Feber

Guriks

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Hvordan måler dere feberen på de små? Er vel rektal måling som er best?

Han er litt varm ja :( men han har vært grinete og hatt magevondt store deler av natta, så mulig han bare er oppkavet.. Sambo syns ikke han er febervarm. Bruker du plastbeskyttelse og vaselin på vanlig termometer?

Håper ikke det nei... Du bruker ikke plast?
Nei jeg har ikke gjort det på de andre to. De har jo hatt egen baby måler :)
Det samme har jeg kjøpt til Torbjørn. Vet ikke pm den får plass i plasten? Har ikke målt på han enda så har ikke prøvd.
Men hadde jeg hatt vanlig måler som alle hadde brukt så hadde jeg hatt det på :)

Nei jeg har ikke gjort det på de andre to. De har jo hatt egen baby måler :)
Det samme har jeg kjøpt til Torbjørn. Vet ikke pm den får plass i plasten? Har ikke målt på han enda så har ikke prøvd.
Men hadde jeg hatt vanlig måler som alle hadde brukt så hadde jeg hatt det på :)
Har kjøpt egen til han ja :) men har kjøpt vanlig termometer, ikke sånn med fleksibel tupp (driver å googler nå..) mener de brukte vanlig på sykehuset.

Har kjøpt egen til han ja :) men har kjøpt vanlig termometer, ikke sånn med fleksibel tupp (driver å googler nå..) mener de brukte vanlig på sykehuset.
De gjør det :) å det går helt fint å bruke :)
Jeg har denne:
ImageUploadedByBV Forum1451388008.465612.jpg

Å den er litt bredere kortere tupp men har ikke prøvd med plast :)

Har en utvendig måler jeg drar over panna. Den var veldig presis når lillemor her hadde feber

II rumpa ja. Og hvis de har feber må man til legen med en gang når de er under 3 mnd, fikk jeg beskjed om av helsesøster. Når de er over 3 mnd, må de til legen om de har feber høyere enn 39 eller feber i mer enn 3 dager.

II rumpa ja. Og hvis de har feber må man til legen med en gang når de er under 3 mnd, fikk jeg beskjed om av helsesøster. Når de er over 3 mnd, må de til legen om de har feber høyere enn 39 eller feber i mer enn 3 dager.
Ja, derfor jeg stresser litt :/

Han hadde 37,5.. Akkurat på grensa for feber :/ tar ny måling om en time. Han er veldig trøtt, men spiser bra og har både tisse og bæsjebleier.

Som fler sier så skal spedbarn alltid undersøkes ved feber. Mi var 3 uker når hu fikk feber. Ble avvist av sekretæren på telefonen hos fastlegen. Hun mente vi kunne avvete til dagen etter. Jeg nektet med at HALLOOO hun er 3 uker! Fikk komme inn samme dag. Bra med morsinnstinkt for jenta mi hadde faktisk hjernehinnebetennelse.

Back
Topp