Februar 2020!

Jeg har ikke hørt det fra klinikken, eller de nevnte kaffi så svarte jeg at jeg drikker lite av det da jeg får halsbrann av det. Men leser flere det steder, blant annet på menopur appen står det at kaffi senker sjansen for å lykkes med ivf, og at de anbefaler en kopp koffeinholdig drikke om dagen. Så jeg har kun 1 kopp og ingenting mer koffeinholdig.

Hilsen pepsi max avhengig :shy:

Ah. Jaja. Jeg får bli litt mer bevisst på det fra nå av, og satse på at det ikke står og faller på kaffedrikking. Vanligvis drikker jeg ikke like mye som i dag, men det kan faktisk fort bli noen kopper. Jeg var ganske bevisst på dette før jul, for da satte jeg i gang et sånn skikkelig sunnhetsregime :joyful: men så har det visst sklidd litt ut, iallefall når det gjelder koffein! Jeg var storforbruker av Cola Zero selv, men det kuttet jeg ut før jul. Men så har det altså sneket seg inn en liten uvane med å drikke energidrikker! Mye mindre og sjeldnere enn jeg drakk cola før altså, men energidrikk er jo mye verre! Herlighet, så teit! :banghead: :hilarious:

Så merkelig opplegg... Godt du fikk et forsøk til, håper det er det som skal til! Håper du greier å slappe litt av i pausen ❤️

Jeg fikk ikke ett til, jeg forsøkte, men de vil ikke. De mener at det ikke er håp. Jeg og mannen er ikke enige, så vi får privat etter påske :dontknow

Ah. Jaja. Jeg får bli litt mer bevisst på det fra nå av, og satse på at det ikke står og faller på kaffedrikking. Vanligvis drikker jeg ikke like mye som i dag, men det kan faktisk fort bli noen kopper. Jeg var ganske bevisst på dette før jul, for da satte jeg i gang et sånn skikkelig sunnhetsregime :joyful: men så har det visst sklidd litt ut, iallefall når det gjelder koffein! Jeg var storforbruker av Cola Zero selv, men det kuttet jeg ut før jul. Men så har det altså sneket seg inn en liten uvane med å drikke energidrikker! Mye mindre og sjeldnere enn jeg drakk cola før altså, men energidrikk er jo mye verre! Herlighet, så teit! :banghead: :hilarious:
Trodde ikke kaffi var verstingen, men på menopur appen står det faktisk bare om koffein under "kaffe, alkohol og nikotin". At nikotin og alkohol er dårlig for fertiliteten er jo en kjensgjerning, men tror nok det står mest om kaffi da det ofte inngår i det daglige. Jeg hadde også en periode med mye energidrikker (nattevakter), men har bevisst kuttet det ut for å redusere koffeininntaket :) Og nå som vi har begynt ivf tenker jeg at jeg like godt kan holde den gode vanen :P Til syvende og sist, er nok ikke kaffi det verste, men greit å være bevisst på mengdene man får i seg :happy:

Jeg fikk ikke ett til, jeg forsøkte, men de vil ikke. De mener at det ikke er håp. Jeg og mannen er ikke enige, så vi får privat etter påske :dontknow
Å jeg misforstod da!! Det er utrolig rart at de ikke kunne gi deg et nytt forsøk :(

Å jeg misforstod da!! Det er utrolig rart at de ikke kunne gi deg et nytt forsøk :(

Ja, men jeg kjenner at jeg ikke orker å krangle med de. De hører jo ikke på oss uansett, og jeg tror vi vil få bedre behandling privat. Så da føler vi oss trygg på at det er riktig valg videre.

Så ble forsøket avbrutt pga lav respons:smiley-angry017
Jeg er så skuffa! Vi hadde ett forsøk som ble avbrutt i desember, og nå dette. Nå er sykehuset ferdige med oss, og vi må søke hjelp andre steder. De har ikke troen på oss :smiley-angry002

Fader heller!!!
Så utruleg leit å høyra, Poojenta!! Og så kjipt at dei gir dykk opp på den måten. Høyrest lurt ut å gå privat når det er på den måten, men det er sjølvsagt også eit økonomisk spørsmål. Sender deg masse styrkeklemmar, ikkje gi opp!! ❤️

Jeg har ikke hørt det fra klinikken, eller de nevnte kaffi så svarte jeg at jeg drikker lite av det da jeg får halsbrann av det. Men leser flere det steder, blant annet på menopur appen står det at kaffi senker sjansen for å lykkes med ivf, og at de anbefaler en kopp koffeinholdig drikke om dagen. Så jeg har kun 1 kopp og ingenting mer koffeinholdig.

Hilsen pepsi max avhengig :shy:
Hei Spøkelse og de andre, det eg fekk beskjed om hos Hausken etter innsett var null alkohol, null røyk, null snus, begrensa mengden koffein så mykje som mogleg (men eit par koppar per dag er OK meiner dei), normalt aktivitetsnivå - men ikkje jogging og hopping, normalt sunt kosthold, ikkje samleie første veka, ikkje bruk av tampong.

