Februar 2021

3 blaato på frys! :angel8får forhåpentligvis insett mars/april.

Men lurer på en ting. Etter uttaket mandag, kom det noen få bloddråper. Tirsdag ingen ting. Onsdag litt rødbrunt. Torsdag å fredag kom det mer brunt blod. Lørdag( i går, 5 dager etter uttak) kveld kom mensen. Er dette vanlig? Noen som har opplevd lignende? Vært overstimulert men lite/ingen smerter etter uttak. Går på blodfortynnende om det skal ha noe å si.

Ang. blødning - vet ikke hva som er vanlig men fikk beskjed om å forvente mensen en drøy uke etter uttak, så jeg tror ikke dette er så presis. Tenker 5 dager er ganske nær en hel uke og er sikkert innenfor

Går bedre i dag enn i går heldigvis :Heartred ikke masse blod i urin lengere, ser bare litt på toalettpapir så jeg venter svar om jeg bør forsette med medisin. Det verste er at det gjør så mye vondt å tisse

Legen visste hva det var med en gang men forstår det er en svært sjelden komplikasjon. Kanskje skjedde det fordi egguttak var så vanskelig. Lurer litt på om eggløsningssprøyte ikke fungerte som den skulle

Huff, stakkar :( Har du blitt noe bedre i helga? ❤

Hei damer. Har vært litt borte vekk pga avbrutt forsøk og endelig avslag på videre behandling. Legen sier jeg er gammel kjærring. (Var ikke de ordene hun brukte altså :wtf:)
Er det noen som skal settes over på noe annet enn hva de står på nå?
@Salamander blir det totalfys på deg?

Jeg er så sint og lei meg på dine vegne!!!!! Leste litt i en annen tråd hvor du skrev at du kjenner andre på samme alder som har fått behandling. Syns det er helt ubegripelig at det skal gå an å forskjellsbehandle sånn! Håper virkelig at dere finner en privatklinikk som kan hjelpe dere i mål ❤ Sender et lass med styrkeklemmer din veg ❤

Jeg sliter litt med etterdønningene fra det her forsøket kjenner jeg. Sånn rent psykisk. Det er mye tårer og fortvilelse. Og ikke minst tvil. Dersom eggene mine er så dårlige, vil da de to på frys overleve opptining? Hva gjør vi hvis de ikke overlever? De sa at det ikke er sikkert at en runde til vil gi oss brukbare egg. Skal vi bare gi oss uten baby da? Det er så vondt å tenke på at gutten vår ikke skal få søsken. Huff, det er mye som svirrer rundt oppi skallen.

Det er LENGE til april :(

Huff, stakkar :( Har du blitt noe bedre i helga? ❤

Takk som spør, har blitt MYE bedre :happy: trenger ikke paracet/ibux i dag! Gjorde nesten ikke noe annet enn å sove og drikke helmelk fredag+lørdag, oppførte meg som en skikkelig baby :hilarious::hungover:

Jeg sliter litt med etterdønningene fra det her forsøket kjenner jeg. Sånn rent psykisk. Det er mye tårer og fortvilelse. Og ikke minst tvil. Dersom eggene mine er så dårlige, vil da de to på frys overleve opptining? Hva gjør vi hvis de ikke overlever? De sa at det ikke er sikkert at en runde til vil gi oss brukbare egg. Skal vi bare gi oss uten baby da? Det er så vondt å tenke på at gutten vår ikke skal få søsken. Huff, det er mye som svirrer rundt oppi skallen.

Skjønner godt du er fortvilet :Heartpink:Heartpink til tross for generelt dårlig utvikling du fikk jo 2 blasto på frys. Mener du skrev at de to som ble fryst ned var «helt perfekte»? Selv om eggene ser dårlige ut før befruktning eller etter 1-3 dager så kan mye endre seg frem til dag 5! Hvis de så bra ut før nedfrysing så er det god grunn til optimisme for at de skal overleve opptining!

