Mom2beMai
Forelsket i forumet
Jeg tenker at man da bør kjøpe røyka/gravalaks av fiskehandler og ikke vanlig butikk.. Da får man gjerne info om når den er produsert mmDa er den borte i morgen, eggerøre, baguet og laks! Nam nam
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tenker at man da bør kjøpe røyka/gravalaks av fiskehandler og ikke vanlig butikk.. Da får man gjerne info om når den er produsert mmDa er den borte i morgen, eggerøre, baguet og laks! Nam nam
Hæ finnes det brie som er pasteuriser? Hvilket merke er det da? Jeg trodde brie var nei ost jegHelt enig... Jeg har spist brie som er pasteurisert.. Og det funket det.. Visste ikke at feta ikke er "lov"?
Legen min sa at spekeskinke kan man ha av og til.. Det må bare ikke bli for mye av det gode.. Jeg MÅ nemlig ha 2 skiver spekeskinke til Risgrøt og klarer meg ikke uten noe av dette i jula.. Feta ost er det beste jeg vet, så det har jeg i salaten min salat pølse har jeg en sjelden gang på skiva.. Er ufattelig mye som er nei mat, men det lurest er å bruke sunn fornuft! Kan alltids ha litt, men hold ett viss inntak
Hæ finnes det brie som er pasteuriser? Hvilket merke er det da? Jeg trodde brie var nei ost jeg
Helt enig... Jeg har spist brie som er pasteurisert.. Og det funket det.. Visste ikke at feta ikke er "lov"?
Feta er vel lov?
Helt i grenseland, men alikevel lov
Enda godt! Elsker feta og oliven sammen
Man kan da spise biff vell? Så lenge den er godt stekt (altså ikke rosa inni)?
Det er farlig å lese igjennom tråder som denne ihvertfall. Da får man vann i munnen. ;-)
Bare les på innholdsfortegnelsen tror det var eldorado kanskje? Ikke sånn super god. Men den duger
Legen min sa at spekeskinke kan man ha av og til.. Det må bare ikke bli for mye av det gode.. Jeg MÅ nemlig ha 2 skiver spekeskinke til Risgrøt og klarer meg ikke uten noe av dette i jula.. Feta ost er det beste jeg vet, så det har jeg i salaten min salat pølse har jeg en sjelden gang på skiva.. Er ufattelig mye som er nei mat, men det lurest er å bruke sunn fornuft! Kan alltids ha litt, men hold ett viss inntak
Da er jeg ikke sikker på at legen din har fulgt helt med i timen når det gjelder spekemat så er det ikke mengden det kommer ann på. Om du spiser en bit og den inneholder toxoplasmose er det farligere enn om du spiser 100 biter som ikke inneholder denne bakterien! Må du absolutt ha spekemat til grøten ville jeg kjøpt en pakke, fryst den ned og ta opp noen skiver akkurat når du skal spise. Frysing dreper toxoplasmose. Listeria kan i teorien også finnes i spekeskinke, men sjansen er svært liten på grunn av høyt saltinnhold og lavt vanninnhold. Spiser du "ny-tint" spekeskinke vil dette også hjelpe til å holde sjansen for listeria på ett minimum. Bon apetitt
Folk røyker og drikker, og spiser verre ting enn to skiver med spekeskinke til grøt jeg spiste masse i forrige svangerskap (uten å vite at at det var fy fy mat). Jeg velger å ta det med ro i svangerskapet og spise normalt og ikke stresse. Det tror jeg er mye verre