Eg er også Pepsi Max-elskar, men har klart å kutta ned til éin-to gonger i veka. Kaffi liker eg ikkje, så den er grei, men elskar svart te. Har klart å finna gode alternativ. Alkohol har eg også kutta heilt ut no under forsøk. Slitsom, denne prøvetida!!! :arghh:

Hei Spøkelse og de andre, det eg fekk beskjed om hos Hausken etter innsett var null alkohol, null røyk, null snus, begrensa mengden koffein så mykje som mogleg (men eit par koppar per dag er OK meiner dei), normalt aktivitetsnivå - men ikkje jogging og hopping, normalt sunt kosthold, ikkje samleie første veka, ikkje bruk av tampong.

Eg er også Pepsi Max-elskar, men har klart å kutta ned til éin-to gonger i veka. Kaffi liker eg ikkje, så den er grei, men elskar svart te. Har klart å finna gode alternativ. Alkohol har eg også kutta heilt ut no under forsøk. Slitsom, denne prøvetida!!! :arghh:

Sa de noe om før innsett da? Mens man tar sprøytene?

E d andre så har blitt litt uvell noen dager etter uttak? I dag som er 2 dager etter uttak har eg begynt å få litt vondt i området der livmora er. Lurer på om d er en av bivirkningene til Lutinus? Itillegg mye luft i magen, og klarer ikke å presse skikkelig for å gå på do å gjør nr 2 liksom uten at d e "tungt"...

E d andre så har blitt litt uvell noen dager etter uttak? I dag som er 2 dager etter uttak har eg begynt å få litt vondt i området der livmora er. Lurer på om d er en av bivirkningene til Lutinus? Itillegg mye luft i magen, og klarer ikke å presse skikkelig for å gå på do å gjør nr 2 liksom uten at d e "tungt"...

Eg hadde en del luft etter uttak og var litt stinn i magen :)
Men det kom seg etter hvert :)
Prøv og spis noe som løsner magen kanskje :)
Og vi har vært gjennom en «tøff» prosess og kroppen må leges :)

Tror det er veldig vanlig å føle seg sånn pga Lutinus :) I tillegg kan det jo være noen ettervirkninger etter egguttaket.. Hvis du søker litt her inne på forumet så er det mange som har beskrevet lignende plager! Det går over etterhvert, og senest når du slutter å ta Lutinus.

Eg hadde en del luft etter uttak og var litt stinn i magen :)
Men det kom seg etter hvert :)
Prøv og spis noe som løsner magen kanskje :)
Og vi har vært gjennom en «tøff» prosess og kroppen må leges :)

Tror det er veldig vanlig å føle seg sånn pga Lutinus :) I tillegg kan det jo være noen ettervirkninger etter egguttaket.. Hvis du søker litt her inne på forumet så er det mange som har beskrevet lignende plager! Det går over etterhvert, og senest når du slutter å ta Lutinus.

Takk for svar. Begynte nesten å bli litt bekymret. Så nå e d mer fokus på ka mat som e godt for magen ja... satse på at d verste går over.

Hvordan går d med dere som ruger nå? Kos e formen?

Er det noen med kort protokoll her som har bivirkninger av behandlingen? Jeg har tatt 3 doser Menopur, og kjenner til nå veldig lite! Bare litt ubehag nederst i magen av og til.

Så liksom for meg et hav av bivirkninger, men det er kanskje litt tidlig enda? Eller kanskje det er med lang protokoll flest får bivirkninger? Vet ikke helt hva jeg skal forvente :P Trodde også jeg skulle bli et humørtroll, men det har jeg heller ikke kjent på!

Er det noen med kort protokoll her som har bivirkninger av behandlingen? Jeg har tatt 3 doser Menopur, og kjenner til nå veldig lite! Bare litt ubehag nederst i magen av og til.

Så liksom for meg et hav av bivirkninger, men det er kanskje litt tidlig enda? Eller kanskje det er med lang protokoll flest får bivirkninger? Vet ikke helt hva jeg skal forvente :p Trodde også jeg skulle bli et humørtroll, men det har jeg heller ikke kjent på!

Jeg har det likt som deg. Veldig lite bivirkninger. Tror kort protokoll er mest skånsomt. Så bra du føler deg fin i formen :love2

Jeg har det likt som deg. Veldig lite bivirkninger. Tror kort protokoll er mest skånsomt. Så bra du føler deg fin i formen :love2
Så bra! Håper jeg slipper unna, men samtidig så kan det jo være at det blir mer fremtredende jo mer eggstokkene vokser. Men føler meg i veldig fin form! :happy:

Jeg har testet positivt, men drøyer litt før jeg vil settes på gravidlista:nailbiting:

Vedlegg

• 798E6B45-F8FF-4C43-BD44-ACFDACC71F85.jpeg
    798E6B45-F8FF-4C43-BD44-ACFDACC71F85.jpeg
    47,8 KB · Visninger: 138

Så liksom for meg et hav av bivirkninger, men det er kanskje litt tidlig enda? Eller kanskje det er med lang protokoll flest får bivirkninger? Vet ikke helt hva jeg skal forvente :p Trodde også jeg skulle bli et humørtroll, men det har jeg heller ikke kjent på!

Merker ikke noe særlig ennå jeg heller! Er på dag 6 i dag og kjenner mer og mer i eggstokkene. Det er sånn jeg har hatt det de forrige gangene også :) Til slutt kjenner man det ganske bra i eggstokkene og magen! De vokser jo fra å være som en plomme til en appelsin, ifølge legen, så det er ikke rart at det kan føles ømt og trangt!

En ting jeg merker med Menopur er at jeg blir ganske øm der jeg har stukket i et par-tre dager. Har du det sånn?

Back
Topp