Fast føde

Klarte ikke å vente og lillegull fikk smake litt på grøt igår! Sto klar med kamera. Suverent grøtfjes ble det jaggu xD


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
her er vi 4 mnd i dag og starter m litt smaksprøver denne uken.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde besøk av "store" fetteren (6 mnd) til lillemann her en uke før han ble 4 mnd. Så da fikk han smake på sviskepure og risgrøt kokt på rismel. Det falt veldig i smak etter ett par tester, så vi fortsatte.

Han får hirsegrøt. Den har ikke fult så mye jern som grøtpakkene i butikken, men den har en god del.
I hirsegrøten går han sviskepure eller aprikospure. Også kan han godt få litt av de pureene utenom grøtmåltider.
Han får grøt etter melkeflaska på morgenen og før siste melkemåltidet på kvelden. Men det er veldig varierende hvor mye han spiser.
 
Nå har lillegutt fått smaksprøve på grøt i 4 dager og i dag fikk han også sutte litt på en bananbit gjennom et slikt silikonnett, han sutta bare litt og fikk smaken, men ikke noe mer. Nå strever han med å bæsje ser det ut som, han sover nå, men før han sovna så pressa han en del. Først på lekematta, så i vognen da jeg la han der, han ble til og med litt irritert. Er dette normalt? Blir jo redd for alt jeg hehe. Syns dere jeg bør gi litt sviskemos eller avvente litt?


Rettelse: Pappan ga han en flaske jeg hadde pumpet, da kom braket med klesskift og hele pakken :p Jeg var ute av huset, snakk om flaks :p
 
Last edited:
Nå har lillegutt fått smaksprøve på grøt i 4 dager og i dag fikk han også sutte litt på en bananbit gjennom et slikt silikonnett, han sutta bare litt og fikk smaken, men ikke noe mer. Nå strever han med å bæsje ser det ut som, han sover nå, men før han sovna så pressa han en del. Først på lekematta, så i vognen da jeg la han der, han ble til og med litt irritert. Er dette normalt? Blir jo redd for alt jeg hehe. Syns dere jeg bør gi litt sviskemos eller avvente litt?


Rettelse: Pappan ga han en flaske jeg hadde pumpet, da kom braket med klesskift og hele pakken :p Jeg var ute av huset, snakk om flaks :p
Der hadde du flaks. Heldige pappaen som fikk en slik gave da :p Hihi


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Babyen vår er 4,5 måned. Satser på fullamming til 6 mnd, men vil begynne med smaksprøver nå. Ikke prøvd enda, men satser å prøve grøt og grønnsakspureer fremover. Kanskje frukt også. Får se om han vil ha det. Er spent på hvordan han reagerer.
 
Her er det en uke igjen til vesla blir 4 mnd, men vi startet i går med smaksprøver på grøt da melken ikke lenger er nok for henne. For en herlig grimase:) Har foreviget alt på film :)
 
Lurer på om vi skal prøve litt mosa banan jeg.. Noen andre her som har prøvet det nå?


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Lurer på om vi skal prøve litt mosa banan jeg.. Noen andre her som har prøvet det nå?


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D


Skraper banan med teskje, og det synes hun er så godt at hun nok kunne spist en hel banan, men siden jeg vil fullamme til hun er 6 mnd så får hun bare 4-5 fulle teskjeer. :p
 
I dag fikk hun smake mat for første gang :) Skrapet litt banan som hun fikk sutte på først,også tok jeg litt i babyfeederen så hun fikk smatte på den selv :) Var mange rare grimaser på en gang :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har noen av babyene blitt rare i magen etter at dere startet med smaksprøver?




Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag fikk hun smake mat for første gang :) Skrapet litt banan som hun fikk sutte på først,også tok jeg litt i babyfeederen så hun fikk smatte på den selv :) Var mange rare grimaser på en gang :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Hvilken feeder har du?
Anbefaler du den?
 
Den her har vi :) Kjøpte den for 2 år siden til storebror og funker like fint enda ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Akkurat sånn vi er på utkikk etter. Hvor kjøper man sånt ?
 
Akkurat sånn vi er på utkikk etter. Hvor kjøper man sånt ?
Jeg kjøpte min på en lekebutikk i Molde når vi var på ferie der,men vet de har noe lignende på apotek 1 om jeg ikke husker helt feil :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har noen av babyene blitt rare i magen etter at dere startet med smaksprøver?




Sent from my iPhone using BV Forum
Hun hadde ikke bæsjet på et par dager før hun fikk smake banan i går,men den fikk satt fart på sakene rett etterpå ;) Ellers ikke hatt vondt i magen etterpå.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Back
Topp