Fast føde

Hun hadde ikke bæsjet på et par dager før hun fikk smake banan i går,men den fikk satt fart på sakene rett etterpå ;) Ellers ikke hatt vondt i magen etterpå.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Så bra :) Og rart, banan pleier å gi litt hard mage, men godt at det kan virke motsatt også :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ille fikk smake smoothien til Hipp idag. Den for 4 mnd. Første smaken var skikkelig ille. Men på kvelden spiste a jaggu halve posen! Måtte holde igjen for at a ikke skal få for mye på en gang. Satser på å ta resten i morgen :P

Lillegull 070414 :D

Ille fikk smake smoothien til Hipp idag. Den for 4 mnd. Første smaken var skikkelig ille. Men på kvelden spiste a jaggu halve posen! Måtte holde igjen for at a ikke skal få for mye på en gang. Satser på å ta resten i morgen :p

Åh, denne må vi prøve også:)
Prøvde potet og gulrotmos i dag- hun digget det! Fikk bare en liten smak, noen små skjeer, og hun hylte når det var tomt.
Haha:)

Fikk sutte på mango i feederen sin i dag, han ELSKET det :) og nå har vi masse mangomos i fryseren :)

Ille fikk smake smoothien til Hipp idag. Den for 4 mnd. Første smaken var skikkelig ille. Men på kvelden spiste a jaggu halve posen! Måtte holde igjen for at a ikke skal få for mye på en gang. Satser på å ta resten i morgen :p

Har du bilde av smoothien?

Hvordan gjør dere det med mat/frukt?
Må absolutt alt kokes?

Hvordan gjør dere det med mat/frukt?
Må absolutt alt kokes?

Nei, koker ikke frukt som han får i feederen. Og ikke mangomosen heller. Skal koke sviskene til sviskemosen, men det har vel mest med konsistensen. Men kommer vel til å koke/dampe grønnsaker og slikt når vi skal prøve det.

Har du bilde av smoothien?
Nei :( det glemte jeg. Men er den oransje posen fra Hipp med banan, mango og gulrot :)

Har nå også testet Ella sin grønne pose med fruktris, eple og pære. Suksess! Lillegull syns også det var en innertier :) Jeg smakte på den og den smakte nydelig eplemos! Herlig xD lurer på om ikke det blir smaking av svisker idag... For magen sin del :)

I dag fikk hun smake grøt for første gang :) Den ble nok litt for tykk til smaksprøve, men hun fikk det ned ;)

Noen som har prøvd pæremos enda?
Hvordan har babyene reagert isåfall?

Her prøvde vi to-tre skjeer med dette i dag, og etter et par timer begynte hun å presse, men det kom kun en liten har "ert" ut... Hun er helt vanlig ellers, viser ikke tegn til vondt i magen.

Noen som har prøvd pæremos enda?
Hvordan har babyene reagert isåfall?

Her prøvde vi to-tre skjeer med dette i dag, og etter et par timer begynte hun å presse, men det kom kun en liten har "ert" ut... Hun er helt vanlig ellers, viser ikke tegn til vondt i magen.
Har prøvet med eple og pære. Syns ikke lille presset noe mer enn vanlig etter den :) men de reagerer jo forskjellig. Må jo vennes til mat, så vil tro det er helt normalt at tarmer og styr prøver å jobbe litt hardere uansett hva de får i seg utenom morsmelk/mme :)

Har prøvet med eple og pære. Syns ikke lille presset noe mer enn vanlig etter den :) men de reagerer jo forskjellig. Må jo vennes til mat, så vil tro det er helt normalt at tarmer og styr prøver å jobbe litt hardere uansett hva de får i seg utenom morsmelk/mme :)

Så sant så sant:)
Hun har i hvertfall ikke vært dårlig i dag, eller noe ekstra sutrete.

Blir spennende å se i morgen.

Går seg som regel til av seg selv :) er i allefall det jeg trøster meg med :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Hvor ofte gir dere grøt nå?Og hvor store porsjoner om gangen ?

Hvor ofte får de små melk ?

Hvor ofte gir dere grøt nå?Og hvor store porsjoner om gangen ?

Hvor ofte får de små melk ?

Mini får grøt/mos av ettelleranna slag 1 til 2 ganger om dagen. Av og til på morgenen og alltid rundt middagstider. Får noen ganger litt velling om kvelden hvis hun er gira :)
Lager ca en halv dl hver gang, har ikke klart alt det enda, men spiser mer for hver gang :)

Får melk hver gang hun har lyst på utenom grøt/mos måltidene. Har fortsatt mm i all mat hun spiser og får en pupp etter grøt/mos :)

Hvilken grøt bruker dere? :) Tenker å begynne litt om en ukes tid :)
Noen som lager grøt selv?

Hvilken grøt bruker dere? :) Tenker å begynne litt om en ukes tid :)
Noen som lager grøt selv?
Jeg startet i går med Hipp sin risgrøt. Er litt forskjellig å velge mellom. Jeg skal kjøpe ris og banan neste gang, for den har litt mer smak:)

Back
Topp