Håper fortsatt at det blir baby på deg fra denne runden, men også du vet at kroppen har klart å lage en brukbar egg for ikke så mange år siden. Det må bety at sjansen er ikke helt 0. Ja nå vet du at du bør ikke utsette behandling, men jeg tror ikke du trenger å gi opp med en gang

Jeg er så sint og lei meg på dine vegne!!!!! Leste litt i en annen tråd hvor du skrev at du kjenner andre på samme alder som har fått behandling. Syns det er helt ubegripelig at det skal gå an å forskjellsbehandle sånn! Håper virkelig at dere finner en privatklinikk som kan hjelpe dere i mål ❤ Sender et lass med styrkeklemmer din veg ❤

Hei Håpespire. Takk for gode ord :Heartred
Vet du av alle mine frys så har ca 88 % overlevd opptining. Det er gode odds det! Det at du har to fine blasto på frys gir dere gode sjanser.
Skjønner at det er vanskelig og at april føles ut som en evighet til. Men så er det også slik at jo bedre psykisk forbredt du er, jo bedre. Kanskje det bare er bra at du får en pause før innsett.
Og om det skulle være sånn at de ikke overlever opptining så må du ta det der og da. Det er ikke bra å fokusere på dette nå tenker jeg. Første prioritet nå er å komme over sjokket dere har vært igjennom, og se fram til april når dere SKAL ha innsett. Jeg har trua!
Sender en god klem din vei :Heartred

Skjønner godt du er fortvilet :Heartpink:Heartpink til tross for generelt dårlig utvikling du fikk jo 2 blasto på frys. Mener du skrev at de to som ble fryst ned var «helt perfekte»? Selv om eggene ser dårlige ut før befruktning eller etter 1-3 dager så kan mye endre seg frem til dag 5! Hvis de så bra ut før nedfrysing så er det god grunn til optimisme for at de skal overleve opptining!

Håper fortsatt at det blir baby på deg fra denne runden, men også du vet at kroppen har klart å lage en brukbar egg for ikke så mange år siden. Det må bety at sjansen er ikke helt 0. Ja nå vet du at du bør ikke utsette behandling, men jeg tror ikke du trenger å gi opp med en gang

Takk for oppmuntrende ord ❤ Det er vel mest bare mye vonde følelser som koker i topplokket og gjør at jeg blir veldig pessimist... Hjelper ikke at jeg skal ha mensen snart, da blir jeg ei skikkelig drittkjerring!!! :hilarious:

Det skal være to fine egg ja ❤ Jeg fikk mer info om de to blastoene fordi jeg var nysgjerrig på hva som egentlig hadde skjedd og hvordan det plutselig ble to stk på frys. Det første var helt perfekt hele veien, men på starten av dag 5 hadde det stoppet litt opp og hadde ikke utviklet selve blastocysten skikkelig. Så de trodde at det da var over og ut for det egget. Men så trengte det bare litt ekstra tid og ble fryst ned på slutten av dag 5 som en blasto. Akkurat det samme skjedde med det andre egget, bare at det ikke hadde like bra kvalitet fra starten så de var derfor i tvil om det var noe å satse på. De sa at det er ikke like bra som det første, men de fryser kun egg de har troa på så da velger jeg å tro at det ble bra nok til slutt! Fikk også se alle de andre som ikke greide seg, og de så helt grusomme ut :( De var fulle av fragmenter og feil. Nesten litt ekkelt å se, men det hjalp meg også å forstå hva som hadde skjedd.

Jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å tro at det holder med eggene fra denne runden akkurat nå. Jeg må nok jobbe litt med tankegangen og håpet mens vi venter ❤

Hei Håpespire. Takk for gode ord :Heartred
Vet du av alle mine frys så har ca 88 % overlevd opptining. Det er gode odds det! Det at du har to fine blasto på frys gir dere gode sjanser.
Skjønner at det er vanskelig og at april føles ut som en evighet til. Men så er det også slik at jo bedre psykisk forbredt du er, jo bedre. Kanskje det bare er bra at du får en pause før innsett.
Og om det skulle være sånn at de ikke overlever opptining så må du ta det der og da. Det er ikke bra å fokusere på dette nå tenker jeg. Første prioritet nå er å komme over sjokket dere har vært igjennom, og se fram til april når dere SKAL ha innsett. Jeg har trua!
Sender en god klem din vei :Heartred

Takk for kloke ord ❤ Du har jo egentlig helt rett såklart. Jeg er bare sykt god på å grave meg enda lenger ned når jeg møter motgang. Skal jobbe en del med psyken og innstillingen min til innsett, den har fått seg en liten trøkk nå med fire smell på rad... Håper at vi begge får det vi ønsker oss til slutt ❤

Takk for kloke ord ❤ Du har jo egentlig helt rett såklart. Jeg er bare sykt god på å grave meg enda lenger ned når jeg møter motgang. Skal jobbe en del med psyken og innstillingen min til innsett, den har fått seg en liten trøkk nå med fire smell på rad... Håper at vi begge får det vi ønsker oss til slutt ❤
:Heartred Jeg har hatt 7 blastocyster på frys, og alle har overlevd opptining. Blastoer har veldig gode sjanser for å overleve opptining.

