Februar 2022

Kjenner at jeg gleder meg veldig til nytt forsøk i februar/mars altså.. Lavkarboen går veldig fint, gått snart 2 mnd på q10 allerede, pluss litt andre vitaminer og mineraler :D kjenner det er godt det enda er 1 mnd med gåturer og selvpleie! Ventetiden har gjort meg veldig bra for jeg fikk bearbeidet de to avbrutte forsøkene å kjenner nå en lyst til å fortsette igjen <3
Så herlig å høre at du føler deg klar for ny runde :love7 Så flink med lavkarbo! Jeg begynte med det samme selv også før neste innsett. Skader jo ikke å prøve å bli kvitt noen kg:hilarious:

Jeg venter utålmodig på brev fra OUS med detaljer om medisinering. Vil bare komme igang og sette første sprute NÅ. Har forsåvidt bare kommet til (nesten) eggløsning i syklus før oppstart, men detaljer schmetaljer...:hilarious: Er veldig spent på om jeg skal starte med høyere dose denne gangen siden de måtte øke den sist. Håper litt på det da vi gjerne skulle hatt litt flere egg ut. Fikk ut 7 sist som resulterte i to forsøk (1 fersk, 1 frys). Det er jo bra det men tillater meg å drømme om å sette inn en blastocyst.. :shy: Imorgen kommer posten igjen, kanske får vite mere da.

En oppdatering til alle some har ventet på om jeg fikk post idag ;) Det blir oppstart med 137,5 IE gonal-f denne gang. Sist startet jeg med 125 og gikk opp til 150 etter hvert så det er jo et greit gjennomsnitt :DHåper det gir litt mer aktivitet i eggstokkene.

En oppdatering til alle some har ventet på om jeg fikk post idag ;) Det blir oppstart med 137,5 IE gonal-f denne gang. Sist startet jeg med 125 og gikk opp til 150 etter hvert så det er jo et greit gjennomsnitt :DHåper det gir litt mer aktivitet i eggstokkene.
Krysser fingrene for deg!
Forrige runde startet jeg på 225, så ble jeg økt til 300 mot slutten og denne runden begynner jeg på hele 400.. så veldig spent på hva slags utslag det får- synes det er mye :D men la oss håpe det gjør susen- gyn sa hun var overrasket over at jeg ble så lite stimulert sist gang.

Veientilbabylykke - 35 - Barn1- Porsgrunn - forsøk nr1 med IVF (5 forsøk med IUi) - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Begynner på hormoner ca 31 januar/1 februar

Skal hente ut medisinene mine i dag. Vet at menopur skal oppbevares i kjølekspapet. Kjøleskapet mitt står på minus 2 grader.. Er det okey temperatur, eller burde jeg ta den lavere/høyere?

Dette er mitt første forsøk med ivf og medisiner, så jeg er helt blank og livredd for å gjøre feil:confused:

Last edited:
Skal hente ut medisinene mine i dag. Vet at menopur skal oppbevares i kjølekspapet. Kjøleskapet mitt står på minus 15 grader.. Er det okey temperatur, eller burde jeg ta den lavere/høyere?

Dette er mitt første forsøk med ivf og medisiner, så jeg er helt blank og livredd for å gjøre feil:confused:
Kjøleskap skal ikke være mere enn 4 grader! Du må da snakke om fryseren?

Krysser fingre og bein for at det gir bedre effekt :D

Skal hente ut medisinene mine i dag. Vet at menopur skal oppbevares i kjølekspapet. Kjøleskapet mitt står på minus 2 grader.. Er det okey temperatur, eller burde jeg ta den lavere/høyere?

Menopur skal ikke fryses, så du må forsikre deg om at det er over 0 grader inni skapet iallefall. Har du et termometer så legg det inni og se. Er det så kaldt at ting fryser inni der så må du skru opp temperatur litt. Sånn 2-3 grader er fin kjøleskap temperatur. Vårt står på 3 grader og mat holder seg frisk lenge der.

Krysser fingrene for deg!
Forrige runde startet jeg på 225, så ble jeg økt til 300 mot slutten og denne runden begynner jeg på hele 400.. så veldig spent på hva slags utslag det får- synes det er mye :D men la oss håpe det gjør susen- gyn sa hun var overrasket over at jeg ble så lite stimulert sist gang.
Takk!
Wow det var en skikkelig dose det! virker være veldig forskjellig fra person til person hvor mye som skal til. Ikke rart at første ivf da ofte blir litt trial and error. Blir spennende å følge deg :)

Veientilbabylykke - 35 - Barn1- Porsgrunn - forsøk nr1 med IVF (5 forsøk med IUi) - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Begynner på hormoner ca 31 januar/1 februar
Velkommen hit! Spennende med første forsøk. Jeg hadde også 5 IUI innen første ivf. Håper prosessen blir så smidig den kan for deg!

