Februar 2022

En liten oppdatering herfra også :) er 6+5 i dag og skulle vært på TUL i dag. Men så måtte jo covid ødelegge et eller annet, så her testet hele familien positiv i dag tidlig. Dermed er TUL utsatt til neste onsdag :shifty: men det går fint ellers, ingen blødninger og ingen plagsomme symptomer heller, så da skal jeg vel klare å holde ut en uke til.

Hei. Er det som har byttet fra Gonal F til Menopur?
Legen nevnte kort da jeg hadde innsett at hun ville anbefale Menopur neste gang hvis runde to blir negativ.
Jeg hadde dårlige resultater med Gonal F. To runder, ingenting på frys og ikke gravid. Kan jeg håpe på bedre resultater med Menopur tror dere? Jeg vet at der er vanskelig å svare på det, men er ute etter litt håp nå :Heartred

En liten oppdatering herfra også :) er 6+5 i dag og skulle vært på TUL i dag. Men så måtte jo covid ødelegge et eller annet, så her testet hele familien positiv i dag tidlig. Dermed er TUL utsatt til neste onsdag :shifty: men det går fint ellers, ingen blødninger og ingen plagsomme symptomer heller, så da skal jeg vel klare å holde ut en uke til.

Åå nei :arghh: den var skikkelig lei. Føler tiden frem mot TUL går veldig tregt. Er 8+0 på min ultralyd men prøve rå tenke at kanskje dem klarer å se litt mer enn bare en klump og hjerte. Artig vi er like langt :Heartpink

Legen nevnte kort da jeg hadde innsett at hun ville anbefale Menopur neste gang hvis runde to blir negativ.
Jeg hadde dårlige resultater med Gonal F. To runder, ingenting på frys og ikke gravid. Kan jeg håpe på bedre resultater med Menopur tror dere? Jeg vet at der er vanskelig å svare på det, men er ute etter litt håp nå :Heartred
Jeg hadde første forsøk på Gonal F, fikk ut 10 egg men kun 2 befruktet og kun 1 som klarte seg til innsett, ble i tillegg overstimulert og ble totalfrys. Ble ikke gravid. Andre forsøket brukte jeg Menopur, fikk ut 9 egg, 5 ble befruktet og 3 ble til perfekte blastoer. Gravid på første innsett og fått de andre 2 på frys :) så jeg har veldig god erfaring med å bytte til Menopur!

Åå nei :arghh: den var skikkelig lei. Føler tiden frem mot TUL går veldig tregt. Er 8+0 på min ultralyd men prøve rå tenke at kanskje dem klarer å se litt mer enn bare en klump og hjerte. Artig vi er like langt :Heartpink
Ja, det var skikkelig nedtur i dag… men tenker litt det samme, vil da være 7+5 ved min TUL og tror jeg klarer å senke skuldrene enda mer om alt ser bra ut da. Leste et sted at risiko for SA var så lavt som 3% dersom man ser et levende foster i uke 8 :joyful: veldig gøy at vi ligger helt likt!

Jeg hadde første forsøk på Gonal F, fikk ut 10 egg men kun 2 befruktet og kun 1 som klarte seg til innsett, ble i tillegg overstimulert og ble totalfrys. Ble ikke gravid. Andre forsøket brukte jeg Menopur, fikk ut 9 egg, 5 ble befruktet og 3 ble til perfekte blastoer. Gravid på første innsett og fått de andre 2 på frys :) så jeg har veldig god erfaring med å bytte til Menopur!
Takk for at du deler :Heartred så godt å høre at du har god erfaring med Menopur. Neste forsøket er jo vårt siste i det offentlige så håper på det beste. Blir spennede å høre hvor lenge må jeg vente før vi skal begynne med ny runde.

Uff, så utgjort at den positive testen kom akkurat i dag! Håper dere slipper med lette symptomer og at dagene går fort til onsdag. :)Har forresten inntrykk av at skal man først ha covid som gravid, er det bedre tidlig enn sent i svangerskapet, så sånn sett er det kanskje godt for noe.

Svak positiv test idag, tatt på formiddagen to timer etter sist vannlating. 1 uke etter innsett blastocytt:Heartbigred

Nå er vi over i mars måned og det blir mindre aktivitet i denne gruppen. Jeg vil bare si gratulerer så mye igjen til alle gravide, og lykke til videre til dem som ikke var så heldige denne gang ❤️. Det er flere som fortsatt ruger, så hvis dere vil oppdatere etter hvert så skal jeg også oppdatere på listen!

Selv har jeg endelig begynt å blø skikkelig, to uker etter at spottingen startet. Det var 2 uker med stigende hcg, bekymring og håp, som viste seg å være en veldig langsom SA. Glad att vi slapp exu med allt det innebærer, men nå er jeg veldig klar for bedre hell neste gang. Blir forhåpentligvis fryseforsøk i mai.

Nå er vi over i mars måned og det blir mindre aktivitet i denne gruppen. Jeg vil bare si gratulerer så mye igjen til alle gravide, og lykke til videre til dem som ikke var så heldige denne gang ❤️. Det er flere som fortsatt ruger, så hvis dere vil oppdatere etter hvert så skal jeg også oppdatere på listen!