Last edited:
Noen som har erfaring med opptining av embryo? Vi hadde uttak i januar, men ble totalfrys pga overstimulering. Frøs ned 3 perfekte embryo.
Får innsett nå i første syklus etterpå, fått femar for å få igang eggløsning pga uregelmessig syklus. Syklusdag 18 og fremdeles ikke positiv eggløsningstest, så har satt ovitrelle idag og det blir innsett på fredag. Håper bare embryoene overlever tining :smiley-angelic001

Noen som har erfaring med opptining av embryo? Vi hadde uttak i januar, men ble totalfrys pga overstimulering. Frøs ned 3 perfekte embryo.
Får innsett nå i første syklus etterpå, fått femar for å få igang eggløsning pga uregelmessig syklus. Syklusdag 18 og fremdeles ikke positiv eggløsningstest, så har satt ovitrelle idag og det blir innsett på fredag. Håper bare embryoene overlever tining :smiley-angelic001
Les denne :)
https://www.lifefertility.com.au/resources/factsheets/frozen-embryo-transfer/
What are the success rates of frozen embryo transfer?

The pregnancy success rate depends on a number of factors, including the woman’s age.

Some embryos (or possibly all embryos) will not survive the freezing and thawing process if cells are damaged. Frozen embryo survival rates are more than 90% if embryos are frozen by ‘vitrification’ at the blastocyst stage (5-6 days after fertilisation). If they are frozen at the earlier stages by ‘slow freezing’, approximately 80% survive the freezing and thawing process.

If an embryo vitrified at the blastocyst stage is thawed and transferred, it has approximately the same success rate as a fresh embryo.

There is no evidence that frozen and thawed embryos result in a greater number of miscarriages or abnormalities.

Og denne :)
https://www.volusonclub.net/empower...sh-or-frozen-embryo-transfer-more-successful/

Fikk mensen i dag, 4 dager før tiden. Det betyr at innsettet havnet midt i påsken :( Betyr vel at det blir utsatt enda en mnd da :(

Fikk mensen i dag, 4 dager før tiden. Det betyr at innsettet havnet midt i påsken :( Betyr vel at det blir utsatt enda en mnd da :(
Så leit:sorry: Forstår fortvilelsen:Heartred

Uff HåpeSpire :Heartred Har du ringt klinikken? Vet ikke om det er for sent siden mensen kom i dag, men kanskje det er mulig med styrt syklus? (Bare tenker høyt her )

Er dere på spiren? Ville ringt og hørt om de kan få det til. De skal være fleksible på å få til innsett selv om det faller på helg og helligdager.

Synd :Heartpink skal krysse fingrene at din neste eggløsning blir litt forsinket slik at syklusen etter blir forskyvet frem i tid... har hørt at det er ikke uvanlig etter stimulering!

Uff HåpeSpire :Heartred Har du ringt klinikken? Vet ikke om det er for sent siden mensen kom i dag, men kanskje det er mulig med styrt syklus? (Bare tenker høyt her )

Er dere på spiren? Ville ringt og hørt om de kan få det til. De skal være fleksible på å få til innsett selv om det faller på helg og helligdager.

Synd :Heartpink skal krysse fingrene at din neste eggløsning blir litt forsinket slik at syklusen etter blir forskyvet frem i tid... har hørt at det er ikke uvanlig etter stimulering!

Har sendt mail, venter (nervøst) på svar. De sa sist at de er stengt i påsken :( Men da var det ikke noe problem siden innsettet hadde blitt to dager etter påske. Håper at de kan få det til likevel, de har alltid vært åpen for forsøk i helger i hvert fall... Takk for tips om styrt syklus, skal høre med dem om det er et alternativ dersom de er helt stengt! Hvis ikke får vi bare håpe på tidlig mensen neste gang eller forsinket EL!!!

Back
Topp