Fast føde

Hvor mye mme får hun utenom de to pensjonen med grøt?

Er så usikker på hvor mye mme som er anbefalt i tillegg til fastføde. Tenkte å ta meg en tur på åpen helsestasjon i morgen.

Hun får så mye hun vil, som regel 210 ml til frokost, rundt 180 ml midt på dagen, kanskje 120 på kvelden, og rundt 180 noen netter.. av og til mer av og til mindre.. jeg har tro på at hun selvregulerer en del, hs var ikke bekymret i alle fall.. men lillemor er godt i hold da, får nok ikke for lite ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var på kontroll idag, og helsesøster sa at det var bra vi hadde startet med grøt for hun lå litt under kurven.
Hun ligger jo ikke stille et sekund, så hu forbrenner jo en god del.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Synes det går tregt med den grøtspisingen altså. Nå er det en uke siden vi starta med fast grøtmåltid hver dag, men de siste to dagene er det bare så vidt hun har åpna munnen.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Det løsner nok etterhvert. Vi hadde også en periode hvor han nesten ikke åpna munnen og vi måtte putte skjea inn og holde den der litt for at han skulle skjønne at han skulle svelge. Han spiste jo, men tror ikke han skjønnte helt hvrdan han skulle få det til å funke og et måltid tok veldig lang tid. Plutselig en dag løsna det og han gapte og svelget og måltidet tok plutselig ikke noe tid. Jeg trodde det kanskje var fordi han ikke likte grøten, så bynte å blande litt sviske eller fruktmos i, men nå spiser han grøten uten noe i, så tror ikke det hadde noe å gjøre med det, han bare hadde problemer med den tekniske delen av spisingen ;)
 
Etter å ha prøvd hjemmelaget grøt hver dag i to uker uten særlig hell, prøvde vi idag kjøpegrøt.
En porsjon gikk ned på høykant!
Prosjekt hjemmelaget grøt er lagt på hylla, heretter blir det kjøpegrøt!
Vi prøvde Nestlé havregrøt med ris og hvete.
Får heller lage hjemmelaget middag:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Etter å ha prøvd hjemmelaget grøt hver dag i to uker uten særlig hell, prøvde vi idag kjøpegrøt.
En porsjon gikk ned på høykant!
Prosjekt hjemmelaget grøt er lagt på hylla, heretter blir det kjøpegrøt!
Vi prøvde Nestlé havregrøt med ris og hvete.
Får heller lage hjemmelaget middag:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Hehe. Jeg har prøvd å få min til å spise hjemmelagd mos av potet lenge før jeg en dag prøvde et glass fra Nestlé med gulrot og potet. Det var tydeligvis fantastisk. Jaja. Min er også glad i havregrøten med ris og hvete.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Lagde mos med hokkaido gresskar, pastinakk og gulrot det var visst veldig godt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dere som har flere måltider med fast føde, hvor lang tid går det mellom måltidene? 3 timer? 4 timer?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Etter å ha prøvd hjemmelaget grøt hver dag i to uker uten særlig hell, prøvde vi idag kjøpegrøt.
En porsjon gikk ned på høykant!
Prosjekt hjemmelaget grøt er lagt på hylla, heretter blir det kjøpegrøt!
Vi prøvde Nestlé havregrøt med ris og hvete.
Får heller lage hjemmelaget middag:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Flere venninner som sier det samme. De kunne lage hjemmelaget til krampa tok de, men babyene foretrakk kjøpegrøt og middagsglass.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Flere venninner som sier det samme. De kunne lage hjemmelaget til krampa tok de, men babyene foretrakk kjøpegrøt og middagsglass.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Hjemmelaget er fint det altså, men når hun spiser lite av det og i tillegg har villet ha lite melk når jeg prøver å amme så er det ingen tvil. Ungen nå jo ha mat!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Dere som har flere måltider med fast føde, hvor lang tid går det mellom måltidene? 3 timer? 4 timer?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Han spiser frokost, lunsj, middag og kvelds. Så har ikke noen klokkeslett regel men det blir jo når det passer sånn, rundt tre fire timer. Må se ann når han blit sulten.


Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vært på biblioteket og lånt bok idag. Selv om jeg skal gi kjøpegrøt nå fremover, så er ikke prosjekt hjemmelaget lagt helt på hylla:)
 

Vedlegg

  • 1409312555739.jpg
    1409312555739.jpg
    40 KB · Visninger: 16
Idag syntes han min hjemmelagde middag med potet, gulrot og brokkoli var godkjent så da går det kanskje ann å eksperimentere litt mer fremover. Nå gir vi en porsjon middag i 15 tiden også i tillegg til frukt og to grøtmåltider. Neste punkt ut er brødskive til lunsj.
 
Jeg fikk henne til å spise avokado og bananmos med litt morsmelk oppi idag. Kommer til å teste forskjellige hjemmelagde ting fremover, så får hun Nestlé og hipp grøt til frokost og kvelds:)
 
Har prøvd tre ulike glass og det har ikke vært så veldig suksess.

Tenkte å prøve å lage noe nytt hjemmelaga mat med kjøtt i når vi kommer hjem fra ferie.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp