FEBRUAR 2018

Det tror jeg skal gå bra ja[emoji5]
Da var det gjort! Veldig greit å slippe å hente ut en sprøyte til om jeg ikke må Merka egentlig ikke om det kom noe når jeg tok bare 12,5, men pennen viste 0 etterpå så!
Pleier man å fortsette på gonal F noen dager etter siste kontroll også, eller slutter man på den da, og bruker kon Cetrotide og ovitrelle før uttak?

Det høres bra ut! Veldig lurt å få litt pause fra vonde tanker og tristhet ved å gjøre noe hyggelig! Prøv å kose deg!

Vi gir aldri opp!!![emoji173]️ og idag har du lov til å ha en skikkelig drittdag!!! Drikk vin, spis ost, snus etc, hva du nå enn vil som man ikke kan gjøre under forsøk! Dèt hadde hvertfall jeg gjort[emoji23][emoji23]

Definitivt[emoji173]️ blir noen glass vin ute ikveld!

Da var det gjort! Veldig greit å slippe å hente ut en sprøyte til om jeg ikke må Merka egentlig ikke om det kom noe når jeg tok bare 12,5, men pennen viste 0 etterpå så!
Pleier man å fortsette på gonal F noen dager etter siste kontroll også, eller slutter man på den da, og bruker kon Cetrotide og ovitrelle før uttak?

Nå gikk jeg på Puregon, men er jo samme greia! Jeg tok siste dose med Puregon dagen før Ovitrelle, og tok bare Orgalutran den dagen!

Sikkert lurt å gjøre det før du blir gravid! De skraper jo bare litt på livmorhalsen, så sikkert ikke noe i veien for å gjøre det forholdsvis nært et forsøk, men hør med legen for sikkerhets skyld. Jeg lurer forresten på om jeg har lest at de unngår å gjøre det i første trimester, men mulig at jeg husker feil.

Det er vel lurt ja! da må jeg ringe å høre om det først:) tusen takk for svar:)

Gonal F. Har igjen en dose med 112,5 IE i ene pennen, men skal opp på 125 IE.

Kan jeg bruke rest i den ene pennen å kun ta 12,5 IE fra den nye pennen?
Da slipper jeg å hente ut en ny penn
Ja. På Hausken fikk jeg beskjed om at det kunne man gjøre :p hvis den ikke går ned til 0 fordi den er tom så bruker du bare det tallet på neste sprøyte, enkelt og greit. Samme med rekovelle på st.olavs tror Jeg, bruker bare tallet som blir igjen på neste ampulle

Nå har jeg satt inn 2 egg :)var litt fragmenter, håper ikke det ødelegger...

ble dessverre ingen på frys, men de sku ligge til mandag for å se hvordan det går.. litt skuffa. 8 som ble befruktet og ingen på frys :( siste forsøket vårt.

Men skal ta litt ekstra ovitrelle nå fremover, noen som har tatt det etter innsett ?

Hurra!! Det blir spennende å følge deg!! :happy:

Uff, den skuffelsen der er ikke god! Men 8 dpo er jo gruuuli tidlig, så alt kan skje! Du er jo rågod om du klarer å vente helt til testdato!! Her har jeg testa ut Ovitrelle igår og idag! Så mulig jeg venter noen dager før ny test nå! Er jo bare 7 dpo![emoji12]

Har litt tregere mage enn normalt ja! Men har bedret seg litt de siste dagene! Er ikke like oppblåst som jeg var!
Har heldigvis mange planer de neste dagene , så håper bare tiden flyr - og at når jeg endelig tester er det tydelig positivt. kjedelig når man skal " tolke" disse tidlige testene[emoji14] #erdetenskyggestrek?[emoji23]

Har heldigvis mange planer de neste dagene , så håper bare tiden flyr - og at når jeg endelig tester er det tydelig positivt. kjedelig når man skal " tolke" disse tidlige testene[emoji14] #erdetenskyggestrek?[emoji23]

Veldig greit med et klart svar ja[emoji12][emoji12]

Jeg kommer ikke helt over at jeg bare hadde tre eggposer på kontrollen igår og derfor kanskje ikke får innsett. :-( Føler meg skikkelig lei meg selv om jeg jo skjønner at det fortsatt er en mulighet for at det vil gå bra. Forsøket ble bare så totalt annerledes enn jeg hadde sett for meg, for hadde regnet med flere eggposer enn når jeg har kort protokoll siden lang protokoll liksom skulle være bedre ved lav AMH. Kjenner du noen som har hatt tre eggposer eller færre og det har blitt innsett og baby? Får ikke det dårlige resultatet ut av tankene og går liksom og småsørger hele tiden. :-(

Hei :) jeg hadde kun 2 eggposer, begge ble super kvalitet og dyrket til blasto! Ble ikke gravid men det var annen årsak. Me men eggene var super tipp topp [emoji173]️ hadde ny stimulering og fikk 7 eggposer, kun 1 var av god kvalitet som overlevde, men er gravid i uke 28 med det ene gullegget som overlevde.. så min erfaring er at man ikke må ha mange egg, men kvalitet på egget er bedre [emoji5]

For dere litt spesieltt interesserte, husker dere hvor mange mm eggposene deres var på siste ultralyd før uttak? :)

Æsj. Fått brev fra legen i dag. D vit mangel og folsyre mangel.
Har starta på folsyre nå, da jeg begynte samtidig med sprøytene, men i skrivet fra St Olavs sto det at man gjerne kunne begynne noen mnd før forsøk, så jeg er litt redd for å fortelle det til dem, ettersom jeg ikke starta før, men har lyst til å ringe i tilfelle de anbefaler meg en høyere dose da!

Last edited:
Back
Topp