Februar

Mandag 6 februar tiden går så fort. Og heldigvis mot lysere tider :)
Gleder meg til sol og varme. Seine kvelder og stå letter opp om morgen både små og store.
Trøtte barn imorges.
Dag Idag er vel fotball på eldste. Lurer litt på når han kaster in håndkle og nekter gå.
Må prøve legge de litt tidligare ikveld.
Imorgon er det time hos Oralkirurg på jenta.
Vi tar en dag om gangen og prøver få det til at gå rundt.

Godt at det går mot lysere tider

Jeg har fulle dager på jobb og vel så det, i dag skal jeg muligens avslutte på kontoret sånn at jeg rekke å hente et par jenter som er ferdige på turn 2030. I morgne skal jeg bare sitte på kontoret å lenge som jeg å for å komme i mål med en arbeidsliste som pr nå bare vokser og vokser . (Men håper jeg får unna en del av den i dag da)

Trøtte barn og trøtte voksne i dag.

Også hos oss skal yngste på fotball i dag og jeg er usikker på hvor lenge hun fortsetter, men hun fortsetter nå en stund til. Faren er i trenerteamet.
Og mellomste altså på turn, min bror kjører henne sammen med sin datter og jeg skal kanskje hente dem.
Eldste skal huske å gå fra skolen til kirka (nabobygget, så det er to parkeringsplasser mellom bare) for konf.samling etter skoletid, og må da enten hentes eller ta bussen hjem etter endt samling sånn i 16 tiden

Tar en dag av gangen og får de til å gå rundt, forsøker å planlegge for et par dager så vi ser hvem som skal jobbe lenge og hvem som skal hente unger, men med blikket rettet mot 1.4, PÅSKEFERIE! Da skal i alle fall jeg og ungene ha 10 dager i strekk med fri. Mulig mannen må jobbe de tre dagene i midten der.

Men før den tid skal vi ha en bursdagsfeiring, mellomste blir jo 12 år nå i februar.

2 av 3 barn har sovna. Han eldste som ligger og leser en kjekk bok han ikke klarer legge fra seg. Imorgen må me ut litt for pga jenta har time hos Oralkirurg. Har alreden var i kontakt med de sånn at det vet at de får en jente som er litt redd for veien vidare.

Trøtt.

En unge har spist frokost. En er snart på vei opp. Grøten står og venter på den siste.

Jeg skal egentlig bare smøre matpakker og kle på hun som har spist, så kan jeg dra. Jeg sitter visst heller og leser vg enn å smøre den matpakken. Det er ikke vanskelig en gang. Fire skiver med baconost.

Trøtt.

En unge har spist frokost. En er snart på vei opp. Grøten står og venter på den siste.

Jeg skal egentlig bare smøre matpakker og kle på hun som har spist, så kan jeg dra. Jeg sitter visst heller og leser vg enn å smøre den matpakken. Det er ikke vanskelig en gang. Fire skiver med baconost.
Matpakker ja laget 2 av 3 Igår kveld da jeg visst at det blir en litt mer travel morgen. Så har vi han minste som var trøtt i morges og. I tillegg så har han den siste uken brukt evig tid på frukost. Så her må jeg finne på noe som raskt ned om morgonen. Akurat idag når meg og jenta sko kjøre og faren måtte følge dokk gå til skolen med minste.
Time hos oralkirurg gikk veldig fint. Rolig spesialist han der :) Har så mye og si får barn og foreldre.
Time er bestilt til inngrep og det innebær at jeg må igjen søke om 2 dager permisjon for jenta. Ja det blir litt fravær på hun men sånn er det. Helsen hennes er viktigare.
Og til slutt til info vi måtte ikke betale for behandling viss noen andre er opp i de samme i framtiden.