Takk!
Wow det var en skikkelig dose det! virker være veldig forskjellig fra person til person hvor mye som skal til. Ikke rart at første ivf da ofte blir litt trial and error. Blir spennende å følge deg :)
Ja, det synes jeg også! Aner ikke hva som gjør at noen reagerer veldig og andre ikke… men kanskje de går for en skikkelig «høstesyklus» som jeg ser flere skriver om siden det ble så sparsom fangst sist :p uansett spennende, og en dyr runde rent medisinsk sett, haha. Men, verdt hver krone! :)

Endelig februar gruppe :woot:

Første forsøk gikk ikke som den skal. 9 egg, 8 befruktet, innsett av 3 dagers, ingen av dem som klarte seg videre, dessverre. Prøver på nytt.

Sweetiepai - 35 - B2 - Rikshospitalet - Forsøk 2 - Synarela /Gonal F(300ie)/Ovitrelle/Crinone - Innsett uke 7

Masse lykke til alle sammen :dummy1::dummy:

Endelig kan jeg være med på forumgruppe igjen! Jeg er midt mellom februar og mars - sannsynligvis uke 9, men jeg begynner jo med medisiner osv i februar. Så jeg blir med her :)

Satt i gang med første forsøk allerede i 2018-2019, men har satt det på vent 2 ganger grunnet andre større prosjekter i livet. Forrige fryseforsøk var vel desember 2020. Ble aldri ferskforsøk pga overstimulering, men har vært gjennom 4 fryseforsøk uten hell. Kun en MA med påfølgende utskrapning. Håper på bedre hell nå, og nå blir det definitivt ikke flere pauser. Dette er pri 1! Siste egg på frys nå.

Gleder meg til å følge dere andre også!

Lemox: 28 år, 1. barn. Rikshospitalet, 1. ICSI, 5.fryseforsøk, Progynova/Lutinus, innsett i uke 9.

Last edited:
Endelig kan jeg være med på forumgruppe igjen! Jeg er midt mellom februar og mars - sannsynligvis uke 9, men jeg begynner jo med medisiner osv i februar. Så jeg blir med her :)

Satt i gang med første forsøk allerede i 2018-2019, men har satt det på vent 2 ganger grunnet andre større prosjekter i livet. Forrige fryseforsøk var vel desember 2020. Ble aldri ferskforsøk pga overstimulering, men har vært gjennom 4 fryseforsøk uten hell. Kun en MA med påfølgende utskrapning. Håper på bedre hell nå, og nå blir det definitivt ikke flere pauser. Dette er pri 1! Siste egg på frys nå.

Gleder meg til å følge dere andre også!

Lemox: 28 år, 1. barn. Rikshospitalet, 1. ICSI, 5.fryseforsøk, Progynova/Lutinus, innsett i uke 9.
Hei Lemox, husker deg fra både desember 2018 og desember 2020 :joyful: Så leit at det fortsatt ikke har klaffet for dere, det begynner å bli en stund for dere nå :( Krysser alt jeg har for at dere lykkes nå på siste fryseegget, slik at du slipper ny stimulering! Blir spennende å følge deg :)

Sommerfuglen89 - 32 - B2 - Porsgrunn - forsøk nr1 med IVF - menopur, fyremadel lutinus, ovitrielle. Medisinoppstart 27/28 januar.

Porsgrunn er iallefall godt representert i februar ;D

Absolutt..! Håper virkelig Erling står for uttaket neste gang, han er så stødig på hånda, dyktig og rolig. Hadde en ikke fullt så god opplevelse med han nyeste, forrige uttak. :bag:

Absolutt..! Håper virkelig Erling står for uttaket neste gang, han er så stødig på hånda, dyktig og rolig. Hadde en ikke fullt så god opplevelse med han nyeste, forrige uttak. :bag:
Håper neste uttak blir en bedre opplevelse :) jeg har hatt to uttak, ett med Erling og ett med Adrian (han nye) og hadde ganske lik opplevelse begge ganger, synes begge var flinke og rolige. Men det varierer jo fra person til person, og fra uttak til uttak ;)

Back
Topp