Selv har jeg endelig begynt å blø skikkelig, to uker etter at spottingen startet. Det var 2 uker med stigende hcg, bekymring og håp, som viste seg å være en veldig langsom SA. Glad att vi slapp exu med allt det innebærer, men nå er jeg veldig klar for bedre hell neste gang. Blir forhåpentligvis fryseforsøk i mai.
Stor klem til deg :Heartred Tross alt bra det ikke var en EXU. Håper tiden til mai går fort :love7

Helt enig. Jeg opplevde noe lignende under innsett :dead: :dead: De utfører det uten UL på Riksen. Fikk ikke det med UL selv om jeg bad om det. De klarte ikke å få inn utstyret. Følte jeg mistet all håp før jeg gikk ut av det rommet:banghead:

heijeg oplevde akkurat det samme ved ket på riksen-selvfølgelig ble jeg ikke gravid

Nå har jeg endelig kommet meg til syklusen før nytt forsøk og har plutselig blitt veldig utålmodig i det å kunne melde meg inn i en gruppe :p Så jeg tar sjansen på å lage en selv, og håper at det skal gå fint å henge med her også når jeg står midt i forsøk.
Håper at mange blir med og at februar blir gulleggenes måned! :)

Meld dere inn slik:

Brukernavn - alder - Barn nr man prøver på - klinikk - forsøk nr - medisiner - uke/dato for uttak/innsett/inseminering

VENTER PÅ OPPSTART/INNSETT/INSEMINERING:

STIMULERER:

RUGER:

Mini_G - 35 - B2 - Fertilitetssenteret - icsi nr 2 - gonal F, Fyremadel og Ovitrelle - uttak uke 5/6

Ns4- 30 år. Ivf 2017 med 2 embryo. innsett 2017. 1 barn. Nå FER siste embryo innsett 8.2 :) Går på cyclogest. Medicus

itfrue - 33 - b2 - Rikshospitalet - 1. forsøk - progynova - innsett ca uke 7

Salamander-29år-medicus-B1-Eggdonasjon1-progynova,prednisolon,abyl-e,cyclogest oppstart medisiner 9.02

Prøvedorris - 29 år - Barn nr 1 - Medicus - Uttak nr 3 - Fostimon/Fyremadel/Duphaston - Uttak uke 8.

STIMULERER/RUGER VIDERE I MARSGRUPPEN:
B82 - 39 - B4 (2. felles) - Porsgrunn - ICSI#3 - Menopur 225IE, Fyremadel, ovitrelle og lutinus

Lemox: 28 år, 1. barn. Rikshospitalet, 1. ICSI, 5.fryseforsøk, Progynova/Lutinus, innsett i uke 9.

TOTALFRYS:
Sommerfuglen89 - 32 - B2 - Porsgrunn - forsøk nr1 med IVF - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Medisinoppstart 27/28 januar.

GRAVID:

Forhåpningsfull - 28 - B1 - St Olavs - innsett nr 1 etter to uttak med overstimulering - naturlig syklus - innsett uke 3/4

Mini_S - 32år - B2 - Haugesund - Søskenforsøk nr.2 (totalt 3. forsøk) - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - sprøytestart uke 3 / uttak uke 5

mammatilen_90- HEDDA - 31 år - st. Olavs - FER forsøk (venter på eggløsning).

håperpåhjelp85 - 36 år, B1, 2 forsøk(1 gang i Danmark) hausken, oppstart 19.01. Uttak rundt den 31.01/01.02. Progynova, primolut, flagyl, menopur 225,fyramadel, ovitrelle og cyclogest

arik17 - 26 - b1 - porsgrunn - fryseforsøk nr.1 - letrozol og lutinus - innsett uke 5/6 hvis alt går som det skal

AVBRUTT:
Wannabemama - 35 år - Barn #1 - IVF #3 - Menopur og Fyremadel.

Sofia87 - 35 - B1 - Porsgrunn - 5.innsett (ICSI#3)(+ 3 IUI) - Letrozol/Lutinus - Innsett ca uke 8

Veientilbabylykke - 35 - Barn1- Porsgrunn - forsøk nr1 med IVF (5 forsøk med IUi) - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Begynner på hormoner ca 31 januar/1 februar

IKKE GRAVID:
Engelpia 38 år, B1, forsøk 5, Klinikk Spiren , bemfola 300 og fyremadel og gonapeptyl

Vilje35 - 35 - B1 - Hausken Lysaker - Forsøk 2 - Progynova/Gonal F (400ie)/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest - oppstart progynova CD21 (7/1). Innsett uke 3. Avbrutt IVF, omgjort til IUI

Persefone - 36 - B2 - Fertilitetssenteret - Kort protokoll m Gonal-F - uttak 26.1.

Babyprøver- 39 - pp1 - B3 - iui #1 med donorsperm - Klinikk Hausken Stavanger - Femar- Ovitrelle - Cyglogest - Alby-e

Statistikern - 34 - B1 - Rikshospitalet - ivf #2 (etter 5 IUI og 1 ivf med 1 TIN-forsøk) - gonal-f 137,5 IE/fyremadel/ovitrelle/crinone - uttak uke 5

*J*** -34- barn nr 2- Riksen-fryseforsøk, nr5-progynova-planlagt innsett i uke 6

Sweetiepai - 35 - B2 - Rikshospitalet - Forsøk 2 - Synarela /Gonal F(300ie)/Ovitrelle/Crinone - Innsett uke 7

Cissa10- 40 år - 1.felles - Porsgrunn- Ovitrelle/ bemfola/fyremadel/lutinus - Uttak/innsett uke 10. Ruger nå :chicken:

Back
Topp