaver:laughing002:laughing002

Ooof, ja, det er ikke lett å sette seg inn i. Mannen min må gå på det han. :(
Vel, vi klarte å servere en lav fodmap middag. Ikke vondt i magen enda.

Men det første hun sa og begynte og gråte når jeg snakket om hva det innebærer er at klassen har vunnet pizza for beste innslag på karneval før vinterferien.

Vi må finne ut av det med pizza og finne en pizzabunn hun liker (Peppes glutenfri i matbutikken var ikke noen slager, smakte mais sier hun. (Ja, maismel))

Jeg orker ikke ødelegge den seieren for henne, hun får bare få vondt i magen den dagen. Vi får teste ut dette her og lære underveis. Både foreldre og barn

Jeg har ei venninne som var på det i typ 1 år, da vi var i tidlig tenår og fikk magen i balanse hvertfall. Kan spise nesten hva som helst nå ❤️
Kan ikke noe om det men det er styr og særlig når det er nytt ja.

Vel, vi klarte å servere en lav fodmap middag. Ikke vondt i magen enda.

Men det første hun sa og begynte og gråte når jeg snakket om hva det innebærer er at klassen har vunnet pizza for beste innslag på karneval før vinterferien.

Vi må finne ut av det med pizza og finne en pizzabunn hun liker (Peppes glutenfri i matbutikken var ikke noen slager, smakte mais sier hun. (Ja, maismel))

Jeg orker ikke ødelegge den seieren for henne, hun får bare få vondt i magen den dagen. Vi får teste ut dette her og lære underveis. Både foreldre og barn
Er ikke lett.. mannens diett er ekstremt kjedelig, ikke noe krydder annet enn salt og pepper, veldig kjipt.

Er ikke lett.. mannens diett er ekstremt kjedelig, ikke noe krydder annet enn salt og pepper, veldig kjipt.

Den var jo veldig streng ja, for fodmap tillater jo krydder (ikke kryddermiks da, grunnet løk og hitløk bl.a) men chili, paprikapulver, basilikum, oregano, spisskummin (Kan lage eget tacokrydder uten hvitløk og løk) etc.

Men min mor lever uten særlig annet krydder enn salt. Pepper er absolutt ikke kompatibet med hennes tarm, og ikke chili i det hele tatt, men ogs hun tåler tørkede urter da

Den var jo veldig streng ja, for fodmap tillater jo krydder (ikke kryddermiks da, grunnet løk og hitløk bl.a) men chili, paprikapulver, basilikum, oregano, spisskummin (Kan lage eget tacokrydder uten hvitløk og løk) etc.

Men min mor lever uten særlig annet krydder enn salt. Pepper er absolutt ikke kompatibet med hennes tarm, og ikke chili i det hele tatt, men ogs hun tåler tørkede urter da
Mannen min tåler svært lite, så håper datteren din tåler mer :)

Mannen min tåler svært lite, så håper datteren din tåler mer :)
Håper det, ja.

Vi får bare begynne i en ende og prøve.

Men sånn streng diett før re-introduksjon hadde vært mye enklere om hun ikke hadde mat og helse på skolen. Det er måte på hvor mye tilrettelegging av kosthold som endrer seg fra uke til uke de skal kunne forholde seg til på skolen ...

Søren oppvaskmaskin begynner streike til tider. Skjermen på min mobil er knust og nesten halve skjermen er svart:confused:Hva prioriterer man akuratt nå. Orker ikke vaske opp for hånd .men trenger også telefonen da alt nesten kommer stort sett på Mail, Digipost Transponder alle timmer kommer på meldinger pluss mm

Søren oppvaskmaskin begynner streike til tider. Skjermen på min mobil er knust og nesten halve skjermen er svart:confused:Hva prioriterer man akuratt nå. Orker ikke vaske opp for hånd .men trenger også telefonen da alt nesten kommer stort sett på Mail, Digipost Transponder alle timmer kommer på meldinger pluss mm
Auch

Det finnes ikke en brukt mobil i omgangskretsen som noen har byttet ut, men som funker? Sånn for en liten stund?

Og nå blir dagene virkelig lenger dag for dag alså! I dag er det 7 timer og 29 min dagslys
Når vi kommer til siste dag i februar er det 10 timer og 10 minutter!
Og nå er vi faktisk kommet til siste dag i februar.

Timer med daglys er jo noe forskjellig fra nord til sør i landet, men jeg bor ca midt på (nei, nordnorge er langt, så jeg bor nok i nordre del av Sør Norge) med soloppgang 7.43 og solnedgang 17.53 i dag.

Derved fortsatt mørkt når jeg skal hjem da, for jeg skal jobbe overtid. Men mange timer dagslys

Auch

Det finnes ikke en brukt mobil i omgangskretsen som noen har byttet ut, men som funker? Sånn for en liten stund?
Jo har en gammel mobil jeg kan ha men mikrofon på den er ødelagt så må bruke AirPods visst jeg skall snakke i den.

Vafler hadde me sist uke og jeg laget røre for 20 minutt siden så kom jeg tenkte på at vaffeljern begynte knistre og strømmen gikk av. Uff hva bruker ma da istedenfor?

Vafler hadde me sist uke og jeg laget røre for 20 minutt siden så kom jeg tenkte på at vaffeljern begynte knistre og strømmen gikk av. Uff hva bruker ma da istedenfor?
Da steker du dem som pannekaker. Vafler er jo egentlig bare at de er rutete og hjerteformet. Det kan fint spises flatt.

Pannekaker ja. Eller toastjern hvis du har det.

Elsker sushi og har lenge tenkt skall jeg lage en sushi kake( ser ut som kake men er middag kake) :p Har laget den står i kjøleskapet og skall dekorerer snart.
Skall bli kjekt at smake og se resultat

Jammen godt de måtte legge jenta i operasjon og lage trommehinne. Der blev det funn av Kolesteatom helt bak trommehinnen. Spørs om de hadde blitt opptaget visst trommehinnen ikke sko opererer. Blev rensa og skrapet vekk og jammen hun har klart seg veldig fint med bare Paracet som smertestillande

Back
Topp