Farvel babykilo...?

Forkjølelsen slipper ikke helt taket her. Er ikke dårlig, men irriterende med vedvarende snufsing og hosting...

Har registrert medlemsskap ved den private overvektsklinikken nå, bare venter på å få avtalt oppstart. Forhåpentligvis får jeg starta neste uke, men det var litt høyt trykk der nå så kan gå opptil 2 uker. Blir greit å ha noen som følger opp dette prosjektet. Kanskje vi finner ut av hvordan få kroppen til å spille på lag.
 
Covid avløst av omgangssjuka, der de stakkars barna ikke er friske enda. Vært en helt forferdelig uke, og jeg er innmari utkjørt.

Vekta har rørt seg hele 200 gram nedover. Skulle vært på oppstartstime på onsdag, men spøy hele tirsdag så nope. Og da var det ikke ledig før 30. mars.

Og ellers blir det ikke forsøk på barn i år, trengerer tid på å fikse kroppen, og så har jeg litt økonomisk panikk av alle økte utgifter. Og det føles egentlig helt greit. Kroppen er ikke klar, og ikke hodet heller.


Fikk ikke smell på skatten da, så noe positivt er det for tiden. :hilarious:
 
Fy fader - det hørtes heftig ut! Håper kreftene kommer tilbake sakte med sikkert ❤️
 
Fy fader - det hørtes heftig ut! Håper kreftene kommer tilbake sakte med sikkert ❤️

Igår var jeg så sliten at jeg ikke orka slå på stekeovnen får å lage sårt trengt varmmat. Heldigvis sovna mannen for en gangs skyld ikke under legging, så han fiksa oss mat da han kom ned.


Skal konkurrere med ene hunden i helga, det blir. Interessant.
 
Her er jeg igang med samtaler hos ernæringsfysiolog, og igår tok jeg nye blodprøver og snakket med lege. Var innom dette med medisiner, men vi starter med å se hvordan det går uten og så eventuelt ta siste kiloene, pluss bli stabil, med støtte fra medisiner (historikk ed høy overvekt tidligere, vektnedgang som ikke holdt seg osv). Går rimelig greit nå når jeg ligger på mellom 17 og 1800 kcal, men da går vektnedgangen sakte, og det er litt kjedelig. Men, legger jeg meg under det blir sulten uutholdelig, nå er den håndterbar. Og kanskje kroppen plutselig finner ut at den har masse på lager den kan forbrenne.

Og jeg må minne meg på at fokuset ligger på økt overskudd, bedre fysisk form og sunnere hverdag enn nedgangen i seg selv. Meeeen. :hilarious:

Iallefall veldig nyttig å ha en objektiv person å snakke med, særlig siden hen også har barn og kjenner til utfordringene med å få dagene til å gå opp.

Treningen går det dårlig med, skal begynne med å få inn rutine igjen. Nå har sykdomsmaratonet (hånd,fot, munnsykdom i påska på ene barnet :hilarious::confused:) og generelt lite overskudd vært litt i veien. Er aktiv da med mye turgåing i friskt tempo, men burde få inn litt styrketrening også. Og jeg som en gang var myk og fleksibel er stiv som en stokk. :hilarious:
 
Hvordan går det med deg? :)
 
Hvordan går det med deg? :)

Stillstand på vekta denne uka, men tippper det hoppet opp i helga pga konfirmasjon, samt lite trim fra onsdag og til idag. :hilarious: Bare være striks neste uka så jevner det seg ut.

Syns det er vanskelig når det er hektiske perioder og jeg sover lite.
 
Stillstand på vekta denne uka, men tippper det hoppet opp i helga pga konfirmasjon, samt lite trim fra onsdag og til idag. :hilarious: Bare være striks neste uka så jevner det seg ut.

Syns det er vanskelig når det er hektiske perioder og jeg sover lite.
Det jevner seg nok fort ut! :)

Skjønner det! Ikke lett å skulle fokusere på kosthold når både tiden og søvnen blir knapp :oops:
 
Det jevner seg nok fort ut! :)

Skjønner det! Ikke lett å skulle fokusere på kosthold når både tiden og søvnen blir knapp :oops:

Håper det, men pms gjør det ekstra tøft nå. :p *knaske snack-gulrøtter og unngår å tenke på sjokolade*. :hilarious:
 
Inne i en veldig slitsom periode med barn som har hangla, jobb som har hopet seg opp, kursholding og diverse annet. Avslutta et kurs på tirsdag og det andre neste uke, så da blir det litt roligere igjen. To kurs i uka ble litt i overkant, men blir verdt det når lønna tikker inn. :p

Ellers så går dagene sykt fort, gutta vokser til og lever og ånder for å finne nye måter å terge hverandre på, samtidig som de kan leke superfint sammen. Eldste har vært mye syk i vår, og det har vært slitsomt for alle sammen. Såpass at jeg har en innvendig diskusjon med meg selv på om det i det hele tatt blir et barn til (kombinert med at jeg er stygt redd for økonomisk krise nå). Vi har jo utsatt det til neste år for å se hvordan økonomien går, i tillegg til at yngste kan få bli over 3 år. Mannen er veldig på at to holder nå (han har også vært mye syk og sliten hehe). Vi får se da. Må i så fall jobbe litt med å få vekk den følelsen av at vi skulle hatt en til. Vi må klare oss veldig selv, da mesteparten av familien bor langt vekk, og de som bor nærme "er så slitne" at de ikke orker noe særlig til pass nå som de er 2 høylytte aktive gutter. Vi har hatt pass en gang så langt i år, og det var i arbeidstiden da ene av dem trengte litt lengre tid på å hente seg inn igjen etter Noro-virus, før han ble klar for en aktiv barnehagedag. Ellers var det en kveld i desember i fjor da. :p

Det viktigste nå er å fokusere på å få orden på kroppen og så får det som skjer skje egentlig. Når det stormer som verst føler jeg meg definitivt ferdig, og så ser jeg noen trille vogn eller får snap av noen som har babyer og vips rasler eggstokkene. :rolleyes: Og så hadde det vært gøy om det kunne kommet ei jente til i hus, selv om jeg tviler sterkt på at det hadde skjedd uansett. 3 av 3 har vært gutter så langt. :p

Veiedag i morgen! Ikke optimistisk til det. :p
 
Pessimisten fikk seg en smekk, nedgang på 1,3 kg siden forrige fredag (endel vann har jeg merka, flydd på do hundre ganger siste par dagene). Nå er BMI under 35 igjen. :)

September var vekta 94,5, og nå er den 91,1. Om to uker håper jeg å være under 90 igjen.

Onsdag var jeg ute og testa joggeformen igjen, etter å ha kun jogga en gang ette covid (og da var beina sykt sykt tunge! Ikke pusten, men beina). Gikk lettere nå, men mangla 300 meter på å være der jeg var i høst før sykdomsmaratonet vårt. Hadde det ikke vært en slak motbakke så hadde jeg klart det da, men det ble stopp. Allikevel fornøyd med å løpe i over 20 min uten stopp!

Ny løpeøkt i dag. Fin måte å trimme hundene på også.
 
Back
Topp