Matpakker ja laget 2 av 3 Igår kveld da jeg visst at det blir en litt mer travel morgen. Så har vi han minste som var trøtt i morges og. I tillegg så har han den siste uken brukt evig tid på frukost. Så her må jeg finne på noe som raskt ned om morgonen. Akurat idag når meg og jenta sko kjøre og faren måtte følge dokk gå til skolen med minste.
Time hos oralkirurg gikk veldig fint. Rolig spesialist han der :) Har så mye og si får barn og foreldre.
Time er bestilt til inngrep og det innebær at jeg må igjen søke om 2 dager permisjon for jenta. Ja det blir litt fravær på hun men sånn er det. Helsen hennes er viktigare.
Og til slutt til info vi måtte ikke betale for behandling viss noen andre er opp i de samme i framtiden.
Jeg lager egentlig alltid matpakker mens ungene spiser frokost, det er ikke egentlig så vanskelig bortsett fra at mellomste ikke eier matlyst og ikke vil ha noe. Eldste har for tiden bare med seg et eple men grunnet strengen han har tatt av men har hatt så skal han ikke spise eple rett som det er, men oppdelt og da må jeg dele et eple i båter hver morgen for han kan jo ikke akkurat ha med kniv på skolen. Bør få ham over på noe annet av mat. Når jeg bare har overskudd til å bake pizzaboller eller noe sånn.

Så godt at besøket hos oralkirurgen gikk bra. Det får bli det fraværet det blir av slikt. Sånt må det bare prioriteres.

Jeg lager egentlig alltid matpakker mens ungene spiser frokost, det er ikke egentlig så vanskelig bortsett fra at mellomste ikke eier matlyst og ikke vil ha noe. Eldste har for tiden bare med seg et eple men grunnet strengen han har tatt av men har hatt så skal han ikke spise eple rett som det er, men oppdelt og da må jeg dele et eple i båter hver morgen for han kan jo ikke akkurat ha med kniv på skolen. Bør få ham over på noe annet av mat. Når jeg bare har overskudd til å bake pizzaboller eller noe sånn.

Så godt at besøket hos oralkirurgen gikk bra. Det får bli det fraværet det blir av slikt. Sånt må det bare prioriteres.
Ja det sier du noe med epler. Hun min spiser også eple i båter. Lager stort sett matpakker om morgen men når jeg vet vi tar time så tidlig så gjør jeg de klart kvelden for. Da får de tex pizzasnurrer, pig in a blanket, og passer på de får smoothie eller sånn yoghurt i klemme pose da slipper frukten stå fra kvelden.

Ja skolen får bare vær nå er hennes helse viktigare. Har god dialog med skolen så der er det ikke et problem. Har tom sakt at de dagene hun tar permisjon for operasjon og inngrep i tennene skal vi ikke ha lekser. Jeg kan gjerne lese en kjekke bok for henne og hun kan gjerne tegne ett eller annet visst hun orker.
De kjenner nok meg så godt at de sier jeg vet best hvordan jenta er etter sånne inngrep :)

I dag skal jeg ha kort dag på jobb, avtalte med min leder at jeg gir meg senest 15. Ettersom jeg jobbet til nesten 2 i natt, hvilket strengt tatt er en lenger dag enn helt lovlig. Klokka bare gikk litt fort. Menmen. Trøtt i dag ,så skal bli godt å reise hjem om en time. Handle middag og hente minstemor på veien hjem og slappe av i kveld. Og ikke jobbe hjemmefra heller.

Jeg er så trøtt i dag !

Tirsdag jobbet jeg til 2 og var sent hjemme og sov ca 4 timer, men derfor la jeg meg tidlig i går, vel, når jeg hadde fått ungene i seng, så ca 22.30 og sovnet og sov godt. Men jeg er skikkelig, skikkelig trøtt i dag.

Og det er torsdag. I mitt hslvsovende lett koma tenkte jeg "så deilig, i morgen er det jo fredag, snart helg", til praten rundt bordet og mannen min minnet meg på at det er TORSDAG! Det er spilletime, når er den? 1715-1745. Det er speider også kø 18. Nei vent, det er noe spesielt med speideren denne uka sier han som altså har både spilletime og speider. De skal i buldrehallen. Møtes på bedehuset 1745. Ehh, ja. Den spilletimen er 8 minutter effektiv kjøretid etter fartsgrensen unna det bedehuset.

Jeg sender melding til spillelærerrn, for søstra har time 1650-1715, hun har bare "pause". (Hun har sluttet. Men vi har meldt henne på for dette semesteret så vi nå betale. Så plassen har hun ol hun vil begynne igjen ) så jeg håper det betyr timen er ledig for da kan han ta den.

Minstemor har håndballtrening 1730-1830, og må derfor ha med gymskoa hjem fra skolen. (det er i hallen som er gymsal på skolen men det er låste dører mellom skole og hall på ettermiddagen. Ikke som i gamle dager når det reelt var gymsalen. Dette er hall. Tilknyttet skolen men med separate låser som vi ikke har nøkkel til. )

Det er torsdag ja. Snart helg. Men først torsdag !

Torsdag. Det blåser en del ja. Eldste skal ha fotball trenging ute. Mellomste skal ha fotball trening inne. Det blir idag og nest torsdag jente trenger ellers så må hun vente med trening til etter påskeferien. Blir en lang pause for hun.
Litt lekser med minste snart.
smerter spesielt venstre side skulder blad. Stråling smerter.

Merker at vinden begynner å ta seg opp. Ikke konstant, men det er meldt heftige vindkast i kveld og natt, og det merkes.

Sitter utenfor kulturskolen og venter på eldste mens jeg leser meg opp på lav fodmap.

Vet ikke om det er veien å gå, men noe er i alle fall galt med magen/tarmen/noe mellom maten kommer inn og ut på mellomste.

Skal ringe legen i morgen tidlig. Nå har jeg fått to telefoner fra skolen på et par uker fra ulike personer som er bekymret for henne. De ser at hun har det ikke bra. Først hadde jeg tenkt på vente til oppfølgingen fra sykehuset, men det er 3 uker til og hun er ikke bra for tiden. Rett og slett. Noe er det som ikke stemmer.

ER det ikke helg snart?

Jeg har mye jeg skulle GJORT idag på jobb, og dagen er over halvvei uten at jeg har krysset ut mer enn et par små punkt, men jeg er så innmari TRØTT sog meget klar for helg, og litt lett at tankene flyr andre veie enn den dønn kjedelige likvitetssjekken f.eks.

Lørdag. Hjerne og kropp jobber ikke sammen. Jeg er mer sliten når jeg står opp en jeg legger meg. Må få meg en time hos lege og sjekke den vitamin d som stort sett alltid er lav. Men ikke lett at få lege time da min lege er sykemeld og 2 andre leger er i permisjon. Da står det bare 1 lege igjen på legekontor. Kan tenke meg det er kaos og få time.
Idag er det bytte barn dag. Et barn skal på besøk hos venninne og søsteren til venninnen kommer her og skal vær med eldste. Lurer på om jeg skal ta minste på en liten tur men kroppen vet ikke helt.

Innholdsrik lørdag

Først en shopping tur. Noen kjøpte gave til meg til i morgen, også kjøpte vi bursdag gave til en nevø som har bursdag neste uke og handlet mat for helga.

Nå er vi i hallen på skolen hvor det er minstemor sin første håndballturnering og så skal vi hjem og lage og spise pizza før hun skal på svømmekurs....

Uff minste har fått fram en ny tann.
Syns det er så langt bak men vil sikkert legge seg på rett plass når den framme detter ut.

Vedlegg

• 0D5929AC-A7FB-48C4-89E2-15485093B8A6.png
    0D5929AC-A7FB-48C4-89E2-15485093B8A6.png
    3,8 MB · Visninger: 13
Au da, håper den kommer på rett plass av seg seg.

Back
Topp